Τετράθυρο Focus: Με νέα εμφάνιση

Το νέο 4θ Focus ανανεωμένο στιλιστικά, μέσα κι έξω, και αναβαθμισμένο τεχνολογικά σε επίπεδο κινητήρα, ανάρτησης και πλαισίου θα εμφανιστεί στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης 2014 την ερχόμενη εβδομάδα.

Το νέο Focus διαθέτει πιο σοφιστικέ εμφάνιση, με ανασχεδιασμένα καπό, μάσκα και προβολείς, νέα πίσω φωτιστικά σώματα και στυλιστικά ανανεωμένο χώρο αποσκευών. Στο εσωτερικό, τα χρώματα και τα υλικά έχουν καθαρή και μοντέρνα εμφάνιση με λεπτομέρειες σε satinchrome, νέες ταπετσαρίες καθισμάτων και διακόπτες καθώς και νέες τεχνολογίες όπως, θερμαινόμενο τιμόνι. Η κεντρική κονσόλα που ενσωματώνει προσαρμοζόμενες ποτηροθήκες αυξάνει τις αποθηκευτικές δυνατότητες.

Στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης οι μηχανικοί της Ford πέτυχαν ταχύτερη απόκριση, πιο συμπαγή αίσθηση και πληροφόρηση από το δρόμο, αυξάνοντας τη δομική ακαμψία μπροστά, αναβαθμίζοντας τη γεωμετρία της ανάρτησης, αυξάνοντας την εγκάρσια ακαμψία των σάιλεντ μπλοκ της ανάρτησης, ρυθμίζοντας εκ νέου τα αμορτισέρ και ενσωματώνοντας ένα νέο Electronic Stability Programme. Το Electric Power Assist Steering έχει ρυθμιστεί για βελτιωμένη αίσθηση του δρόμου από τον οδηγό.

Αναβαθμισμένο είναι επίσης το δημοφιλές σύστημα αποφυγής συγκρούσεων ActiveCityStop, που ασκεί αυτόματα πίεση πέδησης για να περιορίσει τις επιπτώσεις σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα μέσα στην πόλη. Τώρα το Active City Stop λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 50 km/h.

Η Ford λανσάρει επίσης στην Ευρώπη το σύστημα Pre-CollisionAssist. Αυτό λειτουργεί όπως το ActiveCityStop αλλά με πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια ανίχνευσης για να υποστηρίξει τον οδηγό σε υψηλότερες ταχύτητες, για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο, προειδοποιώντας τον οδηγό και εάν χρειαστεί ενεργοποιώντας τα φρένα.

Η τεχνολογία Adaptive Cruise Control επιτρέπει στους οδηγούς να διατηρούν μία ορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Για περιπτώσεις όπου το Adaptive Cruise Control δεν είναι ενεργό, η Ford λανσάρει τώρα στην Ευρώπη για πρώτη φορά το νέο DistanceAlert & Indicationsystem, που επιτρέπει στους οδηγούς να ορίζουν την επιθυμητή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Ένα νέο πακέτο τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού βασισμένο σε αισθητήρες πετυχαίνει νέα επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: CrossTrafficAlert, που προειδοποιεί τους οδηγούς για διερχόμενα οχήματα όταν βγαίνουν με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης, PerpendicularParking, μία νέα hands-free τεχνολογία παρκαρίσματος που βασίζεται στο σύστημα Active Park Assist του σημερινού Focus και βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν με όπισθεν παράπλευρα σε άλλα οχήματα, επιπλέον των παράλληλων χώρων στάθμευσης και το Park-OutAssist, που βοηθά στη αποφυγή εμποδίων καθώς το όχημα εξέρχεται από παράλληλο χώρο στάθμευσης.

Το Focus θα είναι το πρώτο Ευρωπαϊκό όχημα Ford με σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2 με φωνητική ενεργοποίηση που παρέχει πρόσβαση σε συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και τα συμβατά κινητά τηλέφωνα. Πιέζοντας απλά το μπουτόν φωνητικού ελέγχου και λέγοντας π. χ. «I’mhungry» (Πεινάω), εμφανίζεται μία λίστα τοπικών εστιατορίων και στη συνέχεια ο οδηγός λαμβάνει οδηγίες πλοήγησης που τον κατευθύνουν σε όποιο από αυτά επιλέξει.

Το Νέο Focus εφοδιάζεται επίσης για πρώτη φορά με την τεχνολογία MyKey. Με αυτή, οι ιδιοκτήτες μπορούν να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νεαρούς οδηγούς – που περιορίζει την τελική ταχύτητα, μειώνει τη μέγιστη ένταση του ηχοσυστήματος, ή το απενεργοποιεί πλήρως, εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν φοράνε ζώνες ασφαλείας.

Το βελτιωμένο AdaptiveFrontLightingSystem ρυθμίζει τις δέσμες των νέων προβολέων Bi-XenonHID (High-Intensity Discharge) σύμφωνα με τις οδικές συνθήκες. Το σύστημα αξιολογεί το φωτισμό περιβάλλοντος γύρω από το αυτοκίνητο, καθώς και αντικείμενα που βρίσκονται στο δρόμο μπροστά και στη συνέχεια προσαρμόζει τη γωνία δέσμης και την ένταση των προβολέων σε μία από τις επτά ρυθμίσεις ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από το αντικείμενο μπροστά.

Πέρα από τη στυλιστική ανανέωση και την τεχνολογική εξέλιξη, το νέο Focus θα προσφέρει τον κινητήρα 1.0 EcoBoost με 6τάχυτο κιβώτιο, που πετυχαίνει μικρότερη κατανάλωση από το προηγούμενο μοντέλο.

Τέλος μία νέα έκδοση του σπορ Focus ST θα παρουσιαστεί αργότερα μέσα στη χρονιά.

Σχετικά Tags
Ford