Το πρόγραμμα εξέλιξης του Opel Astra TCR προχωρά με «τέρμα τα γκάζια». Την περασμένη εβδομάδα το νέο αυτοκίνητο τουρισμού για αγώνες πελατών που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους κανονισμούς του TCR (Touring Car Racer) κάλυψε αμέτρητα χιλιόμετρα σε ένα πενθήμερο δοκιμών στο Εστορίλ της Πορτογαλίας. «Ήταν μία καλή δοκιμή», δήλωσε ο Διευθυντής Αγωνιστικού τμήματος της Opel, Jörg Schrott. «Το χρονοδιάγραμμα παραμένει πολύ σφιχτό, αλλά είμαστε εντός προγράμματος. Το Astra TCR έτρεξε αξιόπιστα στα τελευταία test drives στο Zandvoort και το Εστορίλ και η εικόνα του είναι καλή. Τώρα, παλεύουμε να ρυθμίσουμε τις λεπτομέρειες πριν τα πρώτα οχήματα παραδοθούν στις ομάδες πελατών μας στα τέλη Φεβρουαρίου.» Το Opel Astra TCR κάνει δημόσια πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (3 – 13 Μαρτίου, 2016).
Ο Τεχνικός Διευθυντής της Opel Motorsport, Dietmar Metrich σε συνεργασία με την ομάδα εξέλιξης της Kissling Motorsport έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στη φιλοσοφία του εμπρός άξονα. «Σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με 330 ίππους και εμπρόσθια κίνηση, αυτό είναι βασικό εξάρτημα. Όλες οι διαμήκεις και εγκάρσιες δυνάμεις που επενεργούν σε ένα όχημα TCR - κατά την επιτάχυνση, επιβράδυνση και αλλαγή κατεύθυνσης - επηρεάζουν και τους δύο εμπρός τροχούς,» εξηγεί ο Dietmar Metrich. «Και αυτό δεν αφορά μόνο τους χρόνους των αγωνιστικών γύρων αλλά και τη φθορά των ελαστικών. Επομένως, ένα αυτοκίνητο με αποδοτικό εμπρός άξονα έχει καθαρό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό. Και επειδή το σημείο άρθρωσης της εμπρός ανάρτησης δεν καθορίζεται από τον κανονισμό του TCR, έχουμε κάποια σχετική ελευθερία στη σχεδίαση της».
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων test drives, οι τεχνικοί επικεντρώθηκαν στο βασικό σετάρισμα που θα μεγιστοποιήσει τις επιδόσεις του Astra TCR. Αυτό αποτυπώνει και την άποψη του Dietmar Metrich: «Είναι πάντα ευκολότερο να φτιάχνεις ένα γρήγορο αγωνιστικό αυτοκίνητο στιβαρό, από το να κάνεις ένα στιβαρό γρήγορο. Αλλά στο τέλος χρειάζονται και τα δύο.» Το πιο σημαντικό στην πορεία είναι η σχολαστική εξισορρόπηση της μηχανικής πρόσφυσης του πλαισίου και των τροχών και της αεροδυναμικής πρόσφυσης, που δημιουργείται κυρίως από την πίσω πτέρυγα και το εμπρός splitter. Και τα δύο προσφέρουν στο αγωνιστικό αυτοκίνητο ταχύτητα και οδηγική άνεση. Οι πληροφορίες που λαμβάνει ο οδηγός για τη συμπεριφορά του αγωνιστικού αυτοκινήτου είναι εξ ίσου σημαντικές με τους χρόνους των γύρων. Η σωστή ισορροπία ενός οχήματος είναι ιδιαίτερα σημαντική και για την αποτελεσματικότητα των φρένων. Το σύστημα φρένων της πασίγνωστης AP για το Astra TCR επιτρέπει καθυστερημένο φρενάρισμα. Αυτό διασφαλίζεται από δίσκους 378 mm με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά, σε συνδυασμό με δίσκους 265 mm με διπίστονες δαγκάνες πίσω. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την κατανομή πέδησης από το cockpit.
Το Astra TCR είναι κορυφαίο και από απόψεως δυναμικής αντοχής. Το σειριακό, εξάρι αγωνιστικό κιβώτιο με χειριστήριο (paddle) στο τιμόνι (το οποίο δημιούργησαν οι Γάλλοι σπεσιαλίστες της Sadev) είναι γρήγορο και εύκολο. Ο 4κύλινδρος, 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και ψεκασμό πολλαπλών σημείων έχει ήδη αποδείξει τη δύναμη και αντοχή του σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων. Ο 16βάλβιδος κινητήρας των 330 ίππων με μέγιστη ροπή περίπου 420 Nm έχει επίσης εξαιρετική απόδοση στην TCR εκδοχή του. Σε αυτή την περίπτωση φρένο στις δυνατότητες επιδόσεων του κινητήρα θέτουν οι κανόνες του σπορ.
Βασική φιλοσοφία εδώ είναι η «Ισορροπία των Επιδόσεων». Για να μπορούν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων (ανεξαρτήτως του τεχνικού υπόβαθρου της πλατφόρμας μαζικής παραγωγής) να κατεβάσουν ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο στους αγώνες περιορίζοντας το κόστος, καθιερώνεται ένα δοκιμασμένο σύστημα για αγωνιστικά αυτοκίνητα. Τα δύο σημεία ελέγχου στο TCR είναι οι επιδόσεις και το βάρος του κινητήρα, όπου οι επιδόσεις του κινητήρα ελέγχονται μέσω ηλεκτρονικού συστήματος ή της λεγόμενης χαρτογράφησης. Οι κανονισμοί του TRC επιτρέπουν συναρπαστικούς αγώνες πελατών με μέγιστο έλεγχο κόστους.