Λίγους μήνες πριν, οδηγώντας το Juke 1.5dci, το είχαμε χαρακτηρίσει σαν, «η χαρά του οδηγού», κυρίως λόγω της προσωπικότητας, της ευχρηστίας και της οικονομίας καυσίμου που διαπιστώσαμε ζώντας μαζί του για σχεδόν 1.000 χλμ.
Όμως, επειδή οι πετρελαιοκινητήρες δεν είναι πανάκεια και επειδή ανάλογα με το τερέν που κινείται –συνήθως- ο χρήστης του όποιου αυτοκινήτου, αλλά και ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει ανά έτος, πρέπει να επιλέγει είδος καυσίμου κινητήρα, σε αυτό εδώ το άρθρο, θα ασχοληθούμε πάλι με το Juke, που όμως αυτή τη φορά καταναλώνει βενζίνη. Πρόκειται για το Juke 1.2 DiG-T που έχει σαν κινητήρια μονάδα τον βενζινοκινητήρα των 1200κ.εκ., με υπερτροφοδότηση (turbo), που κατά την άποψή μας είναι καλύτερη επιλογή για όσους κινούνται κυρίως εντός πόλης.
Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στη «γέννηση» του Juke, να θυμίσουμε ότι, έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2007 σαν ηλεκτρικό πρωτότυπο που κανείς δεν πίστευε πως θα φτάσει σε μαζική παραγωγή και όταν παρουσιάστηκε το 2010 όλοι έμειναν με τα μάτια γουρλωμένα από την έκπληξη.
Το μικρό crossover της Nissan ανανεώθηκε πρόσφατα μέσα στο 2014, όχι τόσο σε εμφάνιση, όσο σε κινητήρες και εξοπλισμό. Η σχεδίασή του παραμένει οριακά πρωτοποριακή, με αισθητική για την οποία αποκλείεται να αδιαφορήσεις. Θα την λατρέψεις, ή θα της γυρίσεις την πλάτη, αλλά σε κάθε περίπτωση θα της αναγνωρίσεις τη μοναδικότητα, που κάνει το Juke να διακρίνεται ανάμεσα στα σχεδόν όμοια σχεδιαστικά οχήματα που κατακλύζουν την αγορά, επιδιώκοντας ένα όλο και μεγαλύτερο target group εν δυνάμει αγοραστών.
Να σημειώσουμε ότι, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από την Nissan Design Europe που δρα στο Λονδίνο και είναι συνδυασμός ενός sport αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά ενός SUV. Βασίζεται πάνω στην Β πλατφόρμα που έχουν εξελίξει από κοινού η Renault με την Nissan από το 2002, αλλά με επιμηκυμένο μεταξόνιο.
Οι αισθητικές ακρότητες του εξωτερικού, συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με πολλά από τα πλαστικά βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά και άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες. Βελτίωση στην έκδοση 2014, προκύπτει στο χώρο αποσκευών, που μεγάλωσε από τα σχεδόν 250, στα 350 λίτρα.
Αναβαθμισμένος στη νέα έκδοση, είναι και ο εξοπλισμός με πολλά νέα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας γενιάς του συστήματος πλοήγησης/ψυχαγωγίας Nissan Connect, του «φρέσκου ηχοσυστήματος, του πακέτου Nissan Safety Shield, του συστήματος Δυναμικού Ελέγχου της Nissan, αλλά και της νέας πανοραμικής (ανοιγόμενης) γυάλινης οροφής που δίνει στο σαλόνι του Juke αίσθηση ευρυχωρίας.
Κάτω από το υπερυψωμένο καπό συναντάμε ένα κινητήρα βενζίνης στα 1,2 λίτρα (1.197 κ. εκατ.), υπερσυμπιεζόμενο με απόδοση 115 ίππους στις 4.500σαλ και ροπή των 19,4χγρμ/ 2.000σαλ. Οι αριθμοί αυτοί έχουν να αντιμετωπίσουν τα 1307 κιλά βάρους του αμαξώματος και το καταφέρνουν μια χαρά, χάρη και στο σωστά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Με τα 0-100 να έρχονται από στάση σε 10.8'' και 178 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας, το βενζινοκίνητο Juke, είναι τουλάχιστον σβέλτο και ταυτόχρονα οικολογικό, καθώς εκπέμπει μόνο 129γρ./χλμ. ρύπων CO2. Οι επιδόσεις αυτές σε σχέση με το 1.5dci, είναι μόλις καλύτερες, αλλά μην ξεχνάμε τόσο τα 300 περισσότερα κυβικά και την επιπλέον τιμή του πετρελαιοκίνητου, συν ότι λέμε παραπάνω για το πώς κανείς επιλέγει είδος καυσίμου.
Όσον αφορά την κατανάλωση, ο κατασκευαστής δίνει σε μικτό κύκλο 5,6λτ/100χλμ., εμείς όμως δεν καταφέραμε τίποτα καλύτερο από 7,2λτ., παρά το ότι τα περισσότερα χιλιόμετρα τα κάναμε με την επιλογή Eco (υπάρχει ακόμα normal & sport) στην χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού εγκεφάλου που διαχειρίζεται τον κινητήρα.
Από τη θέση του οδηγού τώρα, το βενζινοκίνητο Juke παραμένει από τα πιο ευχάριστα καθημερινά αυτοκίνητα που συναντάς στις μέρες μας. Οι διαστάσεις του (4.135 Χ 1.765 Χ 1.565χλστ.) το κάνουν ιδανικό για μέσα στη πόλη, καθώς διαθέτει υψηλή πανοραμική θέση οδήγησης και εύχρηστο σύστημα διεύθυνσης. Από την άλλη με καθαρό ύψος 180 χλστ. ακόμα και στη δικήνητη έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας δε θα πει όχι, σε χωμάτινους δρόμους, έστω και αν αυτοί είναι σε κακή κατάσταση.
Ο κινητήρας λειτουργεί ομαλά και ο υπερσυμπιεστής προσφέρει δύναμη στις μεσαίες στροφές, ή μάλλον από τις 1500σαλ και πάνω δίνοντας ροπή που θυμίζει πετρελαιοκινητήρα, ενώ γίνεται αντιληπτός από το «φύσημα» της βαλβίδας ανακούφισης. Η αίσθηση επιτάχυνσης είναι σαφώς καλύτερη από αυτή του 1.5dci, ενώ με τη συνεργασία του άριστου κιβωτίου ταχυτήτων, ο οδηγός ποτέ δε θα αισθανθεί έλλειψη ροπής, παρά τα λίγα κ.εκ. του κινητήρα. Αυτό που αλλάζει είναι μη αυτονομία, καθώς η αποθήκη καυσίμων παραμένει ίδια με αυτήν του ντίζελ και η αυτονομία μειώνεται περίπου 20%.
Από την άλλη οι αναρτήσεις ανταποκρίνονται στην αποστολή της κατασκευής και οι τροχοί των 17 ιντσών ανταποκρίνονται εύκολα στα νεροφαγώματα.
Η οδική συμπεριφορά ελάχιστα επηρεάζεται από το σχετικά ψηλό κέντρο βάρους και το Juke δεν γέρνει, παρά μόνο υποστρέφει και αυτό για λόγους ασφαλείας (προειδοποίηση του οδηγού). Την ίδια στιγμή τα φρένα (4 διακόφρενα) δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης ακόμα και στην πίεση, ενώ το μόνο που υστερεί είναι η άνεση, κυρίως στις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων.
Ολοκληρώνοντας, εξακολουθούμε να θεωρούμε και το βενζινοκίνητο Juke σαν ένα από τα λίγα μοντέλα της εποχής μας, που «σου φτιάχνει τη μέρα» και θεωρούμε απόλυτα δικαιολογημένη την μέχρι στιγμής εμπορική του επιτυχία.
Στη συγκεκριμένη έκδοση πλεονεκτεί σχεδόν κατά 1.000 ευρώ μικρότερης τιμής από αυτή του ανάλογης έκδοσης 1.5dci, σε φθηνότερα τέλη κυκλοφορίας και σε καλύτερη συνολικά απόδοση για μετακινήσεις –κυρίως- εντός πόλης. Το 1.2 DiG-T προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις (energy, acenta & techna), με τιμές που ξεκινούν από 17.460 ευρώ.
Υπέρ
Κινητήρας
Ευκολία χρήσης
Ευχάριστο εσωτερικό/διάκοσμος
Γεροδεμένη κατασκευή
Κατά
Εξτρίμ σχεδίαση
Αναπηδήσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1197κ.εκ.
Ισχύς: 115 ίπποι/4.500σαλ
Ροπή: 19,4χγρμ/2000σαλ
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6άρι, χειροκίνητο
Βάρος: 1307κιλά
0-100: 10.8΄΄
Τελική ταχύτητα: 178χλμ/ώρα
Κατανάλωση: 7,2λτ/100χλμ. (μέση τιμή δοκιμής)