Η Ford αποκάλυψε το νέο Focus στη Βαρκελώνη. Είναι το πρώτο Ευρωπαϊκό μοντέλο Ford το οποίο προσφέρει σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2, το καινοτόμο σύστημα συνδεσιμότητας της Ford με έγχρωμη οθόνη αφής 8” υψηλής ανάλυσης και προηγμένο φωνητικό έλεγχο, για ευκολότερη πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και τα κινητά τηλέφωνα.
Το σύστημα πλοήγησης του SYNC 2 προσφέρει επίσης για πρώτη φορά στην Ευρώπη διαιρούμενη οθόνη με λεπτομερή απεικόνιση των διασταυρώσεων, ανάγνωση ονομάτων δρόμων, τρισδιάστατη απεικόνιση κόμβων αυτοκινητοδρόμων και τοποσήμων και τους Οδηγούς Michelinguide και GreenGuide.
H τεχνολογία SYNC λανσαρίστηκε στις ΗΠΑ το 2007 και ήδη κυκλοφορούν 8 εκατομμύρια Ford που τη διαθέτουν. Η δεύτερη γενιά του συστήματος επιτρέπει στους οδηγούς να εισάγουν τους προορισμούς πλοήγησης με μία μόνο φωνητική εντολή. Πατώντας απλά το κουμπί φωνητικού ελέγχου και λέγοντας ‘I’mhungry’ εμφανίζεται μία λίστα με τα εστιατόρια της περιοχής.
Το νέο Focus διαθέτει πιο τολμηρή σχεδίαση, αναβαθμισμένο εργονομικά εσωτερικό με υψηλή ποιότητα σχεδιασμού/κατασκευής και σημαντικές βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου.
Είναι το πρώτο Ford που θα προσφέρει PerpendicularParking, μία νέα, hands-free τεχνολογία παρκαρίσματος που βοηθά τους οδηγούς με παρκάρουν με όπισθεν παράλληλα με άλλα αυτοκίνητα. Το υπάρχον Focus λανσάρισε το σύστημα υποστήριξης παράλληλου παρκαρίσματος ActiveParkAssist που ενεργοποιείται μέσω μπουτόν χρησιμοποιώντας αισθητήρες υπερήχων για τον εντοπισμό χώρων στάθμευσης και έλεγχο του τιμονιού, ενώ ο οδηγός αναλαμβάνει το γκάζι και το φρένο. Χάρη στην προσθήκη δύο νέων αισθητήρων στο πίσω τμήμα του νέου μοντέλου, το PerpendicularParking λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο.
Οι πρόσθετοι αισθητήρες βοηθούν τους οδηγούς κατά την έξοδό τους από χώρους στάθμευσης:
-
Το CrossTrafficAlert προειδοποιεί τους οδηγούς που βγαίνουν με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση οχημάτων πίσω τους
-
Το Park-OutAssist υποστηρίζει τους οδηγούς καθώς βγαίνουν από ένα παράλληλο χώρο στάθμευσης. Αφού ο οδηγός επιλέξει την αριστερή ή τη δεξιά πλευρά, το σύστημα ελέγχει το τιμόνι, ενώ ο ίδιος αναλαμβάνει γκάζι και φρένο
Το νέο Focus θα εφοδιάζεται επίσης για πρώτη φορά με την τεχνολογία MyKey της Ford. Με το MyKey οι ιδιοκτήτες μπορούν να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νεαρούς οδηγούς – το οποίο περιορίζει την τελική ταχύτητα, μειώνει τη μέγιστη ένταση ήχου του ηχοσυστήματος, ενώ μπορεί ακόμα και να το απενεργοποιήσει τελείως, εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας τους. Το σύστημα εμποδίζει τον οδηγό να απενεργοποιήσει τεχνολογίες ασφάλειας όπως ElectronicStabilityControl και ActiveCityStop, οι οποίες μπορούν να αποτρέψουν ή να μετριάσουν τη σφοδρότητα συγκρούσεων με μικρή ταχύτητα.
Όσον αφορά το φωτισμό, το βελτιωμένο AdaptiveFrontLightingSystem προσαρμόζει τώρα τις δέσμες των νέων προβολέων Bi-XenonHID σύμφωνα με τη διάταξη του δρόμου. Το σύστημα αξιολογεί το φωτισμό του περιβάλλοντος γύρω από το όχημα καθώς και αντικείμενα που βρίσκονται μπροστά και στη συνέχεια διαμορφώνει τη δέσμη και την ένταση σε μία από τις επτά ρυθμίσεις, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από το αντικείμενο μπροστά.
Σε υψηλές ταχύτητες, όπως στον αυτοκινητόδρομο, οι δέσμες των προβολέων ανεβαίνουν βελτιώνοντας την ορατότητα σε πιο μακρινή απόσταση. Στις πόλεις, όπου οι ταχύτητες είναι μικρότερες και τα φώτα των δρόμων πιο έντονα, οι δέσμες χαμηλώνουν για καλύτερο φωτισμό του δρόμου ακριβώς μπροστά. Όταν το όχημα στρίβει με χαμηλότερες ταχύτητες, το σύστημα θα προβάλλει μία δέσμη στο πλάι του δρόμου κάνοντας πιο ευδιάκριτους τους δικυκλιστές και τους πεζούς. Το σύστημα υποστηρίζει και τους οδηγούς που στρίβουν με υψηλότερες ταχύτητες κατευθύνοντας τις δέσμες προς το εσωτερικό της στροφής.
Το νέο Focus προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη οικονομία καυσίμου σε πολλές εκδόσεις συγκριτικά με το τρέχον μοντέλο χάρη στους νέους κινητήρες. Η έκδοση 1.5 120 PSdiesel με αυτόματο κιβώτιο PowerShift που λανσάρεται του χρόνου, θα προσφέρει βελτίωση κατά 19%, ενώ η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο και τον κινητήρα 1.0 EcoBoost (πρεμιέρα το 2015) θα προσφέρει βελτίωση της τάξεως του 17% σε σχέση με τον ανάλογης ισχύος κινητήρα που θα αντικαταστήσει.
Οι πωλήσεις στην Ευρώπη ξεκινούν το δεύτερο εξάμηνο του 2014.