Οδηγούμε (ξανά) το Dacia Sandero Stepway

Η Dacia, η ρουμάνικη έκδοση της Renault, κερδίζει συνεχώς πόντους στη συνείδηση κοινού, που συνήθως την επιλέγει με οικονομικά κριτήρια και στη συνέχεια ανακαλύπτει ότι, αξίζει τον κόπο καθώς κατασκευάζει μοντέλα όπως αυτό της δοκιμής μας.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά από την πρώτη μας γνωριμία, βρεθήκαμε και πάλι στα πηδάλια του Sandero Stepway, ενός lowprofile, μοντέλου της Dacia (Renault Ρουμανίας) που θυμίζει έντονα SUV, αλλά ουσιαστικά είναι ένα επιβατικό μικρομεσαίας κατηγορίας, με διαστάσεις κοντά σε αυτές ενός μίνι (4,020 Χ 1,990 Χ 1,535 μ.), με υπερυψωμένη θέση οδήγησης, που δεν έχει τίποτα κοινό με τα Dacia του παρελθόντος, δείχνοντας περισσότερο κλασικό, παρά φθηνό ή παλιομοδίτικο.

Οι πλαστικές ποδιές περιμετρικά και οι μπάρες οροφής μπορεί να παρασύρουν τον παρατηρητή, ο οποίος εύκολα θα νομίσει πως το Stepway είναι 4Χ4, ενώ τελικά πρόκειται για ένα αυθεντικό προσθιοκίνητο μοντέλο, με μόνα εφόδια για εκτός ασφάλτινων διαδρομών αναζητήσεις, το ύψος από το έδαφος και τον πετρελαιοκινητήρα με την πλούσια ροπή.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι λιτό και απέριττο, με άνω του μέσου όρου ποιότητα υλικών και καλό φινίρισμα. Απόδειξη αυτού, το ότι μετά από σχεδόν 40.000 σκληρά (έτσι είναι τα δημοσιογραφικά) χιλιόμετρα, κανένα σημάδι φθοράς δεν συναντήσαμε, η συναρμογή έδειχνε άψογη, ενώ από πουθενά δεν ακούσαμε τριγμούς.

Στην προ έτους γνωριμία μας γράφαμε ότι: «οι διακόπτες είναι «ρετρό» αλλά είναι καλά τοποθετημένοι και δείχνουν στιβαροί, με εξαίρεση τα χερούλια ανοίγματος της πόρτας, που δημιουργούν κάποιες αμφιβολίες για την αντοχή τους στο χρόνο». Ε, λοιπόν, οι αμφιβολίες αυτές δεν υπάρχουν πλέον, καθώς όλα λειτουργούσαν άψογα και το μόνο που εξακολούθησε να μας «χαλάει» είναι η ελάχιστη πλευρική στήριξη του καθίσματος και η τάση να «διώχνει» το σώμα μπροστά, κάτι που παίρνει χρόνο για να το συνηθίσεις.

Παρά όλα αυτά, η ψηλή θέση οδήγησης, όσο και η εργονομία, βοηθούν τον οδηγό να χειριστεί καλύτερα το ούτως ή άλλως εύχρηστο όχημα, που δεν δείχνει να «μασάει» ούτε από τα πολλά χιλιόμετρα στο οδόμετρό του, ούτε από χωμάτινες διαδρομές, στις οποίες όταν βρεθήκαμε εντυπωσιαστήκαμε τόσο από την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης, όσο και από την ανυπαρξία θορύβων, κάτι που σπάνια βρίσκεις σε πολυχρησιμοποιημένα γαλλικά μοντέλα.

Σημείο αιχμής για το Sandero Stepway είναι ο ντίζελ κινητήρας του 1,5 λίτρου με τους 90 ίππους και τα 22,4 kgm ροπής. Ένας άριστος ντιζελοκινητήρας, με γραμμική απόδοση, τράβηγμα από χαμηλά, νεύρο και δύναμη έως τις 4.800 στροφές Επιπλέον σε μικτή χρήση, η κατανάλωση του παραμένει χαμηλά, κοντά στα 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ., ανάλογα το οδηγικό στιλ, ενώ στα σχεδόν 1000χλμ. που διανύσαμε σε όλα τα εδάφη μαζί του, είδαμε πως η τάση κατανάλωσης είναι περισσότερες φορές κάτω από τα 5λτ, παρά πάνω.

Την ίδια ώρα το 5τάχυτο κιβώτιο με αραιή κλιμάκωση χωρίς να διεκδικεί βραβεία στις αλλαγές, δεν θα προβληματίσει τον οδηγό, ούτε θα τον κάνει να αναζητεί 6η σχέση. Αυτό όμως που θέλει συνήθεια, είναι η αίσθηση των φρένων, που χωρίς να είναι ελλειμματικά (παρά τα πίσω ταμπούρα), απαιτούν από τον οδηγό να συνηθίσει το πάτημα του πεντάλ για να τα αξιοποιήσει στο έπακρο.

Πλέον αυτών να σημειώσουμε και πάλι ότι η άνεση και οι θόρυβοι κύλισης, είναι σαφώς πάνω από το μέσο όρο, όχι όμως και ο θόρυβος του κινητήρα που δεν αφήνει αμφιβολία ότι, πρόκειται για πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά να επαναλάβουμε πως, στους ανοιχτούς δρόμους το Stepway κινείται με ασφάλεια, αρκεί να μην φτάσεις σε επίπεδα υπερβολής, ενώ στις στροφές επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα, γεγονός που μειώνει τα περιθώρια γρήγορης οδήγησης, κάτι όμως που δεν είναι στη φύση της κατασκευής του. Το σύστημα διεύθυνσης, καλό και εύχρηστο για την πόλη, δεν προσφέρει την απόλυτη αίσθηση όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, αλλά και εδώ είναι θέμα συνήθειας τελικά, παρά δυσλειτουργίας.
Αλλού είναι όμως τα πλεονεκτήματα στο Stepway. Πρόκειται για την άνεση της ανάρτησης με τις μεγάλες διαδρομές, την ευκολία χρήσης από άνδρες και γυναίκες, τα πλούσια αποθέματα ροπής στις χαμηλές στροφές και το ύψος από το έδαφος που διευκολύνει στις χωμάτινες διαδρομές, κάτι που δεν γίνεται εύκολα με το συμβατικό Sandero. 

Σε κάθε περίπτωση το Sandero Stepway είναι (valueformoney) μια από τις καλύτερες επιλογές στις μέρες μας και εξαιτίας της σοβαρής αντιπροσώπευσής του στην Ελλάδα.

Η τιμή του (με απόσυρση) στην βασική έκδοση ξεκινά από σχεδόν 13.600 ευρώ, ποσόν για το οποίο δύσκολα θα μετανοιώσετε.

Υπέρ

Απλότητα κατασκευής
Ροπή κινητήρα
Κατανάλωση
Πρακτικότητα
Αντοχή στη χρήση
Τιμή

Κατά

Στήριξη θέσης οδηγού
Θόρυβος κινητήρα 

Tεχνικά Χαρακτηριστικά

Κυβισμός (κ.εκ): 1.461

Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.): 90/3.750 σ.α.λ

Ροπή (χγρμ/σ.α.λ.): 220/1.750

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 11,8

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα): 167

Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.): Περίπου 5

Εκπομπές Ρύπων CO2: 105 γρ./χλμ

Βάρος (κιλά): 1.083

Χώρος Αποσκευών (λίτρα): 320