Πρόσφατα είχαμε αναλύσει λεπτομερώς την τεχνολογία των υδραυλικών υβριδικών και το σύστημα που εξελίσσουν από κοινού PSA (Citroen-Peugeot) και Bosch. Η Citroen ανακοίνωσε πως θα παρουσιάσει στην έκθεση της Γενεύης το πρώτο της πρωτότυπο, βασισμένο στο C3, που θα φέρει την επαναστατική αυτή τεχνολογία.
Όπως τα ηλεκτρικά υβριδικά αυτοκίνητα -που χρησιμοποιούν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αποθηκεύοντας ενέργεια σε μια μπαταρία-, έτσι και τα υδραυλικά υβριδικά βασίζονται στο συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή ντίζελ), υδραυλικής αντλίας και υδραυλικού συσσωρευτή και διακρίνονται κι αυτά, ανάλογα με τη διάταξή τους, σε εν σειρά και παράλληλα συστήματα. Η εφαρμογή της PSA-Bosch θα είναι παράλληλη και θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται είτε με το συμβατικό, μηχανικό τρόπο, είτε αμιγώς υδραυλικά, είτε συνδυαστικά. Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το υδραυλικό υβριδικό σύστημα ανακτά την ενέργεια από το φρενάρισμα στη μορφή πεπιεσμένου υδραυλικού υγρού. Όταν ο οδηγός πατάει το φρένο, η αντλία ωθεί το υδραυλικό υγρό από ένα χαμηλής πίεσης ρεζερβουάρ σε έναν υψηλής πίεσης συσσωρευτή, αυξάνοντας την πίεση του περιεχομένου αερίου αζώτου στα 5000 psi. Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, το σύστημα αλλάζει από τη λειτουργία της αντλίας στη λειτουργία του κινητήρα. Το αέριο άζωτο ωθεί το υδραυλικό ρευστό πίσω στον συσσωρευτή χαμηλής πίεσης και ο κινητήρας εφαρμόζει ροπή στον άξονα μετάδοσης κίνησης. Όταν η πίεση στο συσσωρευτή υψηλής πίεση μειωθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παίρνει μπροστά για να κινήσει το αυτοκίνητο μέσω του υδραυλικού κινητήρα, ενώ παράλληλα η επιπλέον της απαιτούμενης ποσότητας υγρού υψηλής πίεσης αποθηκεύεται στο συσσωρευτή. Τα υδραυλικά υβριδικά οχήματα χρησιμοποιούν την υδραυλική ενέργεια για την επιτάχυνση προώθησης, κάτι το οποίο συνεπάγεται σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ανάλογη μείωση της εκπομπής CO2 και βελτιωμένη επιτάχυνση, χάρη στη μεγάλη ισχύ των υδραυλικών συστημάτων.
Το πρωτότυπο της Hybridair Citroen καταναλώνει κατά μέσο όρο μόλις 2,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 69 γρ./χλμ. CO2. Σε συνθήκες αστικής κίνησης επιτυγχάνει μείωση της κατανάλωσης της τάξης του 45% σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο εφοδιασμένο μόνο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το C3 Hybridair μπορεί να κινηθεί αμιγώς υδραυλικά μέχρι την ταχύτητα των 70 χλμ./ώρα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, η λειτουργία αυτή μπορεί να καλύψει το 60%-80% των αστικών μετακινήσεων. Στη συνδυαστική λειτουργία κινητήρα εσωτερικής καύσης και υδραυλικής αντλίας το σύστημα αποδίδει 122 ίππους.
Το μικρό κόστος και το μικρό μέγεθος του συστήματος το καθιστούν ιδανικό για την ενσωμάτωσή του σε μικρά αυτοκίνητα πόλης. Επιπλέον, δεν απαιτείται ανάπτυξη νέων υποδομών για τη χρήση του, γεγονός που επιτρέπει την εξάπλωσή του σε όλες τις αγορές.