Στο προσεχές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (6 – 16 Μαρτίου, 2014), το Adam αποκτά για πρώτη φορά ένα νέο, 3κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με έμφαση στην πολιτισμένη λειτουργία, τη ροπή στις χαμηλές στροφές και την απόδοση. Ο κινητήρας αυτός, θα συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο νέας σχεδίασης.
Το Adam είναι το πρώτο αυτοκίνητο στη γκάμα της Opel που αποκτά τον πλήρως αλουμινένιο βενζινοκινητήρα 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, Αυτή η μικρή κινητήρια μονάδα παράγεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, 66 kW/90 hp και 85 kW/115 hp. Αμφότερες αποδίδουν ισχυρή ροπή στις χαμηλές στροφές, και συγκεκριμένα 166 Nm από τις 1.800 rpm, σε συνδυασμό με «πολιτισμένη» λειτουργία με μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών για 3κύλινδρη μονάδα.
Σε συνεργασία με το νέο, 6τάχυτο κιβώτιο, ο 3κυλινδρος κινητήρας περιλαμβάνει λειτουργία Start/Stop στάνταρ, ενώ η έκδοση 66 kW/90 hp δίνει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση μικτού κύκλου – 4,3 lit / 100 km, με εκπομπές CO2 μόλις 99 g/km .
Οι παραγγελίες του θα ξεκινήσουν φέτος, στα τέλη της άνοιξης για τις μεγάλες αγορές.
Η ταυτότητα του 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo
Αθόρυβος, ισχυρός, καθαρός, ο κινητήρας αυτός έχει μικρές διαστάσεις αλλά μεγάλες δυνατότητες. Συνδυάζει μηχανολογική ακρίβεια με προηγμένες τεχνολογίες και πετυχαίνει επίπεδα επιδόσεων αντιστρόφως ανάλογα με το μέγεθός του.
Ξεκινώντας από λευκό φύλλο χαρτί, οι μηχανικοί της στο Rüsselsheim προσπάθησαν να εξαλείψουν τα χαρακτηριστικά κραδασμών που κατά κανόνα είναι το βασικό μειονέκτημα των 3κύλινδρων κινητήρων.
Το μπλοκ κυλίνδρων, από χυτό αλουμίνιο υπό υψηλή πίεση είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τους θορύβους και το βάρος. Η βάση των ακροφυσίων καυσίμου υψηλής πίεσης και τα ακροφύσια είναι απομονωμένα από την κυλινδροκεφαλή για να ελαχιστοποιείται η μετάδοση παλμών, ενώ η αντλία και οι σωληνώσεις καυσίμου έχουν υποστεί ακουστική επεξεργασία.
Ένα ακόμα στοιχείο που συμβάλλει στην αθόρυβη λειτουργία είναι η τοποθέτηση ενός αντικραδασμικού άξονα στο κάρτερ λαδιού. Χρησιμοποιείται καδένα με ανάστροφη οδόντωση για αθόρυβη λειτουργία, που περιστρέφεται αντίθετα με τη φορά του στροφάλου, ενώ λόγω της βελτιστοποιημένης μάζας εξουδετερώνονται οι εγγενείς κραδασμοί της λειτουργίας των τριών κυλίνδρων.
Πλέον αυτών έχουν κατασκευαστεί ακουστικά βελτιστοποιημένα καλύμματα για το πάνω και εμπρός τμήμα του κινητήρα, την πολλαπλή εισαγωγής και τα κελύφη των εκκεντροφόρων, ενώ υπάρχει μόνωση στροφάλου με κουζινέτα στα βασικά ρουλεμάν, υπερσυμπιεστής με ανεπαίσθητο «σφύριγμα» και κάρτερ λαδιού από ατσάλι.
Ο 1.0 ECOTECDirectInjectionTurbo αποδίδει 166 Nm από τις 1.800 rpm, αριθμός σχεδόν 30% μεγαλύτερος από αυτόν του ατμοσφαιρικού κινητήρα 1.600 κυβ. εκ. στις ίδιες στροφές.
Η έκδοση 85 kW/115 hp ανεβάζει σταθερά τις στροφές μέγιστης ροπής στις 4.700 rpm και η πολλαπλή εισαγωγής ενσωματώνεται με απόλυτη ακρίβεια στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή, στην οποία βιδώνεται απευθείας ο μικρός, χαμηλής αδράνειας υδρόψυκτος υπερσυμπιεστής. Η πίεση υπερπλήρωσης παράγεται ταχύτατα, κάτι που προσφέρει στον 1.0 turbo υψηλή ισχύ στις χαμηλές στροφές.
Τα μπεκ έξι οπών στο σύστημα άμεσου ψεκασμού είναι κεντρικά τοποθετημένα πάνω από κάθε έμβολο με σκοπό την αποδοτική καύση, ενώ ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής φροντίζει την ανεμπόδιστη αναπνοή του κινητήρα. Μία αντλία λαδιού δύο παροχών και η ελεγχόμενη αντλία νερού που αποσυνδέεται όταν το ψυκτικό του κινητήρα είναι κρύο για να επιταχύνει την προθέρμανση, συμβάλλουν επίσης στη χαμηλή κατανάλωση.