Nissan GT-R Nismo: Ένας νίντζα στη Γενεύη !

Όπως κάθε χρονιά, τα μάτια των χιλιάδων επισκεπτών στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης πέφτουν στα υπερ-αυτοκίνητα που αποτελούν τον πόλο ενδιαφέροντος κάθε ανάλογης διοργάνωσης, αλλά και αντανακλούν τις διαθέσεις και δυνατότητες των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Μόνιμο μέλος της κατηγορίας supercars τα τελευταία χρόνια το Nissan GT-R που πρόσφατα μετά τις περιποιήσεις της Nismo πήρε το πράσινο φως για να εντεθεί στη Γενεύη. Το GT-R Nismo, είναι ένα μοντέλο με αγωνιστικό χαρακτήρα, που συνδυάζει  τις εργοστασιακές επιδόσεις ενός supercar με βελτιωμένη αεροδυναμική και εξαιρετικά ακριβή χειρισμό.

Η καρδιά του GT-R Nismo είναι ο γνώριμος κινητήρας V6 των 3,8 λίτρων, που τώρα έχει αποκτήσει τα οφέλη από την αγωνιστική τεχνογνωσία της Nismo, δηλαδή αυξημένη ισχύ που φθάνει τα 600PS (441kw) και ροπή που αγγίζει τα 652 Nm. Το αγωνιστικό μηχανικό σύνολο συμπληρώνεται από νέους, υψηλής ροής και μεγάλης χωρητικότητας υπερσυμπιεστές, οι οποίοι χρησιμοποιούνται και στα αγωνιστικά GT3, βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την αναπνοή του μοτέρ, ενώ ο βελτιστοποιημένος ατομικός έλεγχος χρονισμού της ανάφλεξης για κάθε κύλινδρο, καθώς και οι αναβαθμισμένες αντλίες καυσίμου, προσφέρουν ιδανικό μείγμα καύσης και συμπίεσης.

Σε ό,τι αφορά το σασί, τα ελατήρια και οι ειδικά σχεδιασμένες και ρυθμισμένες αναρτήσεις  DampTronic της Bilstein, προσφέρουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και προοδευτική πληροφόρηση στον οδηγό, ανάλογα με τη ταχύτητα του αυτοκινήτου. Το σύστημα αναρτήσεων συμπληρώνει η δυνατότητα 3 επιλογών, Comfort, Normal και R, από τον οδηγό. Τα αποκλειστικής σχεδίασης και ανάπτυξης ελαστικά του GTR- Nismo, προσφέρουν μια άνευ προηγουμένου πρόσφυση και κράτημα, με διαστάσεις  255/40 ZRF20 εμπρός  και  285/35 ZRF20, πίσω.


Με νέες συνδέσεις στα εμπρός ψαλίδια και με υψηλής αντοχής βίδες που αυξάνουν την ακαμψία στη πλήμνη του τροχού, η σταθερότητα τόσο με υψηλές ταχύτητες σε στροφές όσο και στις ευθείες, είναι εκ των ων ουκ άνευ. Το σύνολο της ευστάθειας συμπληρώνεται από  τις παχύτερες αντιστρεπτικές δοκούς  που περιλαμβάνουν ένα 17,3mm κοίλο κομμάτι στο πίσω μέρος, γεγονός που θέτει νέα δεδομένα  στην στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος. 

Στον τομέα της σχεδίασης και της αεροδυναμικής, η Nismo, χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στις τεχνικές προσομοίωσης για την ανάλυση της ροής του αέρα, ένα αεροδυναμικό πακέτο που βελτιώνει το κράτημα, ελαχιστοποιεί τις αρνητικές επιπτώσεις της οπισθέλκουσας, ενώ παράλληλα προσδίδει “απειλητικό” ύφος,  με δυναμική εμφάνιση.

Επιπλέον, ένα νέο, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, αεροδυναμικό bodykit, που περιλαμβάνει τον εμπρός προφυλακτήρα, την πίσω αεροτομή αλλά και τα εμπρός spoiler, παράγει επιπλέον 100 κιλά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης όταν το GT-R κινείται με ταχύτητες της τάξης των 300 χλμ/ώρα, γεγονός που μεταφράζεται για τον οδηγό σε απίστευτη ευστάθεια, με χειρισμούς χειρουργικής ακριβείας αλλά και με ποιότητα κύλισης.

Στο εσωτερικό,  το “πιλοτήριο” του Nissan GT-R Nismo εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη στον οδηγό του, τόσο λόγω των υλικών της κατασκευής του, όσο και της κορυφαίας θέσης οδήγησης.  Τα εργονομικά, φτιαγμένα από ανθρακονήματα,  ανακλινόμενα καθίσματα της RECARO, προσφέρουν την άνεση, την στήριξη  αλλά και την  σταθερότητα που απαιτείται για τον οδηγό και τους επιβάτες ενός τέτοιου αυτοκινήτου.  Το τιμόνι, εκτός από την υψηλή λειτουργικότητα και ανατροφοδότηση που προσφέρει στον οδηγό του, είναι επενδεδυμένο με Alcantara και έχει τρεις ακτίνες.

Το πακέτο εμφάνισης, συμπληρώνουν οι 6 ακτίνων μαύρες ζάντες εμπνευσμένες από το αγωνιστικό μοντέλο του GT-R της κατηγορίας GT500, στο πρωτάθλημα του SUPER GT.

Το Nissan GT-R Nismo είναι ήδη  διαθέσιμο στην Ιαπωνία, ενώ οι πωλήσεις του στην Γηραιά Ήπειρο αναμένεται να ξεκινήσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι, το Nissan GT-R Nismo, κατέχει το ρεκόρ χρόνου για αυτοκίνητο παραγωγής στη στη διάσημη Γερμανική πίστα Nürburgring Nordschleife, με 7 λεπτά και 08.679 δευτερόλεπτα.