Το νέο Ford Focus RS, είναι ένα ακόμη μοντέλο υψηλών επιδόσεων που απευθύνεται σε οδηγούς που επιθυμούν και μπορούν να φτάσουν στα όρια τους. Το μικρομεσαίο γερμανικό αυτοκίνητο προσφέρει 350 ίππους στον χειριστή του. Ο κινητήρας 2.300 κ.εκ. EcoBoost είναι ειδικά σχεδιασμένος για την έκδοση RS και έχει ιδιαιτέρα υψηλή απόδοση που αγγίζει τους 350 ίππους.
Η αυξημένη ισχύς παράγεται από ένα νέο, χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστή twin-scroll, ο οποίος αυξάνει αισθητά τη ροή του αέρα, μαζί με ένα πολύ μεγαλύτερο εναλλάκτη θερμότητας (intercooler) για μεγιστοποίηση της πυκνότητας του αέρα εισαγωγής.
Η «αναπνοή» του κινητήρα έχει βελτιωθεί μέσω μιας πιο ελεύθερης εισαγωγής και ενός συστήματος εξαγωγής μεγαλύτερης διατομής, που διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα στην απόληξη, βελτιστοποιώντας την ισορροπία μεταξύ της πίεσης επιστροφής των καυσαερίων (back pressure) και παραγωγής θορύβου.
Η κυλινδροκεφαλή κατασκευάζεται από βελτιωμένο κράμα αλουμινίου που μπορεί να αντέχει υψηλότερες θερμοκρασίες, ενώ το μπλοκ των κυλίνδρων χρησιμοποιεί ανθεκτικότερα χιτώνια από χυτοσίδηρο. Μεγαλύτερη προτεραιότητα δόθηκε στην ψύξη του κινητήρα, με τους μηχανικούς να δημιουργούν πρόσθετο χώρο στο εμπρός τμήμα του οχήματος για την τοποθέτηση ενός πολύ μεγαλύτερου ψυγείου – του μεγαλύτερου που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Focus. Αυτό παρέχει το απαιτούμενο επίπεδο ψύξης για την απαιτητική οδήγηση σε πίστα.
Η μέγιστη ροπή των 44,6 χλγμ. παράγεται μεταξύ 2.000 και 4.500 σ.α.λ., ενώ μπορεί να φτάσει τα 47,4 χλγμ. Nm για 15 ‘’ μέσω υπερπλήρωσης (overboost) σε φάση μέγιστης επιτάχυνσης.
Η επιτάχυνση εν κινήσει είναι καλύτερη από του προηγούμενου Focus RS, με το 50-100 χλμ./ώρα και τέταρτη σχέση να επιτυγχάνεται σε 5’’.
Οι μηχανικοί έχουν ρυθμίσει το σύστημα εξαγωγής του RS ώστε να παράγει έναν μπάσο ήχο κατά τη διάρκεια της σπορ οδήγησης. Με στάνταρ λειτουργία Auto-Start-Stop, οι εκπομπές CO2 περιορίσθηκαν στα 175 γραμ./χλμ., μείωση κατά 22% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Την μετάδοση της ισχύος στους τροχούς έχει αναλάβει ένα βελτιωμένο κιβώτιο έξι σχέσεων και ένα αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης.