Τα εννέα καινούργια μοντέλα αυτοκινήτων που μας έκρυψαν

Εννέα καινούργια μοντέλα. Αυτά, τα οποία στο δρόμο προς την παραγωγή, καθώς είναι έτοιμα να βγουν στο φως, δεν παρουσιάστηκαν ποτέ στη Φρανκφούρτη. Το καθένα από αυτά για τους δικούς του ξεχωριστούς λόγους. 

Νέο Mini

H απουσία του Mini από την Έκθεση της Φρανκφούρτης ήταν μια από τις πλέον ηχηρές της Έκθεσης. Το αυτοκίνητο, παρότι η εταιρεία μάς το έχει δείξει σε πρωτότυπη μορφή το καλοκαίρι (πρωτότυπο Vision), είναι ήδη έτοιμο, ωστόσο επιλέχθηκε να μην το δούμε στη Γερμανική έκθεση. Αντίθετα, το νέο Mini θα κάνει το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Αντζελες το Νοέμβριο, ώστε το 2014 να κυκλοφορήσει στην αμερικάνικη και ευρωπαϊκή αγορά. Στα στοιχεία που γνωρίζουμε για το μοντέλο, η BMW στοχεύει να ενισχύσει την γκάμα του, προσθέτοντας και μια 5θυρη έκδοσή του, εκτός της κλασικής 3θυρης. 

Μοντέρνο και νεανικό με νέους κινητήρες
Σχεδιαστικά, το επόμενο Mini δεν θα αλλάξει σημαντικά την εικόνα του, ακολουθώντας τη γνώριμη ρετρό-μοντέρνα του. Επίσης, θα υιοθετήσει μια ολοκαίνουργια προσθιοκίνητη πλατφόρμα, η οποία θα φέρει την κωδική ονομασία «UKL1», μειώνοντας το βάρος του. Παράλληλα, θα διαθέτει δύο νέους 3κύλινδρους turbo κινητήρες βενζίνης και diesel της BMW. Τα μοτέρ αυτά έχουν χωρητικότητα 1,5 λτ. και θα έχουν ισχύ (από) 134 και 114 ίππους (βενζίνη και πετρέλαιο αντίστοιχα). Για τις γρηγορότερες εκδόσεις, το νέο Mini Cooper S θα είναι 2λιτρο με 189 ίππους, ενώ το John Cooper Works θα φθάνει στους 220. Σύμφωνα με την εταιρεία, όλα τα μοντέλα της 3ης γενιάς θα είναι ταχύτερα από τους διαδόχους τους, ενώ ταυτόχρονα θα διαθέτουν χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

Γιατί το έκρυψαν;
Θα το δούμε τελικά στο Λος Αντζελες, στην Έκθεση που θα πραγματοποιηθεί το Νοέμβριο και η επιλογή αυτή δείχνει τη σημασία που θα έχει για το νέο Mini η αγορά της Αμερικής.

Νέα smart fortwo & smart fortwo 5d

Ένα από τα καλύτερα κρυμμένα μοντέλα των τελευταίων ετών, με την Daimler να έχει παρουσιάσει ούτε λίγο ούτε πολύ 5 διαφορετικά πρωτότυπα, τα οποία σχετίζονται με το τρίτης γενιάς smart fortwo. Είχαμε αρχικά το 2011 τα πρωτότυπα smart forspeed και forvision (Γενεύη και Φρανκφούρτη αντίστοιχα), συνεχίσαμε το 2012 με τα πρωτότυπα smart for-us και forstars (Ντιτρόιτ και Παρίσι), ώστε τελικά να καταλήξουμε φέτος με το 4θέσιο και 5θυρο smart fourjoy concept της Φρανκφούρτης. Για το μοντέλο παραγωγής ούτε λόγος ακόμη, με την Daimler να έχει ανακοινώσει μεν την καθυστέρηση του μοντέλου για το 2014, ωστόσο η απουσία του από τη Φρανκφούρτη ήταν ηχηρή. Τουλάχιστον, το 4θέσιο fourjoy μάς αποκάλυψε τα σχέδιά της και για την πιο πρακτική εκδοχή του λιλιπούτειου μοντέλου.

 

Συνεργασία με Renault και περαιτέρω οικονομία
Η τρίτη γενιά του smart fortwo θα έλθει πλήρως αλλαγμένη, ενώ θα κατασκευάζεται σε συνεργασία με τη Renault, διαθέτοντας την ίδια πισωκίνητη πλατφόρμα με αυτή του επόμενου Renault Twingo. Παράλληλα, η εξωτερική του σχεδίαση στρογγυλεύει αρκετά, τα φώτα μεγαλώνουν, αλλά ο κλωβός ασφαλείας Tridion παραμένει. Στους κινητήρες, η smart κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό το ποιόν τους, με πιθανούς ωστόσο έναν νέο 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα 64 ίππων, αλλά και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Αναμένονται και πιο ισχυροί 3κύλινδροι turbo βενζινοκινητήρες, ειδικά για το 4θέσιο και 5θυρο μοντέλο.

Γιατί το έκρυψαν;
Λόγοι παραγωγής έχουν πάει πίσω το νέο smart fortwo και κυρίως, κάποιες αλλαγές της τελευταίας στιγμής στο project της κοινής συνεργασίας με τη Renault. Αναμένουμε την αποκάλυψη μέσα στο 2014.

 

Νέο Renault Twingo

Ένα ακόμη μοντέλο που δεν είδαμε στη φετινή Φρανκφούρτη ήταν το νέο Renault Twingo. Τουλάχιστον οι Γάλλοι μας έδειξαν το πρωτότυπο TwinRun πάνω στο οποίο θα βασιστεί το μοντέλο (είχε πρωτοπαρουσιαστεί στο φετινό Γκραν Πρι του Μονακό), αφήνοντας την αποκάλυψη του μοντέλου παραγωγής για την επόμενη έκθεση του Παρισιού το Σεπτέμβρη του 2014. Σε κάθε περίπτωση, το επόμενο Renault Twingo θα έλθει διαθέτοντας πολλά κοινά στοιχεία με την επόμενη γενιά του smart fortwo και πιο συγκεκριμένα, με την 5θυρη και 4θέσια νέα εκδοχή του. Τα δύο αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο, θα έχουν την ίδια πλατφόρμα, ενώ θα φέρουν και τους ίδιους κινητήρες.
 

Δυναμώνει και αρέσει
Με βάση τα όσα μας έχει ήδη δείξει η Renault μέσω του πρωτότυπου TwinRun, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τις εικόνες των κατασκόπων μας, το επόμενο Twingo αναμένεται να είναι ένα από τα πλέον ποθητά μίνι. Κατ αρχάς, το αμάξωμά του θα ενσωματώσει ακόμη λιγότερες καμπύλες, θα δυναμώσει με "φουσκώματα" και περισσότερες ακμές, ενώ θα αποκτήσει και πιο γρήγορες εκδόσεις στα πρότυπα του Abarth 500. Ένα ακόμη στοιχείο αποτελεί η ενδεχόμενη παρουσίασή του μόνο σε 5θυρη έκδοση για πρώτη φόρα στην ιστορία του Twingo, με τη Renault να δημιουργεί το «τρικ» με την κρυμμένη χειρολαβή στην κολώνα της πίσω πόρτας. Στους κινητήρες, το Twingo θα έχει σίγουρα τον 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρα, αλλά και τον 0,9 TCe των 90 ίππων.

Γιατί το έκρυψαν;
Κρατήθηκε, ώστε να κάνει το ντεμπούτο του στην επόμενη Έκθεση του Παρισιού το 2014. Τουλάχιστον, οι Γάλλοι φιλοξένησαν στη Φρανκφούρτη το πρωτότυπο TwinRun πάνω στο οποίο θα βασιστεί το νέο Twingo.

Νέο Honda Jazz

Ύστερα από την επίσημη αποκάλυψη του νέου Honda Jazz και το λανσάρισμά του στην ιαπωνική αγορά μέσα στον Σεπτέμβριο (ως Honda Fit), πολλοί περίμεναν ότι η Honda θα μας έδειχνε το νέο της μικρό στη Φρανκφούρτη. Οι Ιάπωνες όμως αποφάσισαν να δείξουν το Jazz στη γερμανική Έκθεση, αλλά να το κρατήσουν για ένα χρόνο ακόμη, αποκαλύπτοντάς το στο ευρωπαϊκό κοινό τον Σεπτέμβρη του 2014 στο Παρίσι. Στη συνέχεια, το 2015 το Jazz θα πάρει το δρόμο για τις ευρωπαϊκές αγορές. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Honda Jazz 3ης γενιάς είναι έτοιμο, με την ιαπωνική εταιρεία να φέρνει ένα πιο "αιχμηρό" και δυναμικό μικρό μοντέλο, το οποίο πάντως δεν αναμένεται να απολέσει την 1 όγκου αισθητική, που έχει χαρακτηρίσει όλες τις γενιές του.
 

Νέοι κινητήρες με έμφαση στην οικονομία
Στο μηχανολογικό πεδίο, το νέο Honda Jazz στην Ιαπωνία συνδυάζεται με δύο βενζινοκινητήρες 1,3 και 1,5 λτ. (100 & 132 PS αντίστοιχα). Ωστόσο, το πιο σημαντικό στοιχείο της γκάμας αποτελεί το νέο υβριδικό σύστημα του Jazz, το οποίο ονομάζεται SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive (i-DCD). Πλέον, ο βενζινοκινητήρας του Συστήματος είναι ένας μεγαλύτερης χωρητικότητας 1.500άρης κύκλου Aτκινσον, που χρησιμοποιεί ένα νέο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Παράλληλα, υπάρχει μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, που θα δίνει πλέον στον οδηγό τη δυνατότητα να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά για περισσότερα χιλιόμετρα. Επίσης, η Honda υπόσχεται σημαντική βελτίωση στην κατανάλωση, με το ιαπωνικό Jazz να έχει μέση τιμή μόλις 2,7 λτ./100 χλμ.

Γιατί το έκρυψαν;
Παραδοσιακή πρακτική των Ιαπώνων είναι να λανσάρουν ένα νέο μοντέλο στην Ιαπωνία και να το καθυστερούν, τουλάχιστον 1 χρόνο, για την Ευρώπη. Έτσι, το Jazz παρότι έτοιμο, θα το δούμε σε Έκθεση το 2014 στο Παρίσι.

Νέα Skoda Fabia

Λανσαρισμένη το 2007, η 2η γενιά της Fabia συνεχίζει την εμπορική της πορεία στην Ευρώπη, χωρίς προς το παρόν η Skoda να μας έχει αποκαλύψει κάτι από το ποιόν του αντικαταστάτη της. Στη Φρανκφούρτη, η νέα Fabia έλαμψε δια της απουσίας της, παρότι οι πληροφορίες έλεγαν ότι θα τη βλέπαμε εκεί, προκειμένου να λανσαριστεί στη συνέχεια, προς τα τέλη αυτή της χρονιάς – αρχές του 2014, στην Ευρώπη. Τελικά, νέες πληροφορίες κάνουν λόγο για μετακίνηση της επίσημης πρώτης του μοντέλου στην Έκθεση της Γενεύης το Μάρτη του 2014 και κατά συνέπεια, στη μεταφορά του λανσαρίσματός της το Β Εξάμηνο του 2014. 
 

Παραμένει compact, με πιο επιβλητική εικόνα
Στα στοιχεία τώρα που αφορούν στο νέο μοντέλο, η είδηση των τελευταίων ημερών έχει να κάνει με την απόφαση του VW Group να μη βασιστεί τελικά η νέα Fabia στην καινούργια MQB πλατφόρμα του Ομίλου. Κατά συνέπεια, δεν αναμένουμε μεγάλη διαφοροποίηση στις διαστάσεις τις Fabia σε σχέση με σήμερα, προκειμένου αυτή να παραμείνει ένα πραγματικά compact μικρό. Στο κομμάτι των κινητήρων από την άλλη, οι νεότεροι TSI και ΤDI του VW Group θα έλθουν στη Fabia, ώστε να μειώσουν κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Επιπλέον αυτού, στο σχεδιαστικό κομμάτι το νέο μικρό Skoda αλλάζει και αποκτά ένα πιο σοβαρό και επιβλητικό παρουσιαστικό, ακολουθώντας τα νέα σχεδιαστικά πρότυπα που μας έχουν αποκαλύψει η νέα γενιά της Octavia και το Skoda Rapid. 

Γιατί το έκρυψαν;
Λόγοι που έχουν να κάνουν με την παραγωγή της ανέβαλαν την παρουσίαση της Fabia στη Φρανκφούρτη και μεταφέρθηκε για την Έκθεση της Γενεύης το Μάρτιο του 2014. Αντίστοιχα πήγε πιο πίσω και το λανσάρισμά της στις αγορές.

Fiat 500X

Από το 2012 και κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης του Fiat 500L στην Ιταλία, όταν και σε μια στιγμή έκπληξης οι Ιταλοί έδειξαν το νέο 500Χ στους δημοσιογράφους, έχει γίνει γνωστό ότι η SUV έκδοση του Fiat 500 είναι έτοιμη. Ωστόσο, η επίσημη πρεμιέρα του νέου μοντέλου που θα ονομαστεί «500X» δεν έχει γίνει ακόμη, μιας και αυτή έχει αναβληθεί για το 2014. Αυτό συνέβη γιατί προτιμήθηκε τελικά και για εμπορικούς λόγους να αποκαλυφθεί πρώτα στις αρχές του επόμενου έτους το νέο μικρό SUV της «αδελφής» Jeep και ύστερα το Fiat 500Χ. Θυμίζουμε ότι τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο της Fiat στο Μέλφι της Ιταλίας, με το μοντέλο της Jeep να απευθύνεται στις παγκόσμιες αγορές και αυτό της Fiat να "κοιτάει" περισσότερο προς την Ευρώπη.
 

Compact διαστάσεις – Σε 4Χ2 & 4Χ4
Το μήκος του νέου ιταλικού αυτοκινήτου αναμένεται να βρίσκεται στα 4,2 μ., κάτι που σημαίνει ότι αυτό θα τοποθετηθεί στην κατηγορία των μικρών SUV, ενώ στο εσωτερικό του θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 5 επιβάτες. Η συνολική χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ υπολογίζεται να είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας στα 400 λτ., ενώ θα υπάρχουν 4Χ2 και 4Χ4 εκδόσεις. Όσον αφορά τους κινητήρες, αναμένεται να είναι ο νεότερος 0,9 TwinAir των 105 ίππων, αλλά και οι diesel των 1,3 και 1,6 λτ. Σχεδιαστικά, το αυτοκίνητο θα βασίσει την παρουσία του πάνω στις ρετρό-μοντέρνες γραμμές του Fiat 500 και παράλληλα σε αυτές του Fiat 500L, διαθέτοντας ένα πολύ ελκυστικό παρουσιαστικό.

Γιατί το έκρυψαν;
Για λόγους εμπορικούς, η αποκάλυψη του Fiat 500X έχει πάει πιο πίσω χρονικά, ώστε πρώτα να αποκαλυφθεί το νέο μικρό SUV της Jeep (πιθανότατα τον Ιανουάριο), με το οποίο θα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο, στην Ιταλία.

Νέο Nissan Qashqai

Η δεύτερη γενιά του Qashqai είναι ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα της Nissan, ιδίως μετά την εμπορική επιτυχία του πρώτης γενιάς αυτοκινήτου, το οποίο θυμίζουμε ότι βρίσκεται στην αγορά από το 2007. Το νέο μοντέλο είναι ήδη έτοιμο, ωστόσο πιθανότατα δεν θα κάνει το ντεμπούτο του σε Έκθεση, αλλά θα αποκαλυφθεί το Νοέμβριο. Η παραγωγή του είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο, στο ίδιο εργοστάσιο στο Σάντερλαντ της Μεγάλης Βρετανίας. Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του μοντέλου, το νέο Qashqai θα διατηρήσει τα χαρακτηριστικά που το κατέστησαν δημοφιλές ανά την υφήλιο, αλλά παράλληλα θα εστιάσει περισσότερο στο στιλ και την ποιότητα από κάθε άλλη φορά.
 

Πιο «ψαγμένη» σχεδίαση και νέοι κινητήρες
Η έμπνευση για το σχεδιασμό του νέου Qashqai προέρχεται από το πρωτότυπο Hi-Cross της φετινής Γενεύης και σίγουρα, θα είναι περισσότερο δυναμική από αυτή του τωρινού μοντέλου. Η γκάμα των κινητήρων θα στοχεύσει στην οικονομία κίνησης, ενώ αναμένεται να δούμε για πρώτη φορά και μικρούς turbo βενζινοκινητήρες (π.χ. το νέο 1,2 λτ. turbo της Renault-Nissan). Στα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου και η αποκλειστική του διάθεση ως 5θεσιο, αφού όπως ανακοίνωσε και επίσημα η Nissan, η έκδοση Qashqai +2 των 7 καθισμάτων, δεν θα συνεχιστεί στη δεύτερη γενιά του Qashqai.

Γιατί το έκρυψαν;
Στη Φρανκφούρτη δόθηκε περισσότερη σημασία στην αποκάλυψη της νέας γενιάς του X-Trail και το Qashqai «κρατήθηκε» για αργότερα, ώστε να μην επισκιάσει το ντεμπούτο του SUV της μάρκας.

Νέα Porsche Macan

Η νέα Macan θα αποτελέσει το μικρότερο SUV της Porsche και παράλληλα, ένα από τα πλέον compact μοντέλα της ιστορίας της. Στις διαστάσεις του, το αυτοκίνητο θα τοποθετηθεί στο μεσαίο κομμάτι της κατηγορίας, βασιζόμενο εν πολλοίς στο Audi Q5. Πιο συγκεκριμένα, το δάπεδο, η ανάρτηση και η τετρακίνηση της νέας Porsche θα είναι «δάνεια» από το SUV της Audi, με στόχο εκτός των άλλων και τη μείωση του κόστους παραγωγής. Σχεδιαστικά από την άλλη, η μικρότερη Porsche δεν θα υπολείπεται σε δυναμισμό και επιθετικότητα σε σχέση με την Cayenne, αντλώντας τα περισσότερα στοιχεία της εικόνας της από τη μεγαλύτερή της «αδελφή». Σίγουρα τέλος, η όλη παρουσία της θα παραπέμπει περισσότερο προς τα Crossover και λιγότερο προς τα SUV.
 

Και με μικρότερους 4κύλινδρους κινητήρες
Στο κομμάτι των κινητήρων, το μικρότερο SUV της Porsche αναμένεται να λάβει τα μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου της Audi, ώστε και εδώ να προσφερθεί ο απαραίτητος δυναμισμός. Ωστόσο, μέσα στο 2014 αναμένεται η γκάμα να εμπλουτιστεί και με 4κύλινδρο turbo μοτέρ 2,0 λτ., για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας. Δεν αποκλείεται επίσης, όπως και στο Audi Q5, να δούμε και έκδοση με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς που θα στοχεύσει περισσότερο στη βελτίωση της οικονομίας κίνησης και στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Στα κιβώτια τέλος, παρόν θα είναι και πάλι το κορυφαίο PDK διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ θα υπάρχουν και μηχανικά κιβώτια με 6 σχέσεις.

Γιατί το έκρυψαν;
Προτιμήθηκε το ντεμπούτο να γίνει στην Έκθεση του Λος Αντζελες τον Νοέμβρη, ώστε να τονιστεί η σημασία της αμερικάνικης αγοράς για το νέο μοντέλο.

 
πηγή: autotriti.gr