Διατηρώντας τις γνωστές αναλογίες, με κοντό εμπρός πρόβολο, μακρύ μεταξόνιο, και κάθετες εμπρός κολόνες, η νέα Χ5 διαθέτει νέο σχεδιασμό που παραπέμπει στα νεότερα μοντέλα της βαυαρικής εταιρείας, όπως οι σειρές 3 και 4. Το ίδιο συμβαίνει και με το γνώριμο σχεδιασμό του εσωτερικού, όπου δεσπόζει η οθόνη 10,2 ιντσών. Αυξημένη είναι ευρυχωρία για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (από 650 έως 1.870 λίτρα χωράει το πορτ-μπαγκάζ), με νέα διαιρούμενα/αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα (σε τρία τμήματα 40:20:40), ενώ στάνταρντ είναι αυτόματη λειτουργία της πέμπτης πόρτας.
Η γκάμα των κινητήρων που διατίθεται από το λανσάρισμα περιλαμβάνει ένα V8 που αποδίδει 450ίππους για τη BMW X5 xDrive50i και τον εν σειρά εξακύλινδρο ντίζελ 258 ίππων, που προορίζεται για τη BMW X5 xDrive30d. Αυτοί πλαισιώνονται από μία έκδοση M Performance (BMW X5 M50d). Η γκάμα της BMW X5 θα επεκταθεί το Δεκέμβριο του 2013. Η BMW X5 xDrive35i (306 ίππων) έχει μέση κατανάλωση 8,5 λίτρα /100 χλμ. και εκπομπές CO2 199 γρ./ χλμ., ενώ η BMW X5 xDrive40d (313 ίππων) έχει μέση κατανάλωση 6,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 169 γρ./ χλμ. Αυτές θα συμπληρωθούν από δύο μοντέλα με δίλιτρο κινητήρα ντίζελ, που αποδίδουν 218 ίππους –η BMW X5 xDrive25d με μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 155 γρ./χλμ. και η δικίνητη BMW X5 sDrive25d, με κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ. CO2 και εκπομπές 149 γρ./χλμ. Όλα τα μοντέλα πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EU6, ενώ όλοι οι κινητήρες παρουσιάζουν βελτιωμένη κατανάλωση και εκπομπή CO2.
Η νέα BMW X5 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στο Σπάρτανμπεργκ των ΗΠΑ. Η μονάδα παραγωγής στη Ν. Καρολίνα είναι το πρότυπο κέντρο για τα μοντέλα BMW X και κατασκευάζει τις BMW X6 και BMW X3 –οι οποίες θα πλαισιωθούν μελλοντικά από τη BMW X4- με προορισμό τις αγορές όλου του κόσμου. Το λανσάρισμα της νέας BMW X5 στη Γερμανία προγραμματίζεται για το Νοέμβριο του 2013.