Το αεροδυναμικό πακέτο του Type R χρησιμοποιεί ειδικά στοιχεία που παράγουν αεροδυναμική πίεση μοναδική για τη συγκεκριμένη κατηγορία
Στην πίστα των Μεγάρων συναντήσαμε για πρώτη φορά την 4η γενιά του Civic TypeR, ενός ξεχωριστού μοντέλου που ουσιαστικά δεν είναι τίποτα περισσότερο ή λιγότερο, από ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που μπορούμε να χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας, ή να κάνουμε γρήγορες βόλτες σε πίστες, ή (με τον κατάλληλο εξοπλισμό ασφαλείας) να σημειώνουμε ζηλευτές επιδόσεις σε ειδικές διαδρομές ράλι.
Το TypeR εκ γενετής (1997) δημιουργήθηκε ενσαρκώνοντας το δόγμα του Σοϊχίρο Χόντα ότι, η ομώνυμη φίρμα δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς τους αγώνες, γεγονός που αποδεικνύεται συνεχώς από το 1965, όταν η ιαπωνική φίρμα συμμετείχε για πρώτη φορά στη Φ1, σημειώνοντας και την παρθενική της νίκη στο Μεξικό.
Επιστρέφοντας όμως στο κυρίως μενού της ημερίδας που ζήσαμε μαζί με τους ανθρώπους της Σαρακάκης ΑΕΒΕ, να σημειώσουμε ότι η 4η γενιά του TypeR έχει σχεδιαστική συνέχεια και με τις τρεις προηγούμενες (1997, 2001, 2007), αλλά τώρα πλέον δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως το σφηνοειδές αμάξωμα είναι σχεδιασμένο στη λογική της αεροδυναμικής απόδοσης και δευτερευόντως σε οτιδήποτε άλλο.
Το αεροδυναμικό πακέτο του Type R χρησιμοποιεί ειδικά στοιχεία που παράγουν αεροδυναμική πίεση μοναδική για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Η έμφαση στη ροή αέρα, όχι μόνο γύρω αλλά και μέσα από το αυτοκίνητο διασφαλίζει αρνητική άντωση (με τη ροή αέρα να πιέζει το αυτοκίνητο στο δρόμο) και στους δύο άξονες σε συνδυασμό με ελάχιστη αντίσταση. Αυτό είναι ιδιαίτερα αξιοπρόσεκτο στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου και παρέχει ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες ακόμα και στην τελική ταχύτητα των 270 km/h.
Ένα νέο, σχεδόν επίπεδο κάτω τμήμα αμαξώματος βοηθά στη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο και συνδυάζεται με πίσω διαχύτη για βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής πίεσης, “κολλώντας” το αυτοκίνητο στο δρόμο.
Ένα φαρδύ εμπρός σπόιλερ και βαθιές πλαϊνές ποδιές διαχειρίζονται τη ροή του αέρα και μειώνουν την άντωση, ενώ ο εμπρός προφυλακτήρας είναι σχεδιασμένος για να εμποδίζει το στροβιλισμό του αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς, αυξάνοντας την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητα και μειώνοντας τις δυνάμεις άντωσης.
Η δομή της πίσω πτέρυγας (η γωνία, το ύψος, το σχήμα και τα κάθετα πτερύγια), έχει σχεδιαστεί με σκοπό τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής πίεσης χωρίς σημαντική αύξηση της αντίστασης στις υψηλότερες ταχύτητες.
Για την διαχείριση της θερμότητας μεγαλύτεροι πάνω και κάτω αεραγωγοί επιτρέπουν την υψηλότερη παροχή αέρα στο χώρο του κινητήρα. Η ροή του αέρα κατευθύνεται από τους εξωτερικούς αεραγωγούς πάνω από τους τροχούς προς το επάνω τμήμα και τα ανοίγματα των διευρυμένων θόλων, ώστε να παρέχεται περισσότερη ψύξη και εξαερισμός για τον υψηλής απόδοσης κινητήρα.
Οι εμπρός και πίσω θόλοι τροχών του νέου Type R έχουν μεγαλώσει σύμφωνα με την αύξηση του εμπρός και πίσω μετατροχίου, ενώ οι ενσωματωμένες προεκτάσεις των θόλων κατασκευάζονται από αλουμίνιο, πετυχαίνοντας μείωση βάρους 42% σε σχέση με ένα συμβατικό ατσάλινο πάνελ. Η σπορ κατεύθυνση επιβεβαιώνεται και από τις ελαφριές, αλουμινένιες 19άρες ζάντες υψηλής ακαμψίας, με τους διευρυμένους θόλους φιλοξενούν ελαστικά 235/35R19 που σχεδιάστηκαν ειδικά για το Type R σε συνεργασία με την Continental.
Η ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα δύο αξόνων (Dual Axis Strut) εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας τύπου ‘Η’, πίσω. Επιπλέον ένα νέο Σύστημα Ενεργής Προσαρμογής Απόσβεσης τεσσάρων σημείων (Adaptive Damper System) επιτρέπει το συνεχή, ανεξάρτητο έλεγχο κάθε τροχού. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί πολλαπλούς αισθητήρες που παρακολουθούν την κατάσταση του αυτοκινήτου σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Σε πραγματικό χρόνο, το ρεύμα στα ηλεκτρομαγνητικά πηνία μέσα στους αποσβεστήρες προσαρμόζεται, μεταβάλλοντας τις διόδους λαδιού και επομένως ελέγχοντας την απόσβεση. Ανεξάρτητος έλεγχος κάθε τροχού ειδικά χαρτογραφημένος για τη συγκεκριμένη ανάρτηση και ελαστικά, βελτιώνει την επαφή με την επιφάνεια του δρόμου (ακόμα και στα ανώμαλα εδάφη) και διατηρεί υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε όλες τις ταχύτητες, ενώ περιορίζει τις μεταφορές φορτίων στους τροχούς κατά τη επιτάχυνση (μέσω της ανύψωσης του εμπρός τμήματος του αυτοκινήτου) και την επιβράδυνση (μέσω της βύθισής του) που παρέχει μεγαλύτερη πρόσφυση κατά την επιτάχυνση και μεγιστοποιεί την απόδοση του φρεναρίσματος.
Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση διπλού πινιόν (Dual Pinion Electric Power Steering), που αποτελεί εξέλιξη του συστήματος του στάνταρ Civic, βοηθά στην επίτευξη ταχείας και γραμμικής απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης και εξαιρετικής αίσθησης σε συνδυασμό με την αυξημένη ισχύ και ροπή.
Επιπλέον μία αύξηση στην ακαμψία του αμαξώματος κατά 18% επιτεύχθηκε με βελτιστοποίηση των βάσεων και χρήση κόλλας αεροπορικού τύπου στις συγκολλήσεις αντί πρόσθετου δομικού ατσαλιού. Με αυτή τη στρατηγική εξοικονομήθηκε βάρος 4,5 kg.
Το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (Agile Handling Assist) είναι μία ακόμα τεχνολογία που αυξάνει τη δυναμική ευστάθεια του αυτοκινήτου, κυρίως όταν αντιδρά σε γρήγορες κινήσεις του τιμονιού ή υψηλά πλευρικά φορτία όπως αυτά σε απότομους ελιγμούς αποφυγής εμποδίων. Το Agile Handling Assist λειτουργεί μέσω του συστήματος Vehicle Stability Assist και εφαρμόζει ελαφριά πέδηση, ανεπαίσθητη για το οδηγό, στους εσωτερικούς τροχούς όταν στρίβει το τιμόνι. Αποτέλεσμα είναι αυξημένη απόκριση και ευστάθεια οχήματος και μία πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία.
Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ένα πακέτο φρένων Brembo υψηλής απόδοσης που σχεδιάστηκε ειδικά για το Type R. Μπροστά, δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων εφαρμόζουν πίεση πέδησης σε δισκόφρενα 350 mm διάτρητα για να σταθεροποιούν την τριβή πέδησης μεταξύ του δίσκου και του τακακιού στις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ η διάμετρος των πίσω δισκόφρενων αυξήθηκε κατά 20 mm, όπως και το πάχος τους για να αυξηθεί η ικανότητα μεταφοράς θερμότητας αλλά και η απόδοση.