To νέο Volvo V40 είναι εδώ

Το V40 είναι το νέο premium μοντέλο της Volvo στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, το οποίο δηλώνει μεμιάς τη διαφορετικότητά του μέσω του σχεδιασμού, που φλερτάρει μεταξύ χάτσμπακ και στέισον. Πρωταθλητής στην παθητική ασφάλεια, σύμφωνα με τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών πρόσκρουσης ΕuroNCAP, όπου σημείωσε βαθμολογία-ρεκόρ, εξοπλισμένο με μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων και με σήμα κατατεθέν τη γνωστή στιβαρότητα και ποιότητα της σουηδική εταιρείας. Στην έκδοση της δοκιμής μας D2, με τον κινητήρα ντίζελ 1,6 λίτρων (115 ίππων), προσφέρει μάλιστα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Με ποιοτικά υλικά στο εσωτερικό και 2.647 χλστ. μεταξονίου διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες και 335 λίτρα χώρου αποσκευών. Πραγματική αποκάλυψη είναι ο υπερσύγχρονος, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που διαθέτει ενδείξεις οικονομικής οδήγησης ή διαθέσιμης ισχύος, επιλεγμένης σχέσης, ταχύμετρο ή στροφόμετρο σε διαφορετικούς χρωματισμούς και διάταξη, ανάλογα με την επιλεγμένη διαμόρφωση Elegance, ECO, Performance. Πρωτοποριακός τόσο από αισθητικής άποψης -καθώς η απεικόνιση της στιγμιαίας ταχύτητας φωτίζεται σαν από προβολέα-, όσο και πρακτικότητας, με παράδειγμα το σχεδιασμό του οικονομόμετρου που μπορεί όντως να βοηθήσει τον οδηγό στην επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης.

Ο 1600αρης ντίζελ με τους 115 ίππους/3.600 σ.α.λ. και 27,5 χλγμ./1.750-2.500 σ.α.λ. καταφέρνει όχι μόνο τα βγάλει πέρα με τα έως και 1.498 κιλά του αμαξώματος και την αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά να κινήσει σε πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς το V40. Μόνο μια υστέρηση στην απόκριση μεταξύ 1.000 και 2.000 σ.α.λ. υπενθυμίζει πόσο μακριές είναι σχέσεις μετάδοσης, όμως από εκεί και πέρα η απόδοση ροπής στις χαμηλομεσαίες στροφές είναι τέτοια, ώστε να καθιστά τις αλλαγές ταχυτήτων περιττές, φροντίζοντας για άνετες και απροβλημάτιστες καθημερινές μετακινήσεις. Παράλληλα, ο ντίζελοκινητήρας επιδεικνύει και εξαιρετική οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου, αφού με συνετή οδήγηση θα απαιτήσει σύμφωνα με το οικονομόμετρο μόλις 5,2 λίτρα/100 χλμ. με τη μέση τιμή να μην υπερβαίνει τα 6,4 λίτρα/100 χλμ. Πολύτιμη βοήθεια στη μείωση της κατανάλωσης σε αστικές μετακινήσεις προσφέρει και το σύστημα start/stop, το οποίο ανταποκρίνεται, μάλιστα, πολύ γρήγορα στην επανεκκίνηση του κινητήρα.

 

Ένα από τα χαρακτηριστικά του V40 που το εκτοξεύουν στην κορυφή της κατηγορίας του είναι αναμφίβολα η ποιότητα κύλισης και η άνεση της ανάρτησης του. Αθόρυβο, άνετο, με πολύ καλή απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος σου δίνει την εντύπωση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Η οδική του συμπεριφορά είναι τυπικά υποστροφική, καθώς στους πιο γρήγορους ρυθμούς θα γίνει αισθητό το βάρος του αμαξώματος, ενώ η αίσθηση της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού είναι κάπως τεχνητή.

 

Το V40 διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού (Optimum, Kinetic, Momentum, Summum) σε τιμές που ξεκινούν από 23.400 ευρώ (21.970 ευρώ με απόσυρση). Ήδη, όμως, από τη βασική κιόλας έκδοση διαθέτει, μεταξύ άλλων, 8 αερόσακους και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, ABS και ESP, ηχοσύστημα με ενσωματωμένη έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών, το σύστημα city safety -που προειδοποιεί για ενδεχόμενη σύγκρουση και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα εφόσον χρειαστεί- και τον αερόσακο πεζών που τοποθετείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής. Το μόνο που λείπει από το βασικό εξοπλισμό –πλην των ζαντών αλουμινίου- είναι ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων (κοστίζει 400 ευρώ επιπλέον), που, βέβαια, αξίζει με το παραπάνω τα λεφτά του.

Με όλα αυτά τα δεδομένα, η τελική μας άποψη είναι σαφής: Άνετο, οικονομικό, ασφαλές, σβέλτο, με σύγχρονο σχεδιασμό και ανταγωνιστική τιμή, το V40 είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Volvo. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο άκρως ισορροπημένο και ολοκληρωμένο, που συγκαταλέγεται στα πιο ευχάριστα καθημερινά αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατηγορίας.

 

Σχετικά Tags
Volvo