Αγάπη μου συρρίκνωσα τον… κινητήρα

Η Τάση

Το καλοκαίρι του 2012, ο κύβος ερρίφθη: το υπουργείο Μεταφορών και η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι μέχρι το 2025, το μέσο αυτοκίνητο θα πρέπει να "βγάζει" περίπου 90 χλμ με 4 λίτρα καυσίμου, δηλαδή σχεδόν τα διπλάσια από τα σημερινά δεδομένα. Η τάση κατέλαβε όλο τον κόσμο. Αυτό θα μπορούσαν να το πετύχουν οι κατασκευαστές φτιάχνοντας μικρότερα, πιο ελαφριά αλλά - την ίδια στιγμή- λιγότερο δυνατά αυτοκίνητα. Όμως, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες διάλεξαν το δύσκολο δρόμο: να συμπιέσουν τα άλογα που είχαν οι παλαιότερες, μεγαλύτερες μηχανές, σε μικρότερους κινητήρες.

Το Όφελος

Οι καταναλωτές, ειδικά αυτοί που έχουν μάθει στα πιο πολυτελή οχήματα, συχνά απορρίπτουν τις μικρές μηχανές ως αδύναμες, φασαριόζικες και αναξιόπιστες. Όμως τροποποιήσεις όπως η ενίσχυση με turbo, το direct fuel injection επιτρέπουν καλύτερη αξιοποίηση των καυσίμων ακόμη και την ενίσχυση της ιπποδύναμης ενός κινητήρα την ώρα που καταναλώνει λιγότερο καύσιμο και περιορίζοντας τις εκπομπές καυσαερίων

Ford Fiesta

Οι παραπάνω τροποποιήσεις βοήθησαν τη Ford να έχει ιπποδύναμη 123 αλόγων σε ένα κινητήρα 1.000 κυβικών, στο μικροσκοπικό Fiesta.

BMW i8

Το τρικύλινδρο, 1.500 κυβικών i8 αποδίδει 220 ίππους. Πιάνει τα 0-100 σε 4,6 δευτερόλεπτα.

MERCEDES CLA45 AMG

Ο δίλιτρος M133 κινητήρας της AMG παράγει 355 άλογα, αναλογία - ρεκόρ. 0-100 σε 4,5 δευτερόλεπτα. 

Πηγή: popsci