Οι αλλαγές στη σχεδίαση της νέας E-Class εντοπίζoνται κυρίως στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, όπου υπάρχουν νέοι προβολείς με φώτα ημέρας LED, επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και καπό, ενώ η μάσκα διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση: Στην Elegance τοποθετείται η "τρισδιάστατη" μάσκα με το σήμα της εταιρείας στο καπό, η Avantgarde διαθέτει τη σπορ μάσκα με ενσωματωμένο το "αστέρι" της Mercedes.
Στο πλάι, ένα νέο "νεύρο" διατρέχει το αυτοκίνητο από την εμπρός πόρτα έως τους πίσω προβολείς, προσδίδοντάς του οπτικά μεγαλύτερο μήκος. Στο πίσω μέρος, επανασχεδιασμένος είναι τόσο ο προφυλακτήρας, όσο και τα φωτιστικά σώματα τύπου LED. Στο εσωτερικό υπάρχουν νέα υλικά, νέο "φιλέτο" στο ταμπλό σε αισθητική αλουμινίου ή ξύλου, μικρές αλλαγές σε όργανα και αεραγωγούς, ενώ έχει προστεθεί και ένα αναλογικό ρολόι στο κέντρο του ταμπλό. Στον εξοπλισμό ασφάλειας, πέρα από τα αναβαθμισμένα Collision Prevention Assist και Attention Assist, περιλαμβάνεται και μια νέα στερεοσκοπική κάμερα που αποτελεί την οπτική βάση διάφορων ηλεκτρονικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας νέας γενιάς.
Η γκάμα των κινητήρων εμπλουτίζεται με ένα νέο τετρακύλινδρο σύνολο 1.991 κ.εκ. σε δύο εκδόσεις απόδοσης: 184 ίππων/5.500 σ.α.λ. (300 Nm/1.200-4.000 σ.α.λ) και 211 ίππων/5.500 σ.α.λ (350 Nm/1.200-4.000 σ.α.λ). Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας διαθέτει άμεσο ψεκασμό με δυνατότητα καύσης φτωχού μίγματος καυσίμου, επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 5,8 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπή CO2 135 γρ./χλμ. και πληροί τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων euro 6 (οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από το 2015).
Νέος, αλλά μάλλον ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος για τη χώρα μας, είναι και ο V6 της Ε400 με δύο τούρμπο και 2.996 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 480 Nm από τις 1.600 κιόλας στροφές. Στους V6 ντίζελ προστέθηκε το σύστημα SCR που μειώνει την εκπομπή οξειδίων του αζώτου, έτσι ώστε να εναρμονιστούν και αυτοί με τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων euro 6. Τέλος, η υβριδική έκδοση Ε300 BlueTec Hybrid συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο ντίζελ με ηλεκτρικό μοτέρ, προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 231 ίππων και ροπή 750 Nm, με κατανάλωση 4,1 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπή CO2 107 γρ./χλμ.