Τον ερχόμενο Μάρτιο στην έκθεση της Γενεύης η Seat θα παρουσιάσει το νέο Leon Cupra που αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας, αλλά είναι επίσης και το πιο ισχυρό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της μάρκας. Με πλούσιο εξοπλισμό και άριστη ποιότητα, το νέο CUPRA προσφέρει εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής, ενώ θα διατίθεται από την αρχή τόσο σε 5θυρη όσο και σε 3θυρη SC έκδοση.
Ένα πλήρες πακέτο hi-tech συστατικών εγγυάται την κορυφαία απόδοση του νέου CUPRA. Στην κορυφή βρίσκεται ο νέος κινητήρας 2.0lt TSI με διπλό ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρου. Ανάλογα με την έκδοση, θα αποδίδει 195 kW / 265 PS ή 206 kW / 280 PS. To DCC (Dynamic Chassis Control), το εμπρός μπλοκέ διαφορικό, το Προοδευτικό Σύστημα Διεύθυνσης, το CUPRA Drive Profile και οι full-led προβολείς αποτελούν μερικές από τις state-of-the-art τεχνολογίες που διαθέτει το αυτοκίνητο.
Το CUPRA 280 με το προαιρετικό DSG, το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας, επιταχύνει από 0-100km/h σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και σε 5,8 με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (Leon SC), ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητά του φτάνει τα 250km/h. Η μέγιστη ροπή των 350 Νm με το ευρύ φάσμα των 1.750 έως 5.300 rpm εγγυάται εντυπωσιακή ελκτική ισχύ σε κάθε περίσταση. Η έκδοση CUPRA με 195 kW / 265 PS και μέγιστη ροπή 350 nm είναι ένα μόλις ένα κλάσμα πιο αργή. Ο χρόνος επιτάχυνσης ανέρχεται σε 5,9 δευτερόλεπτα με μηχανικό κιβώτιο και 5,8 δευτερόλεπτα με κιβώτιο DSG (Leon SC).
Παρά τις επιδόσεις όμως, το νέο Leon CURPA είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Η μέση κατανάλωση καυσίμου και για τις δύο εκδόσεις είναι μόλις 6,4 λίτρα/100χλμ με DSG και 6,6 λίτρα με μηχανικό κιβώτιο. Αυτό ισοδυναμεί με 149 και 154 gr/km CO2 αντίστοιχα, ενώ συγκριτικά με τον προκάτοχο του έχει επιτευχθεί εντυπωσιακή μείωση των εκπομπών κατά 41 γραμμάρια.
Η νέα γενιά ζυγίζει 55 κιλά λιγότερο συγκριτικά με την προηγούμενη, ενώ το Συστήμα Ρύθμισης Ανάρτησης (DCC) αναπτύχθηκε ειδικά για το CUPRA ώστε να είναι πιο ευαίσθητο και με μεγαλύτερη απόκριση.
Το μπλοκέ διαφορικό στον εμπρόσθιο άξονα βελτιώνει σημαντικά την πρόσφυση και τον χειρισμό του αυτοκινήτου που έχει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το διαφορικό αυτό χρησιμοποιεί ένα σύστημα πολλαπλών δίσκων που ενεργοποιείται υδραυλικά και ελέγχεται ηλεκτρονικά. Η μέγιστη ροπή φτάνει στα 1.600 Nm και σε ακραίες συνθήκες μπορεί να στείλει ακόμη και το 100% της δύναμης σε έναν τροχό. Το μπλοκέ διαφορικό είναι ενσωματωμένο σε άλλα συστήματα χειρισμού, όπως το ESP και το EDS και δεν βελτιώνει μόνο την πρόσφυση αλλά και τη σπορ οδική συμπεριφορά.
Το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί επίσημα στο προσεχές Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον ερχόμενο Μάρτιο.
Στην Ελλάδα θα εισαχθεί μόνο η έκδοση Cupra 280 με την τιμή να έχει οριστεί στις €28.650 ή €25.850 με το όφελος απόσυρσης (Leon SC), ενώ η επιπλέον επιβάρυνση για το κιβώτιο DSG-6 είναι €2.000.
Το αυτοκίνητο στην έκδοση DSG μπορεί να παραγγελθεί ήδη στην χώρα μας, ενώ η έναρξη παραγωγής της χειροκίνητης έκδοσης, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει τον Μάρτιο.