Η ευελιξία ως βασική αρχή
Το BMW iNEXT προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει το 2021, αυτοοδηγούμενο, ηλεκτρικό και πλήρως συνδεδεμένο. Θα ακολουθήσει μία ολόκληρη γκάμα οχημάτων με υψηλό επίπεδο αυτοματοποίησης από όλες τις μάρκες του Group, που εν όψει αυτού μεταφέρει την τεχνογνωσία του στη συνδεσιμότητα οχημάτων και την αυτοματοποιημένη οδήγηση σε ένα νέο campus στο Unterschleissheim κοντά στο Μόναχο.
Όταν ολοκληρωθεί η νέα εγκατάσταση, πάνω από 2.000 εργαζόμενοι θα ενώσουν τις δυνάμεις τους στα επόμενα βήματα της πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης από την ανάπτυξη λογισμικού μέχρι τις δοκιμές στο δρόμο. «Ο δρόμος για την πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση είναι μία ευκαιρία στην έδρα της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η απόφαση για την εξέλιξη και δοκιμή τέτοιων οχημάτων στην περιοχή του Μονάχου δείχνει πώς το BMW Group αλλά και ολόκληρη η περιοχή μπορούν να επωφεληθούν από τη νέα τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας», εξηγεί ο Klaus Fröhlich, στέλεχος της φίρμας.
Η Ευελιξία ως βασική αρχή
Από τα μέσα του 2017, το εξιδεικευμένο δυναμικό που αυτή τη στιγμή είναι κατανεμημένο σε διαφορετικές τοποθεσίες θα συγκεντρωθεί στο Unterschleissheim. «Για να μπορέσουμε να πετύχουμε, καθιερώνουμε νέες μορφές συνεργασίας υπό το “project i 2.0”, με μικρές ομάδες ειδικών για ταχεία απόκριση και συνεργασία σε όλη την εταιρεία, καθώς και ένα υψηλό επίπεδο αρμοδιότητας στη λήψη αποφάσεων», εξηγεί ο Fröhlich. Οι νέες δομές εργασίας θα χαρακτηρίζονται από ευέλικτες ομάδες σε μικρές αποστάσεις και -πάνω απ’ όλα- σύντομες διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Στο νέο campus, μηχανικοί λογισμικού θα μπορούν να δοκιμάζουν το λογισμικό που εξελίσσουν σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο.
«Συνδυάζουμε τα πλεονεκτήματα μιας start-up εταιρίας, όπως είναι η ευελιξία και η ταχύτητα, με αυτά μιας αναγνωρισμένης εταιρίας, που διαθέτει ασφάλεια διαδικασιών και τεχνογνωσία βιομηχανοποίησης», προσθέτει ο υπεύθυνος εξέλιξης. Σύμφωνα με τον Fröhlich, «Το μελλοντικό κέντρο εξέλιξης αυτόνομης οδήγησης θα μας επιτρέψει να λανσάρουμε το iNEXT, το πρώτο αυτοοδηγούμενο μοντέλο της εταιρίας, στην αγορά το 2021». Το BMW Group στοχεύει να ξεκινήσει δοκιμές άκρως αυτοματοποιημένων οχημάτων σε αστικό περιβάλλον στο Μόναχο, από το 2017.
Αυτή τη στιγμή, το Group απασχολεί περίπου 600 άτομα στο τομέα της άκρως αυτοματοποιημένης οδήγησης. Η πλειοψηφία είναι μηχανικοί λογισμικού και ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς. «Εξακολουθούμε να έχουμε το δικό μας προγραμματισμό εδώ και είμαστε υπεύθυνοι για την υλοποίηση των δικών μας ιδεών», εξηγεί ο André Müller, μηχανικός στην ομάδα αυτόνομης οδήγησης. «Χρησιμοποιούμε τις τελευταίες τεχνολογίες, όπως ROS (Robot Operating System), και μπορούμε να βλέπουμε τα αποτελέσματα γρήγορα και άμεσα στο όχημα. Είναι συναρπαστικό να εργάζεσαι σε ένα τόσο σημαντικό τομέα για το μέλλον». Ο André Müller ανυπομονεί να υποδεχτεί νέους συναδέλφους. Με το campus του Unterschleissheim, το BMW Group συνεχίζει να επεκτείνει την εξέλιξη οχημάτων με υψηλό επίπεδο αυτοματοποίησης και αναζητά ειδικούς ΙΤ και μηχανικούς λογισμικού στους τομείς τεχνητής νοημοσύνης, μηχανικής μάθησης και ανάλυσης δεδομένων.