To Volvo V60 Plug-in Hybrid είναι ένα ηλεκτρικό, υβριδικό και τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων
Το V60 Plug-in Hybrid είναι το πλέον καινοτόμο, το πλέον προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Volvo. Πρόκειται στην ουσία για τρία αυτοκίνητα σε ένα: ένα ηλεκτρικό, ένα υβριδικό και ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων, με το επιπλέον χαρακτηριστικό ότι μπορεί και φορτίζεται από το απλό οικιακό δίκτυο ηλεκτρισμού, ενώ παρά την υψηλή τεχνολογία του, παραμένει ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο, πρακτικό και ευκολοδήγητο, που φέρνει την τεχνολογία του μέλλοντος πιο κοντά στο σύγχρονο οδηγό, που έχει στη διάθεσή του:
• Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 50 χιλιομέτρων.
• Ένα υψηλής απόδοσης υβριδικό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 μόλις 48 γρμ./χλμ. και κατανάλωση 1,8 λιτ./100χλμ., κατά μέσο όρο.
• Ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων με ευχάριστα χαρακτηριστικά στην οδήγησή του, που εμφανίζει μια συνδυασμένη ισχύ 215 + 68 ίππων και 440 + 200 Nm ροπής και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα.
Σχεδιαστικά υπενθυμίζει ότι αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο wagon σχήμα. Πρόκειται για ένα sport wagon με έντονα τονισμένα κάποια coupe χαρακτηριστικά. Στην 5η πόρτα βρίσκουμε τα σήματα D6 και AWD, τα οποία υπογραμμίζουν ότι, αυτό είναι ένα ιδιαίτερο, υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητο.
Το σκανδιναβικό design εκφράζεται αυτούσιο στο V60 Plug-in Hybrid, με όμορφες, απλές επιφάνειες και σχήματα, που διακρίνονται από έλλειψη φλυαρίας, όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό. Η προσοχή στη λεπτομέρεια στην καμπίνα των επιβατών, τα αυθεντικά υλικά – όπως ξύλο και δέρμα – και τα εύκολα στη χρήση κουμπιά και μοχλοί, τονίζουν την αίσθηση ελέγχου που νιώθει ο οδηγός.
Το V60 Plug-in Hybrid διαθέτει καθίσματα που συνδυάζουν την άνεση με τη σωστή στήριξη του σώματος. Επιπλέον, ο αγοραστής του μπορεί να παραγγείλει ένα νέο τύπο σπορ καθίσματος που ενώ διατηρεί την παραδοσιακή άνεση, διακρίνεται από έντονη σπορ αίσθηση. Χαρακτηρίζεται από έντονο βαθμό στήριξης του σώματος, από τους μηρούς έως τους ώμους.
Το V60 Plug-in Hybrid είναι διαθέσιμο και σε έκδοση R-Design. Η χωρίς πλαίσιο γρίλια σε Tech Mate Black φινίρισμα έχει διακοσμηθεί με γυαλιστερές μαύρες λωρίδες, μεταλλική διαγώνιο και διαφορετικό R-Design σήμα. Οι ζάντες είναι 18 ιντσών, με το χαρακτηριστικό όνομα Ixion. Τα φώτα ημέρας (Day Running Lights) στο εξωτερικό του αμαξώματος συνηγορούν σε μία πιο «χαμηλωμένη» οπτική αίσθηση. Στο πίσω μέρος, ένας διαχύτης με πτερύγια για τη ροή του αέρα, δένει αρμονικά με τις πολύ χαρακτηριστικές, R-Design στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης.
Τα σπορ καθίσματα που αναφέρθηκαν νωρίτερα, ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης R-Design. Όσον αφορά στην επένδυση, πρόκειται για ένα συνδυασμό μαύρου υφάσματος nubuck και διάτρητου δέρματος υψηλής ποιότητας, με ραφές επιλεγμένες σε τέτοιο χρώμα ώστε να προκαλείται μία επιθυμητή, έντονη αντίθεση.
Στους μπροστινούς τροχούς του V60 Plug-in Hybrid μεταδίδεται η κίνηση από έναν 5κύλινδρο common-rail πετρελαιοκινητήρα 2,4 λίτρων. Η μέγιστη ισχύς του είναι 215 ίπποι, που αποδίδονται στις 4.000 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 440 Nm (περίπου 45 χιλιογραμμόμετρα), στην περιοχή 1.500-3.000 στροφών.
Στον πίσω άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive), ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 68 ίππων που αποδίδει ροπή 200 Nm και τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,2kWh (ιόντων λιθίου).
Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές, από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα: Pure, Hybrid και Power. Η ιδανική αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου.
Τα Pure, Hybrid και Power προγράμματα οδήγησης προσφέρουν στο V60 Plug-in Hybrid τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες:
• Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και για όσο αυτό είναι δυνατό. Η αυτονομία φτάνει τα 50 χιλιόμετρα, χωρίς εκπομπή ρύπων. Αξίζει να προστεθεί μάλιστα ότι εφόσον οι συσσωρευτές φορτίζονται από ανακυκλώσιμη πηγή ενέργειας, τότε οι εκπομπές CO2 είναι εντελώς μηδενικές σε όλο τον ενεργειακό κύκλο. Η αυτονομία των μπαταριών, μεταβάλλεται ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, τις κλιματολογικές συνθήκες και το στυλ οδήγησης.
• Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα με το οποίο το αυτοκίνητο ξεκινά να λειτουργεί. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με ιδανικό τρόπο με τον ηλεκτρικό, προκειμένου να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της οδηγικής απόλαυσης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι εκπομπές CO2 (σε μικτές συνθήκες κίνησης, έτσι όπως ορίζονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία NEDC) είναι 48 γρμ./ χλμ., που αντιστοιχεί σε κατανάλωση diesel της τάξεως των 1,8 λιτ./100 χλμ. Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα.
• Στην επιλογή Power η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Η συνδυαστική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα είναι 215 + 68 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να ξεπερνάει τα 600 Nm. Παράλληλα, η αμεσότητα στην απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, συμβάλλει στην επίτευξη της εξαιρετικής τιμής των 6,1 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ./ώρα.
Μέσω σχετικού πιεστικού κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να «κρατήσει» ενέργεια από τις μπαταρίες για να μπορέσει να τη χρησιμοποιήσει αργότερα, για παράδειγμα όταν θα μπει στην πόλη. Προκειμένου οι μπαταρίες να είναι πάντα φορτισμένες, αν κριθεί απαραίτητο από τον υπολογιστή του συστήματος, ενεργοποιείται σχετική γεννήτρια η οποία φορτίζει τις μπαταρίες.
Το V60 Plug-in Hybrid επαναφορτίζεται από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο, μέσω μιας απλής κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A) στο σπίτι ή το γκαράζ.
Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από την ένταση του ρεύματος (αριθμός Amperes, A) και το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση με ηλεκτρικό ρεύμα 10Α διαρκεί 4,5 ώρες. Με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3,5 ώρες, ενώ με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες.
Είναι επίσης δυνατό, κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της φόρτισης ο χώρος των επιβατών να ψύχεται ή να θερμαίνεται, ώστε να είναι στην ιδανική θερμοκρασία όταν ξεκινήσει η οδήγηση του αυτοκινήτου. Κατ' αυτόν τον τρόπο, περισσότερη ενέργεια θα είναι διαθέσιμη από τις μπαταρίες για την οδήγηση αυτή καθ' αυτή και όχι για τη λειτουργία επικουρικών συστημάτων, όπως για παράδειγμα αυτό που φροντίζει για το επίπεδο θερμοκρασίας στο εσωτερικό.
Η διαδικασία αυτή, γνωστή και ως pre-conditioning, μπορεί να φροντίσει και για την ψύξη των μπαταριών ταυτόχρονα με τη φόρτισή τους. Η συγκεκριμένη δυνατότητα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί το επίπεδο φόρτισης και κατά προέκταση η αυτονομία του αυτοκινήτου με ηλεκτρική ενέργεια.
Το V60 Plug-in Hybrid διαθέτει δύο συστήματα θέρμανσης. Κατά την ηλεκτροκίνηση χρησιμοποιείται το λεγόμενο PTC αερόθερμο (ή σύστημα Θετικού Θερμικού Συντελεστή, Positive Temperature Coefficient). Το αυτοκίνητο διαθέτει και δεύτερο σύστημα θέρμανσης, που λαμβάνει ενέργεια από τον πετρελαιοκινητήρα.
Πιέζοντας το πλήκτρο AWD ενεργοποιείται η ηλεκτρική τετρακίνηση. Αντί να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, με την κίνηση να μεταφέρεται μηχανολογικά στους τέσσερις τροχούς, η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους ηλεκτροκίνητους πίσω. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης έχει σχεδιαστεί ως ένα σύστημα αύξησης της πρόσφυσης, είτε κατά την εκκίνηση είτε κατά την οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, όπως η λάσπη ή το χιόνι. Όταν ενεργοποιηθεί η τετρακίνηση, τότε ο πετρελαιοκινητήρας λειτουργεί συνεχώς και η γεννήτρια φροντίζει ώστε ανά πάσα στιγμή το επίπεδο φόρτισης στις μπαταρίες να είναι αρκετό ώστε να προμηθεύει τον πίσω άξονα με την απαιτούμενη ενέργεια.
Ένα σύστημα πέδησης δύο σταδίων είναι ένα ακόμα καινοτόμο χαρακτηριστικό του V60 Plug-in Hybrid. Όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του φρένου, το σύστημα αρχίζει να εφαρμόζει πέδηση στον ηλεκτροκινητήρα, στον πίσω άξονα. Τα μηχανικά – συμβατικά – φρένα, ενεργοποιούνται μόνο όταν οι συνθήκες απαιτούν επιπλέον πέδηση απ' ότι μπορεί να προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας. Αξίζει να τονιστεί όμως ότι το σύστημα είναι έτσι ρυθμισμένο, ώστε ο οδηγός να μην αντιλαμβάνεται τη «διαφορετική» ή δύο σταδίων φύση της πέδησης, αλλά η όλη διαδικασία και αίσθηση να προσομοιάζει απόλυτα την πέδηση κατά την οδήγηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου! Επίσης, να τονιστεί ότι κατά την πέδηση η παραγόμενη ενέργεια φορτίζει τις μπαταρίες.
Και στο V60 Plug-in Hybrid συναντάμε το πλήρως ψηφιακό ταμπλό των V40, S60 και V60. Αυτή η TFT οθόνη φέρνει την αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού σε μια νέα διάσταση. Ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει τον πίνακα οργάνων όπως επιθυμεί κάθε φορά, ακόμα και εν κινήσει! Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία μοτίβα:
• Το Elegance έχει μαύρο «παραδοσιακό» φωτισμό και δημιουργεί μια ήρεμη αύρα.
• Το Eco που διαθέτει πράσινο φωτισμό φόντου, επιδιώκοντας να δημιουργηθεί ένα «οικολογικό» οπτικό περιβάλλον. Ένας Eco-μετρητής εμφανίζεται στην αριστερή πλευρά, ενώ αντιδιαμετρικά, στα δεξιά, υπάρχει το ψηφιακό στροφόμετρο. Ο οδηγός «ανταμείβεται» με μία χαρακτηριστική ένδειξη όταν οδηγεί με τρόπο αμιγώς οικολογικό, με χαμηλή κατανάλωση και ανάλογες εκπομπές καυσαερίων.
• Το Performance έχει κόκκινο φωτισμό στο φόντο, δημιουργώντας μια σπορ διάθεση. Το στροφόμετρο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η ταχύτητα του αυτοκινήτου απεικονίζεται με ψηφιακό νούμερο στο κέντρο. Στη δεξιά οθόνη εμφανίζεται ένας μετρητής ισχύος - το όργανο που ενημερώνει άμεσα τον οδηγό πόση ισχύς είναι διαθέσιμη και πόση ενέργεια χρησιμοποιείται ανά πάσα στιγμή.
Το V60 Plug-in Hybrid διαθέτει ένα επιπλέον μοτίβο, που ονομάζεται Hybrid και διακρίνεται από φωτισμό μπλε απόχρωσης. Εκτός των άλλων, το μοτίβο αυτό προσφέρει ενημέρωση για την υβριδική κατάσταση και το επίπεδο φόρτισης ώστε να επιτυγχάνεται η πλέον αποδοτική ενεργειακά χρήση του αυτοκινήτου.
Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, απαντώνται και στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Sensus Connect, που διατίθεται στο V60 Plug-in Hybrid.
Το σύστημα Sensus Connect περιλαμβάνει μια ευρεία επιλογή επώνυμων εφαρμογών cloud-computing με ποιοτική εμφάνιση και αίσθηση. Η επιλογή αυτή, η οποία μπορεί να διαφέρει από αγορά σε αγορά, περιλαμβάνει διαδικτυακό ραδιόφωνο, διαδικτυακή πλοήγηση, εντοπισμό και πληρωμή θέσεων στάθμευσης, εντοπισμό εστιατορίων και άλλων καταστημάτων κοντά στον προορισμό σας, απρόσκοπτη αναμετάδοση μουσικής μέσω streaming και άλλες υπηρεσίες. Ο οδηγός μπορεί να έχει ακόμα και μηνύματα sms να αναπαράγονται ηχητικά, χωρίς να είναι αναγκασμένος να μετακινήσει τα χέρια του από το τιμόνι.
Η οικογένεια Sensus, στο κορυφαίο επίπεδο περιλαμβάνει ένα βελτιωμένο Premium Ηχοσύστημα της Harman Kardon με ενισχυτή 5x130W, εξοπλισμένο με το πλέον σύγχρονο λογισμικό ενίσχυσης και αναβάθμισης του ήχου της Dirac Live, που συνδυάζεται με έως και 12 μεγάφωνα. Ανάμεσά τους ένα ολοκαίνουριο γούφερ για ενισχυμένα μπάσα, νέα τουίτερ μαλακού κώνου για απαλές υψηλές αρμονικές και ένα εντελώς νέο κεντρικό μεγάφωνο για την περιοχή των μίντρεϊτζ (μεσαίες) που συνδυάζεται με νέα μεγάφωνα για τη μίντρεϊτζ περιοχή στις πόρτες.
Με το νέο Premium Ηχοσύστημα, ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει μία απολαυστική ηχητική εμπειρία με βελτιωμένα μπάσα, ενώ ταυτόχρονα η καθαρότητα και πιστότητα του ήχου του επιτρέπει να ανεβάσει πολύ ψηλά την ένταση χωρίς ίχνη παραμόρφωσης!
Το V60 Plug-in Hybrid διαθέτει όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας της Volvo που αποτελούν την οικογένεια IntelliSafe, το χαρακτηριστικό όνομα με το οποίο περιγράφει η Volvo τα συστήματα αυτά. Αποτελούν ένα πολύ σημαντικό παράγοντα της οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας που διακρίνει το αυτοκίνητο.
Το V60 Plug-in Hybrid διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το αναβαθμισμένο σύστημα City Safety. Τη στιγμή που διάφοροι κατασκευαστές είτε προσεγγίζουν το θέμα για πρώτη φορά είτε προσφέρουν συστήματα που λειτουργούν έως τα 30 χλμ/ώρα, το City Safety της Volvo πλέον βρίσκεται στη 2η γενιά του και είναι αποτελεσματικό για ταχύτητα έως και τα 50 χλμ./ώρα! Το αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει ή σταματήσει. Το ίδιο συμβαίνει και όταν ο οδηγός κινείται πολύ γρήγορα προς ένα ακινητοποιημένο όχημα.
Επίσης, εξοπλίζεται με την Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων (Active High Beam). Πρόκειται για μία νέα υψηλή δέσμη φώτων που σήμερα, στη 2η γενιά της, είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς προπορευόμενων οχημάτων!
Χάρη σε ένα πρωτοποριακό μηχανισμό επιτυγχάνεται αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί.
Η Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων για να μην ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες!
Επιπλέον, το Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών με Αυτόματη Πέδηση διαθέτει νέο, προηγμένο λογισμικο που καθιστά εφικτή και την ανίχνευση ποδηλατών. Βασίζεται στη συνεργασία ραντάρ και κάμερας με έναν προηγμένο αισθητήρα και μπορεί να ανιχνεύσει τόσο πεζούς όσο και ποδηλάτες εμπρός από το αυτοκίνητο, να προειδοποιήσει ηχητικά αν κάποιος πρόκειται να βρεθεί στην πορεία του αυτοκινήτου και κατόπιν να επιβραδύνει το αυτοκίνητο με τα φρένα σε πλήρη ισχύ, αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα.
Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει για να αποφευχθεί μια σύγκρουση με πεζό, όταν η ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι έως τα 35 χλμ./ώρα και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει αντιδράσει νωρίτερα. Στις υψηλότερες ταχύτητες, το σύστημα εστιάζει στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη μείωση της ταχύτητας πριν τη σύγκρουση, έτσι ώστε να περιοριστούν οι όποιες συνέπειες. Οι στατιστικές αποκαλύπτουν ότι η ταχύτητα του αυτοκινήτου έχει μεγάλη σημασία για τις επιπτώσεις της σύγκρουσης. Η χαμηλότερη ταχύτητα του οχήματος σημαίνει πως ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού μειώνεται σημαντικά.
Άλλη μία καινοτομία για οδήγηση τη νύχτα, είναι το σύστημα CL, ένα σύστημα, που αποτελεί προέκταση του συστήματος Ενεργών Κατευθυντικών Προβολέων (Active Bending Lights), φωτίζει την περιοχή προς την οποία ο οδηγός στρίβει το τιμόνι, για πιο ασφαλή αλλαγή πορείας σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.
Βελτιωμένο παρουσιάζεται και το Σύστημα Επιτήρησης Τυφλών Σημείων (Blind Spot Information System - BLIS), που είναι βασισμένο σε χρήση ραντάρ. Τώρα να παρακολουθεί και να προειδοποιεί τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα μέχρι 70 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο, ενώ εξακολουθεί να ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα στα «τυφλά» σημεία και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.
Ακόμα, το Σύστημα Ελέγχου Κυκλοφορίας (Cross Traffic Alert) χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος κατά τη διάρκεια ελιγμού με την όπισθεν σε ένα χώρο στάθμευσης. Το σύστημα αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε στενούς δρόμους και πολυσύχναστες περιοχές όπου η ορατότητα του οδηγού διαγώνια και πίσω, μπορεί να περιορίζεται λόγω δόμησης, βλάστησης ή άλλων σταθμευμένων αυτοκινήτων. Η λειτουργία προειδοποιεί για κίνηση αυτοκινήτου έως και 30 μέτρα από το όχημα. Η ειδοποίηση παραμένει ενεργή όσο υπάρχει αντικείμενο στη ζώνη ελέγχου του συστήματος και επικοινωνείται στον οδηγό τόσο με ένα ηχητικό σήμα όσο και ένα οπτικό στην κεντρική οθόνη.
Το Σύστημα Πληροφόρησης Οδικών Σημάτων (Road Sign Information) ενημερώνει τον οδηγό με τα οδικά σήματα εμφανίζοντάς τα στην οθόνη του πίνακα των οργάνων. Η κάμερα του συστήματος ανιχνεύει πινακίδες ορίου ταχύτητας, καθώς και πινακίδες που απαγορεύουν την προσπέραση και τις αναπαράγει στη σχετική οθόνη μέχρι να ανιχνευτεί η επόμενη πινακίδα στο δρόμο.
Το Road Sign Information μπορεί να συνδυαστεί με λειτουργία προειδοποίησης ταχύτητας, βάσει της οποίας παρέχεται στον οδηγό μία οπτική προειδοποίηση στο ταχύμετρο, αν εντοπιστεί υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.
Βασικός στόχος στον τομέα της ασφάλειας, ήταν εξαρχής το υβριδικό Volvo να προσφέρει τα ίδια επίπεδα ασφάλειας όπως όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας, τόσο κατά τη διάρκεια της χρήσης του από τον ιδιοκτήτη αλλά και όταν συμβεί κάποιο ατύχημα.
Έτσι στις τυποποιημένες δοκιμές πρόσκρουσης που διεξήγαγε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός φορέας Euro NCAP, το V60 Plug-in Hybrid απέσπασε την κορυφαία διάκριση, 5 αστέρια και σημείωσε τη μεγαλύτερη συνολικά βαθμολογία που έχει καταγράψει ποτέ ο Euro NCAP αυτοκίνητο που κινείται με ηλεκτρική ενέργεια.
Στην ελληνική αγορά, το αυτοκίνητο θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ή επίπεδα εξοπλισμού: Την Momentum και την R-Design, ιδιαίτερα πλούσια εξοπλισμένες και οι δύο. Διαθέτουν φυσικά το βασικό εξοπλισμό που απαντάται και στα αντίστοιχα «συμβατικά» V60, όπως ενδεικτικά:
• City Safety 2ης γενιάς (αποτελεσματικό έως τα 50 χλμ/ώρα)
• Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού, πλευρικοί (εμπρός) και οροφής (τύπου κουρτίνας)
• Σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις
• Σύστημα προστασίας αυχένα και πλάτης
• ABS με σύστημα έκτακτης υποβοήθησης
• Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Ευστάθειας και Πρόσφυσης (DSTC) με προηγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας, έλεγχο υπο-/υπερστροφής και σπορ λειτουργία
• Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα
• Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
• Αυτόματο διζωνικό σύστημα κλιματισμού
• Ρυθμιζόμενο υδραυλικό τιμόνι
• Ψηφιακές ενδείξεις
• Cruise control
• Ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
• Ηλεκτρικά παράθυρα μπρος-πίσω
• Φώτα ημέρας (Day Running Lights)
• High Performance ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι
• Ζάντες αλουμινίου
• Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη στα εμπρός καθίσματα
Ειδικά το V60 Plug-in Hybrid διαθέτει και:
• Θύρα φόρτισης στο αριστερό μπροστινό φτερό
• Μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα από τον ηλεκτροκινητήρα
• Καλώδιο φόρτισης 13Α Schuko (4,5 μέτρα)
• Επιλογέα λειτουργίας στην κεντρική κονσόλα (Pure - Hybrid - Power)
• Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός (οδηγού-συνοδηγού)
• Μοναδικό μαύρο δερμάτινο τιμόνι 3 ακτίνων με διακοσμητικό Silk Metal & ιδιαίτερες ραφές
• Προετοιμασία ψύξης /θέρμανσης καμπίνας (Pre-conditioning)
• Προθέρμανση καμπίνας με καυστήρα και χρονοδιακόπτη
• Πρίζα 12V στον χώρο αποσκευών
• Ειδικό ταπέτο δαπέδου χώρου αποσκευών
• Ειδική εμπρός γρίλια Plug-in Hybrid
• Διακοσμητικά στα μαρσπιέ εμπρός (εσωτερικά) με λογότυπο Plug-in Hybrid
• Χρωμιωμένο διακοσμητικό "PLUG IN HYBRID" στο κάτω μέρος της θύρας χώρου αποσκευών
• Ειδικό ενισχυμένο σασί & Rallybar (μπάρα θόλων)
• Ζάντες Αλουμινίου 17" SADIA (Μόνο έκδοση Momentum)
• Ψηφιακό πίνακα οργάνων με 8'' οθόνη TFT υψηλής ανάλυσης & θέμα Plug-in Hybrid
• Plug-in Hybrid λογότυπο στα εμπρός φτερά
• Μαύρο γυαλιστερό ένθετο διακοσμητικό στον πίσω προφυλακτήρα
Η προτεινόμενη τιμή στο επίπεδο εξοπλισμού Momentum είναι 55.900 €, ενώ στο επίπεδο εξοπλισμού R-Design φθάνει τα 57.200 €. Να σημειωθεί ότι το μοντέλο δεν επιβαρύνεται με ειδικό τέλος ταξινόμησης και φόρο πολυτελεί, ενώ ο κάτοχος δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.