Οδηγούμε το Seat Leon 1.6 TDΙ

Η τρίτη γενιά SeatLeon απλά επιβεβαιώνει την αξία του καλύτερου μοντέλου που δημιούργησε ποτέ η ισπανική φίρμα.

Tο μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback με πλήθος εκδόσεων, βασισμένο στο πάτωμα του «μητρικού» Golf, συγκεντρώνει το αγοραστικό ενδιαφέρον στην έκδοση diesel των 1,6 λίτρων, η οποία μοιάζει ως η πιο συμφέρουσα.

Με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (θεωρητικά 3,8 λίτρα/100 χλμ., πρακτικά 5,5 λίτρα σε μικτό κύκλο) και περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (99 γραμ./χλμ.), οι οποίες μάλιστα οδηγούν στη μη καταβολή τελών κυκλοφορίας, η έκδοση 1.6 TDΙ έχει πειστικά επιχειρήματα.

Ο κινητήρας πετρελαίου των 1,6 λίτρων με τους 105 ίππους και τα 250 Nm ροπής δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά διαθέτει την απαιτούμενη ροπή ώστε να προκύπτει σβέλτη μετακίνηση, αν και όταν ο οδηγός το επιθυμήσει.

Στην έκδοση Style που οδηγήσαμε ο εξοπλισμός περιλαμβάνει: ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα, ηχοσύστημα με θύρες SD, Aux-In, USB και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και έγχρωμη οθόνη αφής 5,8 ινστών.

Το αφρώδες πλαστικό στο ταμπλό δίνει ποιοτική αίσθηση, αν και το γκρι χρώμα που επικρατεί σε όλο το εσωτερικό, δημιουργεί ένα μονότονο περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Leon 3ης γενιάς με μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές κάνει σαφή τον οικογενειακό του προσανατολισμό, που στη συγκεκριμένη περίπτωση (diesel) ωφελείται από το μειωμένο κόστος κίνησης.

Οι έξι αερόσακοι, το ESP και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες συμπληρώνουν τον κατάλογο της έκδοσης που αποκτά όποιος, καταβάλλοντας 18.020 ευρώ (περίπου 2.500 περισσότερα από την έκδοση βενζίνης των 1,2 που όμως πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας 113 ευρώ/έτος), με το όφελος απόσυρσης και την πρόσθετη έκπτωση που προσφέρει η Τεχνοκάρ.

Το μικρότερο, κατά πέντε εκατοστά μήκος και η βελτιωμένη ορατότητα, βοηθούν τον οδηγό στο να βρει την ιδανική του θέση, να εξοικειωθεί εύκολα με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα (105 ίπποι/3000-4000 σ.α.λ. & 250 Nm ροπής στις 1500-2750 σ.α.λ.) και να ξεπεράσει την υστέρηση στις χαμηλές στροφές εκμεταλλευόμενος το εύχρηστο 5άρι κιβώτιο.

Το σύστημα start&stop (βασικός εξοπλισμός) αποδεικνύεται ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο, που δουλεύει άψογα και σβήνει τον κινητήρα στις στάσεις, εκτός από τις περιπτώσεις που λειτουργεί ο κλιματισμός.

Στο δρόμο και παρά τα πολλά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, γίνεται αμέσως σαφές ότι, το Leon 1.6 ΤDI ανταποκρίνεται ακόμα και σε αυξημένες απαιτήσεις, χάρη κυρίως την εντυπωσιακή ακαμψία του πλαισίου.

Η επιλογή του ημι-άκαμπτου άξονα αντί των πολλαπλών συνδέσμων στην ανάρτηση των πίσω τροχών δεν επηρεάζει την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, παρά το ότι, ο πίσω άξονας αναπηδά με μεγαλύτερη ευκολία στις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων, κάτι που στην πίεση προκαλεί «νευρικές» αντιδράσεις του πλαισίου, όμως εύκολα ελεγχόμενες από το θετικό και σαφές τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο οδηγός θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ ώστε να προκαλέσει την επέμβαση του ESP, που αν χρειαστεί είναι αρκετή για να αποκατασταθούν πλήρως οι ισορροπίες.

 

Ολοκληρώνοντας αυτή τη σύντομη περιγραφή για ένα από τα πιο τίμια μικρομεσαία μοντέλα της αγοράς, να σημειώσουμε ότι, στην περίπτωση που τα χιλιόμετρα κίνησης ανά έτος είναι έως 15.000, η σωστή επιλογή είναι Leon 1,2 βενζίνη. Αν όμως οι ετήσιες ανάγκες ξεπερνούν τον παραπάνω αριθμό, τότε η επιλογή 1,6 TDI αργά ή γρήγορα θα επιστρέψει τα επιπλέον χρήματα της τιμής κτήσης και σύντομα θα δημιουργήσει αποθεματικό λόγω και των μικρότερων αναγκών συντήρησης αλλά και μακροζωίας του ντιζελοκινητήρα.