Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι έγινε η επίσημη πρώτη εμφάνιση του Fiat 500X. Όμορφο με χαρακτήρα, το νέο αυτοκίνητο εξερευνά μια ολοκαίνουργια διάσταση της ταυτότητας του 500, όπου ένα ώριμο, κομψό αυτοκίνητο, με εξολοκλήρου ιταλικό στιλ είναι άνετο, έχει υψηλές επιδόσεις και βρίσκεται πάντοτε σε επαφή με τον κόσμο.
Το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο SATA στο Melfi (Potenza), θα πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και θα είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις -500X και 500X Cross- που θα εξοπλίζονται με αποδοτικούς πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες, τρεις τύπους συστήματος μετάδοσης - χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων ή 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη- και με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς, τετρακίνηση ή μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς με Traction Plus
Το Fiat 500X είναι ένα crossover που καλείται να καλύψει διαφορετικές ανάγκες διαφορετικών αγοραστών, διαφορετικών φύλων και απόψεων. Υπό αυτή την έννοια, το σύμβολο "X" αντιπροσωπεύει ένα σταυροδρόμι για κατηγορίες που διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους και κάθε μία απ' αυτές καλύπτεται από τους νέους και ώριμους, τους λάτρεις της ομορφιάς και τους ιδιαίτερους σε χαρακτήρα. Είναι δυναμικοί, με ενεργή κοινωνική ζωή και διαφορετικά ενδιαφέροντα. Αυτό όμως που έχουν κοινό, είναι η επιθυμία να απολαμβάνουν μια μοναδική οδηγική εμπειρία και να εκφράζουν τη δική τους προσωπικότητα μέσα από ένα ξεχωριστό στιλ. Σήμερα όλοι αυτοί βρίσκουν μια καθαρή, απόλυτη απάντηση στο Fiat 500X.
Σχεδιασμένο από το Centro Stile Fiat, το 500X αντιπροσωπεύει μια νέα διάσταση του 500, όπου το εμβληματικό στιλ του και η μοντέρνα εμφάνιση του crossover συνδυάζονται, με την προσθήκη των εντυπωσιακών εκτός δρόμου ικανοτήτων του που εξασφαλίζονται στην έκδοση Cross.
Με ισχυρή προσωπικότητα και ελκυστικό ιταλικό στιλ, το νέο αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από ευελιξία και ποιότητα ενταγμένες στις συμπαγείς διαστάσεις του, τον άπλετο εσωτερικό χώρο και την επιλογή premium υλικών, καθώς και την πιο εξελιγμένη τεχνολογία στην υπηρεσία της ασφάλειας και της άνεσης.
Την ίδια στιγμή, το 500X προσφέρει λύση σε όσους έχουν να αντιμετωπίσουν την καθημερινή κίνηση στις πόλεις, χάρη στις διαστάσεις του: 4,25 μέτρα μήκος (2 cm περισσότερα για το Fiat 500X Cross), 1,8 μέτρα σε πλάτος και 1,61 μέτρα σε ύψος.
Συμπαγές εξωτερικά, ευχάριστο και φιλόξενο εσωτερικά: ένα άνετο, ευχάριστο περιβάλλον με εκτεταμένη χρήση κορυφαίων υλικών, υψηλής ποιότητας, φινίρισμα και πρακτικές θήκες αποθήκευσης. Με απίστευτη πρακτικότητα στο εσωτερικό του, καθώς και πολλές διαφορετικές δυνατότητες για τις θέσεις των καθισμάτων, το 500X προσφέρει ένα γενναιόδωρο χώρο αποσκευών (350 λίτρα).
Τέλος, ο πελάτης μπορεί να διαλέξει μεταξύ 12 διαφορετικών αποχρώσεων που δίνουν έμφαση στην αίσθηση του Fiat 500X, και διευρύνονται από τις 8 επιλογές στις ζάντες αλουμινίου 16, 17 και 18 ιντσών.
Κινητήρες
Το Fiat 500X προσφέρει μια πλήρη γκάμα κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων και αναρτήσεων. Πιο συγκεκριμένα, η γκάμα των βενζινοκινητήρων διαθέτει τους: 1.6 "E-torQ" 110 HP (με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς), 1.4 Turbo MultiAir II 140 HP (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη), 1.4 Turbo MultiAir II 170 HP (με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση) και τον ισχυρό Tigershark 2.4 184 HP (με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση).
Επίσης είναι διαθέσιμοι και οι υπερτροφοδοτούμενοι πετρελαιοκινητήρες: 1.3 MultiJet II 95 HP (με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς), 1.6 MultiJet II 120 HP (με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς) και 2.0 MultiJet II 140 HP (με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς ή 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση).
Στο λανσάρισμα, θα είναι διαθέσιμοι οι 1.4 Turbo MultiAir II 140 HP (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) και 1.6 MultiJet II 120 HP (με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς).
Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων
Το 500X crossover είναι το πρώτο Fiat που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων. Αυτό το σύστημα μετάδοσης, σε συνδυασμό με τους κινητήρες 1.4 Turbo MultiAir II 170 HP και 2.0 MultiJet II 140 HP, προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως η εξαιρετικά ομαλή παροχή της ισχύος. Με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαχείριση, το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί χαρτογράφηση "shift-on-the-fly", με τη δυνατότητα να λειτουργήσει και σαν χειροκίνητο-σειριακό.
4WD και σύστημα αποσύνδεσης πίσω άξονα
Το 500X είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και τετρακίνηση. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τετρακίνησης του, είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος αποσύνδεσης του πίσω άξονα που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας έτσι μεγαλύτερη αποδοτικότητα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση. Είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει αυτό το σύστημα, μαζί με το Jeep Renegade. Το σύστημα απεμπλοκής του πίσω άξονα εναλλάσσει αρμονικά τη μετάδοση κίνησης στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, για την καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής σε κάθε στιγμή, χωρίς να χρειάζεται κάποια εντολή από τον οδηγό.
"Drive Mood Selector" και σύστημα Traction Plus
Το νέο 500X προσφέρει το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης "Drive Mood Selector", που επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης, επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος: Auto (για το καλύτερο αποτέλεσμα στην άνεση, την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2), Sport (για μια οδήγηση που δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις) και All weather (μέγιστη ασφάλεια ακόμη και σε συνθήκες οδοστρώματος με χαμηλή πρόσφυση).
Στις εκδόσεις Fiat 500X Cross, η επιλογή All weather αντικαθίσταται από τη λειτουργία "Traction", η οποία, στην περίπτωση των τετρακίνητων εκδόσεων επιταχύνει τη μετάδοση ροπής στον πίσω άξονα. Στα 500X Cross με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς αυτή η επιλογή ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου "Traction Plus", το οποίο από τη μια βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα και από την άλλη κοστίζει λιγότερο κι έχει ως αποτέλεσμα λιγότερους ρύπους από ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης.
Εξοπλισμένο με ανάρτηση MacPherson στον πίσω άξονα, το 500X εξασφαλίζει την σωστή ισορροπία μεταξύ οδηγησιμότητας και άνεσης. Επιπλέον, για να εγγυηθεί την μέγιστη προστασία των επιβατών, συνδυάζει ένα αμάξωμα σχεδιασμένο με την πιο εξελιγμένη τεχνολογία, ώστε να προσφέρει κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια.
Στον κατάλογο του στάνταρ εξοπλισμού βρίσκονται μερικά χρήσιμα βοηθήματα, όπως οι έξι αερόσακοι (εμπρός, παραθύρου και πλευρικοί), εμπρός φώτα με λειτουργία και τη μέρα και προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού γωνίας, ενώ φυσικά υπάρχει και το ESC (Electronic Stability Control). Επιπρόσθετα, ανάλογα την έκδοση, διατίθενται τα έξυπνα συστήματα Lane Assist (σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας) και Blind Spot Assist (σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας σε περίπτωση μη ορατότητας λόγω νεκρού σημείου). Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης κάμερας οπισθοπορείας στον προαιρετικό εξοπλισμό, για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη στάθμευση.
Το Fiat 500X ξεχωρίζει στην κατηγορία του και για τον εξοπλισμό του, όπως τα συστήματα Uconnect™ με οθόνη αφής 5" ή 6.5". Και οι δυο εκδόσεις διαθέτουν Bluetooth, Aux-in, USB θύρα και φωνητική λειτουργία. Επιπρόσθετα, το Uconnect Radio Nav 5'' προσφέρει το TomTom 2.5D navigation ενώ το 6.5" Uconnect Radio Nav χρησιμοποιεί δορυφορική πλοήγηση με χάρτες 3D, και "One Shot Voice Destination Entry" για εισαγωγή διεύθυνσης με φωνητική εντολή.
Χρησιμοποιώντας έγχρωμη οθόνη αφής, το σύστημα επιτρέπει την πρόσβαση σε όλες τις κύριες λειτουργίες: από το αναλογικό και ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB) σε όλες τις πηγές πολυμέσων (media player, iPod, iPhone, smartphone) οι οποίες μπορούν να συνδεθούν μέσω της θύρας USB ή της θήκης Aux-in ή με το Bluetooth audio streaming. Κι όλα αυτά μπορούν να ελεγχθούν μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι, ώστε να μη χρειάζεται να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.
Τέλος, προσφέρει το eco:Drive, που επιτρέπει τη μείωση κατά 16% της κατανάλωσης καυσίμου και την αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2.