Kάθε γενιά της S-Class αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική είδηση, από την άποψη πως η ναυαρχίδα της Mercedes ανέκαθεν ήταν το αυτοκίνητο που εισήγαγε νέες τεχνολογίες στην αγορά, οι οποίες σιγά σιγά μεταφέρονταν και στις μικρότερες κατηγορίες. Έτσι και τώρα, η νέα S-Class εξελίχθηκε με γνώμονα τρεις άξονες: Την τεχνολογία, την άνεση και την οικονομία κατανάλωσης, έχοντας να παρουσιάσει καινοτομίες σε κάθε έναν από αυτούς τους τομείς.
Ο σχεδιασμός σίγουρα δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς διάφορες φωτογραφίες μας είχαν ήδη προϊδεάσει τόσο για την αισθητική, όσο και για το μέγεθος του αμαξώματος, το οποίο δεν παρουσιάζει σημαντικές διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (5.116x1.899x1.483 χλστ.), αλλά προσφέρει καλύτερη εκμετάλλευση εσωτερικών χώρων και μεγαλύτερο χώρο για τους επιβάτες. Και πάλι υπάρχουν δύο εκδόσεις με μακρύ και κοντό μεταξόνιο (13 εκ. διαφορά), ωστόσο αυτή τη φορά η μακριά έκδοση αποτέλεσε τη βάση της εξέλιξης και όχι το αντίθετο. Ο λόγος είναι η αυξημένη ζήτηση σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, όπου οι ιδιοκτήτες αρέσκονται να βρίσκονται στο πίσω κάθισμα! Πολυτέλεια και άνεση πρέπει να θεωρούνται δεδομένες, όπως σε κάθε S-Class άλλωστε, μεταξύ άλλων με καθίσματα που προσφέρουν μασάζ στους επιβάτες, νέο κλιματισμό, θερμαινόμενα υποβραχιόνια, και ποτηροθήκες που θερμαίνουν ή ψύχουν τα ποτά των επιβατών. Δύο οθόνες TFT 12,3 ιντσών δεσπόζουν στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου, εκ των οποίων η μία υποκαθιστά το παραδοσιακό trip-computer -περιέχοντας όλες τις σημαντικές για τον οδηγό πληροφορίες- και η δεύτερη συνεργάζεται με τα συστήματα ψυχαγωγίας, ενημέρωσης και δορυφορικής πλοήγησης.
Η νέα S-Class είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής χωρίς ούτε ένα λαμπτήρα πυρακτώσεως: 56 LED χρησιμοποιούνται για τους εμπρός προβολείς, 35 για τους πίσω και περίπου 300 για την καμπίνα των επιβατών. Μια επιπλέον καινοτομία βρίσκεται στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία με τη βοήθεια στερεοσκοπικής κάμερας αναγνωρίζει κάθε ατέλεια του οδοστρώματος και επιλέγει σε ελάχιστο χρόνο την κατάλληλη ρύθμιση. Εξίσου αναβαθμισμένα είναι τα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, που με τη βοήθεια της στερεοσκοπικής κάμερας και νέων αισθητήρων έχουν πλέον τη δυνατότητα αναγνώρισης πεζών ακόμα και τη νύχτα, αυτόματου φρεναρίσματος μέχρι τα 72 χλμ./ώρα, αναγνώρισης οπίσθιας σύγκρουσης, ενώ οι πίσω ζώνες εξοπλίζονται με ενσωματωμένους αερόσακους.
Στο λανσάρισμα της, η S-Class διατίθεται με δύο υβριδικά σύνολα βενζίνης (S400 Hybrid) και ντίζελ (S300 BlueTec Hybrid) και δύο επιπλέον συμβατικούς κινητήρες (S500 και S350 Bluetec). Όλοι τους πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6 προσφέρουν έως και 20% οικονομία καυσίμου σε σχέση με αυτούς της προηγούμενης γενιάς S-Class. Μάλιστα, η υβριδική ντίζελ έκδοση παρουσιάζει μέση κατανάλωση 4,4 λίτρων/100 χλμ., ενώ η S500 Plug-in υβριδική έκδοση που θα παρουσιαστεί την επόμενη χρονιά, θα καταναλώνει λιγότερα από 4 λίτρα/100 χλμ.! Οι τιμές της νέας S-Class ξεκινούν από 79.789,50 ευρώ στη Γερμανία, για τη φθηνότερη έκδοση της S350 BlueTec με κοντό μεταξόνιο, και από 107.635,50 ευρώ για τη βασική έκδοση της S500 με μακρύ μεταξόνιο.