Η παλαιότερη κορεάτικη φίρμα κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων ανοίγει το 2ο μεγαλύτερο κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία της
H SsangYong, η παλαιότερη κορεάτικη φίρμα κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων με ειδίκευση στην τετρακίνηση, ανοίγει το 2ο μεγαλύτερο κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία της, με το λανσάρισμα του νέου XLV, που είναι βασισμένο στο πρωτότυπο XLV-Air και «ανοίγει» τη γκάμα της φίρμας προς τα πάνω. Το νέο XLV, που παίρνει το όνομά του από τις λέξεις «eXciting Lifestyle Vehicle», είναι σχεδιασμένο σαν ένα πολυτελές, πολυχρηστικό crossover, ενώ με το επιπλέον μήκος του προσφέρει ένα διευρυμένο χώρο αποσκευών που το καθιστά ιδανικά πρακτικό για οικογενειακή χρήση.
Εμφάνιση
Έχοντας ως βάση την πλατφόρμα του Tivoli, με 2,6 μέτρα μεταξονίου, το XLV έχει επιμηκυμένο αμάξωμα από την 3 η κολόνα (C-pillar) και πίσω, μια αύξηση της τάξης των 238 χλστ. Έτσι ο χώρος αποσκευών του φτάνει στα 720 λίτρα (ο μεγαλύτερος στην κατηγορία), ενώ η καμπίνα των επιβατών προσφέρει άνετο χώρο φιλοξενίας για 5 ψηλούς ενήλικες, οι οποίοι μπορούν να ταξιδεύουν με άνεση για τα πόδια, τους ώμους και τα κεφάλια τους.
Παράλληλα, διαθέτει και πολλούς αποθηκευτικούς χώρους μέσα στην καμπίνα, όπως ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, όπου το ντουλαπάκι μπορεί να χωρίσει μέχρι ένα iPad, ενώ σε όλες τις πόρτες υπάρχει ικανός χώρος για την τοποθέτηση ενός μπουκαλιού 1,5 λίτρου. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών διαθέτει πολλές χρηστικές λεπτομέρειες, όπως πλευρικούς γάντζους για τα ψώνια, δίκτυ προστασίας αποσκευών, υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο, μέχρι και δυνατότητα για κανονική πρίζα 220V/110V.
Οι στιλιστικές λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν το Tivoli έχουν διατηρηθεί και στο νέο XLV, περιλαμβανομένης της SUV σχεδίασης, του χαρακτήρα σπορ-κουπέ και της δυναμικής γραμμής της οροφής, προσφέροντας ένα αποτέλεσμα που αποτελεί μια πολυδιάστατη και πολυχρηστική λύση για μια ευρεία γκάμα αγοραστών, με προσαρμοστικότητα σε πολλά και διαφορετικά lifestyle.
Κινητήρες – κιβώτια
Το XLV προσφέρεται στην Ελλάδα με κινητήρα turbo-diesel 1,6 λίτρου, προδιαγραφών Euro 6, ενώ διατίθεται και ο κινητήρας βενζίνης 1,6 (μόνο ως FWD - 6Μ/Τ).
Ο κινητήρας βενζίνης e-XGi160 έχει ισχύ 128 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 160 Nm αποδίδεται στις 4.600 σ.α.λ. Το σύγχρονο σύνολο έχει σχεδιαστεί για αποτελεσματική χρήση σε αστικό περιβάλλον και στον ανοιχτό δρόμο, ενώ έχει πολύ χαμηλό δείκτη NVH (θόρυβος, δονήσεις, τραχύτητα).
Ο κινητήρας πετρελαίου e-XDi160 Euro 6 έχει ισχύ 115 ίππων στις 3.400-4.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του ορίζεται στα 300 Nm στις 1.500-2.500 σ.α.λ., ενώ με τη βοήθεια του υπερσυμπιεστή E-VGT 5 ης γενιάς προσφέρει μια μεταξένια, ομαλή και δυναμική οδηγική εμπειρία. Ο κινητήρας 1,6 diesel έχει εκπομπές ρύπων CO2 της τάξης των 117 γρ./χλμ. (στην έκδοση 2WD, με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα ISG). Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις του νέου XLV με χειροκίνητο κιβώτιο, εξοπλίζονται με σύστημα ISG (Idle Stop & Go). Παράλληλα, ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με δύο ήδη μετάδοσης: Ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας Aisin, με τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Sport, Winter) και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών.
Ασφάλεια
Η ασφάλεια των επιβατών αποτέλεσε την προτεραιότητα του νέου XLV, το οποίο και εξοπλίζεται στάνταρ με 7 αερόσακους, που περιλαμβάνουν μετωπικούς, πλευρικούς και κεφαλής, αλλά και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού. Επίσης εξοπλίζεται και με ένα πολυδιάστατο Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (ESP) που συνοδεύεται από τα Συστήματα ARP (Active Rollover Protection – Ενεργή Προστασία από την Ανατροπή), Brake Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Φρεναρίσματος), Hill Start Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης στην Ανηφόρα), ESS (Emergency Stop Signal – Φώτα Φρεναρίσματος με λειτουργία Κινδύνου), Σύστημα Ελέγχου Πίεσης των Ελαστικών (TPMS), καθώς και ηχητική και οπτική ενημέρωση χρήσης για όλες τις 5 ζώνες ασφαλείας στο εσωτερικό. Παράλληλα, τα φώτα ημέρας LED είναι στάνταρ εξοπλισμός, ενώ τα φώτα υψηλής απόδοσης (xenon) είναι επίσης διαθέσιμα.
Τετρακίνηση – ενεργητική ασφάλεια
Το XLV είναι διαθέσιμο με έξυπνο σύστημα τετρακίνησης (Active AWD με Lock Mode). Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, φροντίζει για την κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων και προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα το είδος του οδοστρώματος και των συνθηκών οδήγησης, προκειμένου να προσφέρει τη μέγιστη επίδοση. Μέχρι τα 40 χλμ./ώρα το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να κλειδώσει τη ροπή ανάμεσα στους άξονες, για ακόμα μεγαλύτερες εκτός δρόμου ικανότητες. Μάλιστα, το νέο XLV στις τετρακίνητες εκδόσεις του, εξοπλίζεται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, για άνετη και ασφαλή κίνηση στο δρόμο, αυξημένη ελευθερία άρθρωσης των τροχών αλλά και βέλτιστη πρόσφυση εκτός δρόμου. Στάνταρ στις εκδόσεις AWD είναι και η ρεζέρβα ανάγκης.
Για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια και σταθερότητα, ειδικά κατά την οδήγηση σε δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες, το σύστημα τετρακίνησης του XLV υποβοηθιέται από το Hill Start Assist, που φροντίζει για τη βέλτιστη κατανομή της δύναμης ανά τροχό, με βάση το αν αυτός σπινάρει ή όχι. Για το βέλτιστο φρενάρισμα εκτός δρόμου, τα συστήματα ESP και ABS συνεργάζονται με την τετρακίνηση, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια.
Παράλληλα το «έξυπνο» τιμόνι Smart Steer, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, διαθέτει ρύθμιση της υποβοήθησης σε τρία επίπεδα (Normal, Comfort & Sport), για να προσαρμόζεται στις εκάστοτε οδηγικές απαιτήσεις.
Εξοπλισμός
Το XVL προσφέρεται με μια πλούσια λίστα στάνταρ εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, που συνήθως είναι προαιρετική σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Το κάθισμα του οδηγού μπορεί να είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο, υπάρχουν διαθέσιμα εμπρός και πίσω θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι και αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών με 3 μνήμες.
Ένα νέο σύστημα infotainment με οθόνη υψηλής ευκρίνειας 7 ιντσών, με θύρες AUX, USB & HDMI που επιτρέπει την αναπαραγωγή ήχου από εξωτερικές πηγές, σύστημα Buetooth, δυνατότητα σύνδεσης με iPod και iPhone, αλλά και σύστημα πλοήγησης της Tom-Tom και κάμερα οπισθοπορείας είναι όλα διαθέσιμα.
Ο πίνακας οργάνων (SuperVision) μπορεί να προσαρμοστεί στις διαθέσεις του οδηγού αλλάζοντας μέχρι και 6 χρώματα φόντου (κόκκινο, μπλε, κίτρινο, γαλάζιο, άσπρο και μαύρο), ενώ υπάρχει και διακριτικός εσωτερικός κρυφός φωτισμός, που δημιουργεί μια όμορφη ατμόσφαιρα κατά τη βραδινή οδήγηση.
Το νέο XLV είναι εξοπλισμένο και με αισθητήρες παρκαρίσματος περιφερειακά του αμαξώματος, cruise control, αυτόματα φώτα & υαλοκαθαριστήρες και ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη.
Χρώματα – customization
Το XLV προσφέρεται με επιλογές 8 χρωμάτων αμαξώματος, τα οποία μπορούν να προσωποποιηθούν περαιτέρω με τη επιλογή 2-tone, που εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στις ατομικές στιλιστικές επιλογές του πελάτη. Στο εσωτερικό προσφέρεται η επιλογή μεταξύ μπεζ και μαύρων χρωματισμών, που μπορούν να συνδυαστούν είτε με ύφασμα πολυτελείας, είτε με πραγματικό δέρμα, είτε με συνδυασμό υφάσματος – δερματίνης (μόνο σε μαύρο Geonic pattern). Παράλληλα, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής δερμάτινου εσωτερικού σε κόκκινες αποχρώσεις.
Τέλος, το νέο SsangYong συνοδεύεται από την «5ετή Πλήρη Κάλυψη SsangYong» (5ετή πλήρη εργοστασιακή εγγύηση, 5ετές δωρεάν service και 5ετή δωρεάν οδική βοήθεια), ενώ η τιμή του ξεκινά από τα 15.990 ευρώ (με απόσυρση).
Περισσότερα, εάν και εφόσον το δοκιμάσουμε, κάτι μάλλον δύσκολο αν σκεφτούμε ότι, το Tivoli, το έχουμε δει μόνο σε φωτογραφίες και εκθέσεις...