Η μεγέθυνση της νέας γενιάς Octavia, που βασίζεται πλέον στο νέο δάπεδο ΜQB του γκρουπ VW, δημιούργησε το απαραίτητο κενό στην γκάμα της Skoda για την προσθήκη ενός ακόμα μοντέλου μεταξύ των Fabia και του νέου Octavia. Ιδού, λοιπόν, το Rapid: Σε διαστάσεις ανάμεσα στα δύο προαναφερθέντα μοντέλα, με μήκος 4.483 χλστ., μεταξόνιο 2.602 χλστ. και χώρο αποσκευών που φτάνει τα 550 λίτρα και μεγάλη πέμπτη πόρτα, η οποία διευκολύνει τη φόρτωση. Βασίζεται στο δάπεδο σουπερμίνι του γκρουπ VW και εν ολίγοις προσφέρει χώρους ανάλογους του πρώτου Octavia.
Το λειτουργικό και εργονομικό εσωτερικό είναι καλοφτιαγμένο, αν και στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό χρησιμοποιούνται σκληρά πλαστικά υλικά. Ωστόσο, αν αναλογιστούμε πως η τιμή ξεκινά από τα 11.990 ευρώ με απόσυρση (ή 13.490 ευρώ χωρίς), τότε δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως το Rapid αντιπροσωπεύει μια από κορυφαίες προτάσεις σε σχέση ποιότητας-τιμής. Το οποίο αποδεικνύεται και οδηγώντας το αυτοκίνητο, τόσο στη βασική έκδοση των 1.200 κ.εκ. (86 ίππων), στην αναβαθμισμένη των 105 ίππων ιδίου κυβισμού, είτε στη ντίζελ των 1.600 κ.εκ. και 105 ίππων. Η βασική κιόλας έκδοση προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στην πόλη, κινώντας με άνεση το Rapid, χάρη στη χαρακτηριστική απόδοση της ροπής σε χαμηλό αριθμό στροφών (από τις 1.500 κιόλας σ.α.λ). Ωστόσο, η πιο ισορροπημένη επιλογή είναι ο κινητήρας 1.2 λίτρων στην έκδοση των 105 ίππων, που συνδυάζεται με 6ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και κοστίζει μόλις 1.260 ευρώ επιπλέον. Τόσο από πλευράς επιδόσεων, όσο και χρηστικότητας, καθώς η δύναμη και η ροπή του αρκούν για να κινήσουν με ευχέρεια το βάρους 1.085 κιλών αμάξωμα σε όλες τις πιθανές συνθήκες χρήσης του. Σε κάθε περίπτωση τα φρένα αποδεικνύονται εξαιρετικά, προσφέροντας άριστες τιμές επιβράδυνσης, ενώ απ’ την άλλη η κατανάλωση που κυμαίνεται και στις δύο περιπτώσεις γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. κρίνεται λογική.
Μεγαλύτερη οικονομία προσφέρει, ασφαλώς, ο κινητήρας ντίζελ των 1.6 λίτρων, αφού δεν ξεπερνά κατά μέσο όρο τα 6,2 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωσης, διατηρώντας παράλληλα τα χαρακτηριστικά ενός καλού ντίζελ σε ό,τι αφορά την απόδοση ροπής, ενώ μπορεί εύκολα να ταξιδέψει διατηρώντας μεγάλη μέση ωριαία ταχύτητα. Οδηγικά, σχετικά σφικτές είναι οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ωστόσο το 45αρι προφίλ των ελαστικών 16 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής μας μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα στους γεμάτους λακκούβες ελληνικούς δρόμους.
Με άφθονους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, που θα χαροποιήσουν και τον πιο απαιτητικό οικογενειάρχη, ικανοποιητικές επιδόσεις και την απόλυτη σχέση ποιότητα-τιμής, το Rapid αποδεικνύεται πλήρως εναρμονισμένο με τις απαιτήσεις των καιρών, δικαιώνοντας τη Skoda για την επιλογή εξέλιξής του. Δική μας επιλογή ο 1200αρης κινητήρας των 105 ίππων με το 6ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ, εφόσον ζητούμενο είναι η κάλυψη αρκετών χιλιάδων χιλιομέτρων ετησίως, θα προτείναμε και τον ντίζελ των 1.6 λίτρων, ο οποίος με τη χαμηλή του κατανάλωση εύκολα θα αποσβέσει το επιπλέον κόστος των 2.340 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Skoda Rapid
EKΔΟΣΗ
|
1.2 TSI (86)
|
1.2 TSI (105)
|
1.6 ΤDI
|
KYBΙΣΜΟΣ (κ.εκ.)
|
1.197
|
1.197
|
1.598
|
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (ίπποι/σ.α.λ.)
|
86/4.800
|
105/5.000
|
105/4.400
|
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (Nm/σ.α.λ.)
|
160/1.500
|
175/1.550
|
250/1.500
|
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (λίτρα/100 χλμ.)
|
5,1
|
5,4
|
4,4
|
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (γρ./χλμ.)
|
119
|
125
|
114
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
|
|
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
|
11,8
|
10,4
|
10,6
|
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (χλμ./ώρα)
|
183
|
195
|
190
|
ΤΙΜΗ (ευρώ)
|
13.490
|
14.750
|
17.090
|