Λίγο πριν ανοίξει τις πύλες του για το κοινό η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου το φετινό στο Παρίσι - Mondial de l’Automobile, η Honda αποκαλύπτει συναρπαστικές νέες λεπτομέρειες από το πολυαναμενόμενο Civic Type-R.
Το νέο καυτό hatch που αναμένεται στις Ευρωπαϊκές εκθέσεις του χρόνου, θα είναι το πιο εξτρίμ Type R όλων των εποχών, σηματοδοτώντας το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για τη μάρκα στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων.
Την ισχύ παρέχει ένας 2.0 i-VTEC κινητήρας της σειράς Earth Dreams Technology της Honda. Αποδίδοντας ιπποδύναμη πάνω από 280 PS, θα προσφέρει ασύγκριτες επιδόσεις συγκριτικά με οποιοδήποτε προηγούμενο μοντέλο Type R, συμπεριλαμβανομένων όλων των γενιών του Civic, και των θρυλικών σπορ εκδόσεων των Integra, Accord και NSX.
Η κινητήρια μονάδα του Honda Type R πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 και δεν έχει καμία σχέση με οτιδήποτε κυκλοφορεί. Αν οι προκάτοχοί της ήταν ατμοσφαιρικοί κινητήρες, η νέα μονάδα ωφελείται από έναν υπερσυμπιεστή για αύξηση της ροπής στις χαμηλές στροφές. Σε συνδυασμό με υψηλές επιδόσεις στις υψηλές στροφές ( συνώνυμο της τεχνολογίας VTEC της Honda).
Αρκετές μηχανολογικές καινοτομίες και βελτιώσεις κάνουν το νέο Civic Type R το απόλυτο αυτοκίνητο για τον οδηγό, που θα φορά επάξια το διάσημο κόκκινο έμβλημα ‘H’.
Για παράδειγμα, το Civic Type R θα σηματοδοτήσει το ντεμπούτο του νέου μπουτόν ‘+R’ της Honda. Αυτό βρίσκεται δίπλα στο τιμόνι και ενεργοποιεί το ‘+R‘ mode που υπόσχεται την πλέον συναρπαστική οδηγική εμπειρία.
Η απόκριση του κινητήρα μεγιστοποιείται με τη χαρτογράφηση της ροπής να αλλάζει σε πιο σπορ ρύθμιση και με έμφαση στις επιδόσεις. Το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται πιο άμεσα και μαζί με το νέο σύστημα Προσαρμοζόμενων Αποσβεστήρων τεσσάρων σημείων - Adaptive Damper System, διασφαλίζει κορυφαία οδική συμπεριφορά.
Στο στάνταρ πρόγραμμα, το Civic Type R είναι εξαιρετικά ευέλικτο, ένα καθημερινό σπορ αυτοκίνητο με απολαυστική και άνετη επιτάχυνση. Το μπουτόν ‘+R’ φέρνει στην επιφάνεια ένα πιο δυναμικό και σπορ αυτοκίνητο που ανεβάζει την αδρεναλίνη του οδηγού. Η διαφορά στο χαρακτήρα είναι τεράστια. Το ‘+R’ mode είναι εξτρίμ: το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για χρήση στην πίστα και αυτό θα εκτιμηθεί από τους πραγματικούς λάτρεις της σπορ οδήγησης.
Ένα ακόμα παράδειγμα της φιλοσοφίας της Honda είναι το σύστημα διεύθυνσης’ ‘steer axis’. Για να υποστηρίξει την ισχύ του υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρου i-VTEC κινητήρα, το εμπρός σύστημα ανάρτησης του νέου Civic Type R περιλαμβάνει αυτό το πρόσθετο μηχανικό σύστημα με δύο βασιλικούς πείρους υποστήριξης. Αυτό ελαχιστοποιεί τις αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση και επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλεύεται πλήρως τις οδηγικές ικανότητες του αυτοκινήτου.
Επιπλέον, ένα νέο Σύστημα Προσαρμοζόμενων Αποσβεστήρων τεσσάρων σημείων έχει εξελιχθεί ειδικά για το Civic Type R και προσαρμόζει αυτόματα τη σκληρότητα των εμπρός και πίσω αποσβεστήρων σε κλάσμα του δευτερολέπτου, σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Με αυτό τον τρόπο το Civic Type R θα προσφέρει άνεση στο ταξίδι ενώ θα γίνεται σκληρό και ευέλικτο για πιο σπορ συμπεριφορά.
Το νέο Type R θα ακολουθήσει τα χνάρια των προκατόχων του με εξατάχυτο, μηχανικό κιβώτιο, καθώς ομάδα εξέλιξης τάχθηκε υπέρ αυτής της επιλογής για μεγιστοποίηση της οδηγικής απόλαυσης.
Το νέο Type R δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών. Θα κατασκευάζεται στο προηγμένο εργοστάσιο της Honda στο Swindon, της Βρετανίας, και αναμένεται στα καταστήματα των εμπόρων κατά τη διάρκεια του 2015.
Η Ιστορία του Type R
1992 Πρώτη γενιά NSX Type R (Διάθεση μόνο στην Ιαπωνία)
Αυτό το αυτοκίνητο σηματοδότησε το ξεκίνημα της ιστορίας του Type R. Στόχος ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα προσφέρει συναρπαστική οδηγική απόλαυση και την ταχύτητα ενός αγωνιστικού. Η σχεδιαστική γλώσσα του NSX Type R αποπνέει την αίσθηση ενός αγωνιστικού εργαλείου της F1. Ήταν επίσης η πρώτη φορά που παρουσιάστηκε το κόκκινο Έμβλημα της Honda και το λευκό αγωνιστικό του αμαξώματος για το Πρωτάθλημα.
Κινητήρας: 3.0L Εξακύλινδρος DOHC VTEC
Μέγιστη ισχύς: 280PS / 7.300 rpm
Μέγιστη ροπή: 30.0kg · m / 5.400 rpm
1995 Πρώτη γενιά Integra Type R (Διάθεση μόνο στην Ιαπωνία)
Κινητήρας: 1.8L Four-cylinder DOHC VTEC
Μέγιστη ισχύς: 200PS / 8.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 18.5kg · m / 7.500 rpm
1997 Πρώτη γενιά Civic Type R (Διάθεση μόνο στην Ιαπωνία)
Κινητήρας: 1.6L Four-cylinder DOHC VTEC
Μέγιστη ισχύς: 185PS / 8.200 rpm
Μέγιστη ροπή: 16.3kg · m / 7.500 rpm
1998 Integra Type R (Διάθεση σε Ευρώπη & ΗΠΑ. Ήταν το πρώτο μοντέλο Type R που παρουσιάστηκε στην Ευρώπη)
Κινητήρας: 1.8L Four-cylinder DOHC VTEC
Μέγιστη ισχύς: 190PS / 8.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 18.14kg · m / 7.300 rpm
1999 Accord Type R (Διάθεση μόνο στην Ευρώπη)
Κινητήρας: 2.2L Four-cylinder DOHC i-VTEC
Μέγιστη ισχύς: 212PS / 7.200 rpm
Μέγιστη ροπή: 22kg · m / 6.700 rpm
2001 Δεύτερη Γενιά Integra Type R (Διάθεση μόνο στην Ιαπωνία)
Κινητήρας: 2.0L Four-cylinder DOHC i-VTEC
Μέγιστη ισχύς: 162kW [220PS] / 8.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 21kg · m / 7.000 rpm
2001 Δεύτερη Γενιά Civic Type R (Το πρώτο Civic Type R διατίθεται στην Ευρώπη)
Κινητήρας: 2.0L Four-cylinder DOHC i-VTEC
Μέγιστη ισχύς: 162kW [220PS] / 8.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 21kg · m / 7.000 rpm
Ευρωπαϊκή έκδοση:
Κινητήρας: 2.0L Τετρακύλινδρος DOHC i-VTEC
Μέγιστη ισχύς: 200PS / 7,400 rpm
Μέγιστη ροπή: 20kg · m / 5,900 rpm
2002 Δεύτερη Γενιά NSX Type R (Διάθεση μόνο στην Ιαπωνία)
Κινητήρας: 3.2L 6 κύλινδρος DOHC VTEC
Μέγιστη ισχύς: 280PS / 7.300 rpm
Μέγιστη ροπή: 31.0kg · m / 5.300 rpm
2007 Τρίτη Γενιά Civic Type R
Κινητήρας: 2.0L Τετρακύλινδρος DOHC i-VTEC
Μέγιστη ισχύς: 225PS / 8.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 21.9kg · m / 6.100 rpm
2007 Τρίτη Γενιά Civic Type R (Ευρωπαϊκή Έκδοση)
Κινητήρας: 2.0L Τετρακύλινδρος DOHC i-VTEC
Μέγιστη ισχύς: 201PS / 7.800 rpm
Μέγιστη ροπή: 193N · m /5.600 rpm