Προηγμένα, νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού και για τα δύο μοντέλα περιλαμβάνουν επίσης το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης
Καθώς άρχισαν να εμφανίζονται οι πρώτες χειμερινές κακοκαιρίες, οι ισχυρές ριπές του ανέμου αποτελούν μία πρόσθετη πρόκληση για τους οδηγούς, κυρίως όσους οδηγούν ψηλά οχήματα στον αυτοκινητόδρομο. Γι’ αυτό, όλα τα νέα επαγγελματικά οχήματα Ford Transit και Transit Custom εφοδιάζονται στάνταρ με μία νέα τεχνολογία, που βοηθά τους οδηγούς να παραμένουν στη λωρίδα τους όταν το van τους χτυπηθεί από ριπή πλάγιου ανέμου ή βρεθεί στη δίνη αέρα που δημιουργείται από ένα μεγάλο φορτηγό.
Το Side Wind Stabilisation είναι ένα προηγμένο σύστημα που εξέλιξαν οι μηχανικοί της Ford, και λειτουργεί με προσεκτική πίεση πέδησης στη μία πλευρά του αυτοκινήτου για μείωση των επιπτώσεων των ριπών πλάγιων ανέμων πάνω στο όχημα.
«Σε κανέναν δεν αρέσει η στιγμή που το όχημα δέχεται μία ριπή ανέμου ή όταν περνά δίπλα από ένα φορτηγό που κινείται με μεγάλη ταχύτητα» δήλωσε ο Marc Suermann, τεχνικός της φίρμας. «Η νέα τεχνολογία θα ανακουφίσει τους οδηγούς που κινούνται στον αυτοκινητόδρομο, κυρίως τις ημέρες του χειμώνα με θυελλώδεις ανέμους.»
Με ταχύτητα οχήματος πάνω από 80χλμ/ώρα, το σύστημα Side Wind Stabilisation παρακολουθεί αισθητήρες σταθεροποίησης 100 φορές το δευτερόλεπτο. Εάν ανιχνευτεί μία ξαφνική ριπή, η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί σε λιγότερο από 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου (είναι ο χρόνος αντίδρασης ενός δρομέα στην εκπυρσοκρότηση του όπλου εκκίνησης).
Οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν το νέο σύστημα σε μία ειδική πίστα δοκιμών που χρησιμοποιεί έξι ισχυρούς ανεμιστήρες για την παραγωγή πλάγιων ανέμων ταχύτητας έως 80χλμ/ώρα, καθώς και σε δημόσιους δρόμους σε περιοχές που φημίζονται για τους ισχυρούς ανέμους, όπως η ακτή της Βόρειας θάλασσας στην Ολλανδία.
Η τεχνολογία Side Wind Stabilisation διατίθεται με τα τελευταία μοντέλα Transit και Transit Custom που χρησιμοποιούν τον κινητήρα EcoBlue diesel, προσφέροντας σημαντικά πλεονεκτήματα κόστους χρήσης και επιδόσεων, με απόδοση καυσίμου βελτιωμένη μέχρι 13% και ροπή στις χαμηλές στροφές έως 20%.
Προηγμένα, νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού και για τα δύο μοντέλα περιλαμβάνουν επίσης το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης Pre-Collision Assist, το πρώτο στην κατηγορία με τεχνολογία ανίχνευσης πεζού Pedestrian Detection technology, που μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων όπου εμπλέκονται οχήματα και πεζοί, ή βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν τελείως κάποιες συγκρούσεις.