Jeep: Νέα εποχή με τα Renegade και Cherokee

Πρόσφατα παρουσιάστηκαν στους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου, τα νέα μοντέλα της Jeep Renegade και Cherokee, που σηματοδοτούν τη νέα εποχή της εταιρίας, έντονα επηρεασμένη στρατηγική της Fiat Chrysler Automobiles που διοικεί εδώ και χρόνια την ιστορική αμερικάνικη φίρμα.  

Jeep Renegate 

Αποτέλεσμα της νέας στρατηγικής η επανεμφάνιση του μοντέλου Renegade που γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στην ελληνική αγορά στα τέλη της δεκαετίας του ’70 (1976-1986), όντας διάδοχος του CJ-7 και πρόγονος του Wrangler.
Πρόκειται για την πρώτη εμπλοκή της Jeep στην κατηγορία των μικρών SUV, με ένα όχημα που έχει σχεδιαστεί στις ΗΠΑ, βασίζεται στο πάτωμα του Fiat 500L και κατασκευάζεται στην Ιταλία.
Με μήκος μόνο 4,255μ. είναι το μικρότερο της γκάμας Jeep και φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Countryman, Juke, Captur, Yeti, κ.ά.
 
 
Οι κινητήρες που χρησιμοποιούνται είναι ιταλικής προέλευσης με βασική έκδοση έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.600 κ.εκ. με 110 ίππους, ενώ τη γκάμα των βενζινοκινητήρων συμπληρώνει ο υπερτροφοδοτούμενος 1.4 MultiAir με 140 ίππους για την προσθιοκίνητη έκδοση, ή 170 ίππους για την τετρακίνητη έκδοση.  Όμως υπάρχουν και πετρελαιοκινητήρες, όπως οι δύο Multijet της Fiat, στα 1.6 λίτρα με 120 ίππους για το 4Χ2 Renegade και στα 2 λίτρα με 170 ίππους για το 4Χ4. 
 
Μεγάλη είναι και γκάμα των κιβωτίων, καθώς υπάρχουν χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων και το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 (!) ταχυτήτων που χρησιμοποιείται στις τετρακίνητες εκδόσεις.
Όσον αφορά τα συστήματα τετρακίνησης υπάρχουν δυο επιλογές ανάλογα με τις ανάγκες του υποψήφιου αγοραστή.
 
Πρόκειται για το Active Drive και το Active Drive Low. To Active Drive είναι ένα αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, που περνάει στην τετρακίνηση μόνο όταν είναι απαραίτητο, παρέχοντας επιπλέον και 4 προεπιλογές αυτόματης ρύθμισης, ανάλογα με την επιφάνεια που θέλει κανείς να κινηθεί: Αυτόματο (Auto), Χιόνι (Snow), Άμμος (Sand) και (Λάσπη). 
 
Το σύστημα Active Drive Low βρίσκεται πιο κοντά στη φιλοσοφία των κλασικών 4Χ4 δίνοντας τη δυνατότητα για επιλογή κοντών σχέσεων μετάδοσης, διαθέτοντας συστήμα υποβοήθησης κατάβασης και μία 5η προεπιλογή αυτόματης ρύθμισης για βραχώδεις επιφάνειες (Rock).
 
 
Το ευχάριστο εσωτερικό διαθέτει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, άνετους χώρους για 4 (στριμωγμένα και 5ος) επιβάτες και χώρο για 351 λίτρα αποσκευών. 
 
Το Renegate διατίθεται σε 4 επίπεδα εξοπλισμού, ζάντες από 16-18 ιντσών και 11 διαφορετικά χρώματα, σε τιμές που ξεκινούν από τις 19.370 ευρώ (με προσφορά και απόσυρση) για να φτάσουν τις 33.700 ευρώ.
 
Στο πλαίσιο της παρουσίασης οδηγήσαμε για λίγο την δικήνητη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1600κ.εκ, διαπιστώνοντας μια καλή ποιότητα κατασκευής, δυνατότητες εκτός δρόμου χάρη το ελεύθερο ύψος και τη διαδρομή των αναρτήσεων και σβελτάδα χάρη στα αποθέματα ροπής του κινητήρα. Μικροθόρυβοι συναρμογής και από το χώρο της ανάρτησης αποδίδονται στο ότι τα αυτοκίνητα της δοκιμής ήταν προπαραγωγής, ενώ περισσότερα θα σας μεταφέρουμε εάν και όταν οδηγήσουμε το Renegate σε τυποποιημένη δοκιμή χρήσης.

5η γενιά Jeep Cherokee

Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάστηκε και η 5η γενιά Jeep Cherokee, ενός μεσαίου SUV, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1974 και έγινε διάσημο στην 2η έκδοσή του, το 1984 με το παρατσούκλι «Ινδιάνα», πετυχαίνοντας 3 εκ. πωλήσεις. 
 
Στο νέο Cherokee, η βάση από πλευράς κινητήρων είναι ο νέος 2λιτρος Multijet II της Fiat, που συνδυάζεται με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο στην τετρακίνητη έκδοση των 170 ίππων.
 
Με κίνηση στους εμπρός τροχούς ο ίδιος κινητήρας αποδίδει 140 ίππους, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην κορυφή της γκάμας, βρίσκεται o V6 βενζινοκινητήρας 3.2 λίτρων με απόδοση 272 ίππων και 32,1 χλγμ. ροπής. Νέο στοιχείο για το μοντέλο αποτελεί το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF, το οποίο τοποθετείται στάνταρ στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 170 ίππων και στην Trailhawk. 
 
Στο Cherokee διατίθενται τρία συστήματα τετρακίνησης (Active Drive I, Active Drive II & Active Drive Lock.
 
Ο χώρος αποσκευών χωρά από 412-1267 λίτρα αναλόγως της διάταξης των πίσω καθισμάτων που διαιρούνται 60/40, ενώ πηγαινοέρχονται κατά 15 εκ.
 
Τέλος υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού και 10 διαφορετικά χρώματα, με τις τιμές πώλησης να ξεκινούν από τις 37.900 ευρώ, καταλήγοντας στις 62.700 ευρώ, πάντα με απόσυρση.
 
Το  μοντέλο αυτό δεν στάθηκε δυνατό να οδηγήσουμε στη σύντομη παρουσίαση, οπότε δεν έχουμε ένδειξη των όποιων διαφοροποιήσεων από το μοντέλο που αντικαθιστά (2008-2012) και έτσι μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας για το μέλλον, αν και εφόσον διατεθεί για test drive.