Η νέα Skoda Octavia RS παρουσιάζεται πρώτη φορά στο κοινό στο πλαίσιο του Goodwood Festival of Speed, που πραγματοποιείται στις 10 Ιουλίου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, απόδοσης 220 και 184 ίππων αντίστοιχα. Ο 2.0 TSI βενζίνης, σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, επιταχύνει τη νέα Octavia RS σε 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 248 χλμ./ώρα, καθιστώντας την 6 χλμ./ώρα ταχύτερη από τη δεύτερη γενιά Octavia RS. Η ντίζελ έκδοση RS 2.0 TDI επιτυγχάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 232 χλμ./ώρα (με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο).Σε σύγκριση με τη δεύτερη γενιά Octavia RS, οι νέοι κινητήρες προσφέρουν ακόμα περισσότερη ισχύ, ενώ καταναλώνουν έως και 19% λιγότερο καύσιμο. Τα συστήματα Start-Stop και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (Brake Energy Regeneration) ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, καθώς όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το σύστημα Green Tec. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη τεχνολογίας DSG είναι διαθέσιμα και για τους δύο κινητήρες.
Η νέα Skoda Octavia RS εφοδιάζεται με στάνταρ σπορ ανάρτηση. Το αμάξωμα έχει επίσης χαμηλώσει κατά 12 χιλιοστά σε σχέση με την συμβατική Octavia. Ένας, νέος εξελιγμένος από λευκό χαρτί άξονας πολλαπλών συνδέσμων χρησιμοποιείται στον πίσω άξονα, ενώ το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (XDS), είναι ενσωματωμένο στο σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Σε σύγκριση με τη δεύτερη γενιά Octavia RS, το αυτοκίνητο έχει αυξηθεί σημαντικά σε μήκος (+88 χιλιοστά, ) και πλάτος (+45 χιλιοστά). Παράλληλα, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 102 χιλιοστά, ενισχύοντας τη δυναμική συμπεριφορά. Κανένα άλλο συμπαγές σπορ αυτοκίνητο δεν προσφέρει περισσότερο εσωτερικό μήκος (1,782 χιλιοστά), περισσότερο χώρο για τα πόδια (73 χλστ.) ή περισσότερο ελεύθερο χώρο στο πίσω μέρος (980 χλστ). Ακόμη και ο χώρος αποσκευών θέτει ένα ακόμα ρεκόρ στην κατηγορία: Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ στην Octavia RS αυξήθηκε στα 590 λίτρα.
Όσον αφορά στην εμφάνιση, οι κόκκινες δαγκάνες στα φρένα ενισχύουν ακόμα περισσότερο το σπορτίφ προφίλ του, όπως και οι ισχυρές και συμπαγείς αναλογίες του. Στο πίσω μέρος κυριαρχεί η έντονη παρουσία του διαχύτη αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα αλλά και οι διπλές, τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης. Τα πίσω φωτιστικά σώματα διαθέτουν τεχνολογία LED και φυσικά είναι σχεδιασμένα βάσει του κλασικού σχήματος “C”- σήμα κατατεθέν σε όλα τα μοντέλα της Skoda. Η εικόνα ολοκληρώνεται με την δυναμική πίσω αεροτομή.