Όλες οι καινοτομίες με τις οποίες θα εξοπλιστούν τα οχήματα μέχρι το 2019
Η Seat αποκάλυψε το όραμα της εταιρείας για το μέλλον της οδήγησης στα πλαίσια του Mobile World Congress, για ένα ψηφιακό οικοσύστημα που επιτρέπει μια νέα σχέση μεταξύ αυτοκινήτου, οδηγού και περιβάλλοντος. Ο Πρόεδρος της, Luca de Meo (φωτο) παρουσίασε τις κυριότερες εξελίξεις της εταιρείας σε επίπεδο συνδεσιμότητας και ανακοίνωσε ότι τα οχήματα της μάρκας θα είναι εξοπλισμένα με αυτές τις καινοτομίες μεταξύ 2018 και 2019.
Προβλέψεις κυκλοφοριακού φόρτου σε πραγματικό χρόνο, προτεινόμενες καθοδόν συστάσεις για διαδρομές και στάσεις και προτάσεις ανάλογα με το πρόγραμμα διαδρομής του οδηγού και τυχόν αλλαγές σε αυτό, είναι μερικές από τις καινοτομίες που η φίρμα παρουσίασε στο MWC. Μετά τη διαμόρφωση του κινητού τηλεφώνου τους, οι επισκέπτες μπορούν να καθίσουν σε έναν εντυπωσιακό προσομοιωτή και να βιώσουν την οδήγηση του μέλλοντος. Ο προσομοιωτής διαθέτει μία έξυπνη λειτουργία που βοηθά τους οδηγούς να βελτιστοποιήσουν το χρόνο τους προβλέποντας τις ανάγκες τους, κάνοντας αυτόματα προτάσεις ανάλογα με τις συνθήκες, ακόμα και πριν μπουν οι οδηγοί στο αυτοκίνητο τους.
Από τις τρεις μεγάλες μελλοντικές τάσεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας (ηλεκτροκίνηση, αυτόνομη οδήγηση και συνδεσιμότητα), η Seat έχει δεσμευτεί στη συνδεσιμότητα και είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις σχετικές προκλήσεις τα επόμενα χρόνια, καθώς θέλει να γίνει ο πρωτοπόρος στη συνδεσιμότητα στα οχήματα και για να επιτευχθεί αυτό προωθεί τη δημιουργία ενός ψηφιακού οικοσυστήματος ώστε να προσαρμόσει και να ενισχύσει την εμπειρία του χρήστη.
Μεταξύ των καινοτομιών περιλαμβάνεται και μία εκτεταμένη έννοια της έξυπνης πλοήγησης, η οποία προβλέπει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και προτείνει εναλλακτικές διαδρομές. «Ξοδεύουμε κατά μέσο όρο 2,5 χρόνια της ζωής μας στο τιμόνι και κατά τη διάρκεια της ώρας αιχμής στη Βαρκελώνη, ο χρόνος οδήγησης μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 50%. Η πλοήγηση που προβλέπει την κίνηση μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση αυτού του προβλήματος αλλά τα υπάρχοντα συστήματα πλοήγησης δεν το ξέρουν ακόμα αυτό», δήλωσε ο Luca De Meo. Τα συστήματα πλοήγησης πάνω στα οποία εργάζεται η εταιρεία θα δίνουν δεδομένα κυκλοφοριακής κίνησης σε πραγματικό χρόνο αναφορικά με παράγοντες όπως το ωράριο των σχολείων, μεγάλες εκδηλώσεις ή καιρικές συνθήκες.
«Μέχρι οι λειτουργίες αυτές να γίνουν πραγματικότητα, λανσάρουμε το Dongle, που θα βρίσκεται στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του έτους», ανέφερε ο Luca de Meo. Το Dongle είναι μία συσκευή που επιτρέπει σε οχήματα που δεν είναι προσαρμοσμένα στην ψηφιακή τεχνολογία, όπως αυτά που πωλούνταν στο παρελθόν, να έχουν πρόσβαση σε τελευταίας γενιάς υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Χάρη στη σύνδεση OBD (θύρα On Board Diagnosis), το Dongle εξάγει με ασφάλεια δεδομένα από το αυτοκίνητο και τα στέλνει στο Smartphone ώστε να γίνει η σύνδεση με το όχημα μέσω ενός app.
Metropolis: Lab Barcelona
Ένας από τους νέους χώρους όπου η ισπανική εταιρία θα διεξάγει έρευνες στον τομέα της αυτοκίνησης θα είναι το Metropolis:Lab Barcelona, το έκτο διεθνές ερευνητικό κέντρο του Ομίλου VW ακολουθώντας τα πέντε IT Labs σε Wolfsburg, Βερολίνο, Μόναχο και San Francisco. Όπως ανακοίνωσε ο Luca de Meo, θα τεθεί σε λειτουργία φέτος τον Απρίλιο.
23 ειδικοί θα εργαστούν εκεί κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους, συμπεριλαμβανομένων μηχανικών, προγραμματιστών και επιστημόνων πληροφορικής. Αυτοί θα αναπτύξουν λογισμικό και αλγόριθμους σχετικούς με υπηρεσίες κινητικότητας χρησιμοποιώντας τα δεδομένα των οχημάτων, τη Βαρκελώνη ως Smart City και την κίνηση των πεζών με στόχο τη δημιουργία ασφαλέστερης και αποτελεσματικής σχέσης μεταξύ ανθρώπων και οχημάτων μέσα σε ένα αστικό περιβάλλον. Το Metropolis:Lab Barcelona, θα διευρυνθεί μέσα στα επόμενα χρόνια μέχρι να φτάσει σε ένα επίπεδο προσωπικού 50 επαγγελματιών με υψηλή ειδίκευση.
Οι ειδικοί του Metropolis:Lab Barcelona θα έχουν επίσης τη δυνατότητα χρήσης ενός στόλου από 10 πρωτότυπα ηλεκτροκίνητα Mii, που παρουσιάστηκαν στο MWC, στα πλαίσια του λανσαρίσματος του πιλοτικού προγράμματος carsharing στη Βαρκελώνη.
Όλο το προσωπικό του Pier01, περίπου 1.000 άτομα, θα έχουν τα αυτοκίνητα αυτά στη διάθεση τους. Οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση στα eMii μέσω Digital Access, μια εφαρμογή κινητού προηγμένης τεχνολογίας που αντικαθιστά το κανονικό κλειδί.
Seat Talks, 4YFN και YOMO
Η Seat παρουσιάζει τις ψηφιακές της δυνατότητες μέσω ενός προγράμματος διαλέξεων Seat Talks, όπου αρκετοί ομιλητές θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν γύρω από τη συνδεσιμότητα και τον ρόλο της τεχνολογίας από τη σκοπιά της αυτοκίνησης και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Στους συμμετέχοντες περιλαμβάνονται διεθνούς φήμης εμπειρογνώμονες όπως ο Johann Jungwirth, Chief Digital Officer of Volkswagen AG, ο Vicent Rosso, Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής της BlaBlaCar, ο Καθηγητής Enrique Dans από το IE University καθώς και ο Max Krasnykh και Nadav Zohar από το Gett.
Εκτός από αυτούς τους ομιλητές, άλλοι συμμετέχοντες αποτελούν μέλη της ομάδας Easy Mobility Team, μία εσωτερική ομάδα της εταιρείας που εργάζεται για την εξεύρεση λύσεων που σχετίζονται με την ψηφιοποίηση και το R&D, την εμπειρία του πελάτη και νέους επιχειρηματικούς τομείς.
Η φίρμα στις 2 Μαρτίου έχει οργανώσει ένα Entrepreneurs Day, όπου οι start-up εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα SEAT Accelerator by Conector, θα παρουσιάσουν την πρόοδο που έχουν πετύχει στα project τους. Προς το παρόν υπάρχουν έξι start-ups εταιρείες που εργάζονται για την ανάπτυξη εφαρμογών, νέων λειτουργιών και υπηρεσιών σχετικών με το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Επίσης, ολοκληρώνει τη φιλόδοξη συμμετοχή της στο Mobile World Congress με έναν δικό της χώρο στο 4 Years From Now (4YFN) προκειμένου να αναζητήσει εξειδικευμένους επαγγελματίες και ταλέντα από τον χώρο της τεχνολογίας.
Επιπλέον, η μάρκα συμμετέχει στην εκδήλωση Youth Mobile Festival (YOMO) η οποία έχει σχεδιαστεί προκειμένου να επιτρέψει στους μαθητές από όλη την Ισπανία να πειραματιστούν πάνω στην επιστήμη και την τεχνολογία.