Μετά τα iX35, i10, i20, i40, Veloster έρχεται και το i30 για να επιβεβαιώσει τους στόχους της Hyundai, που προσβλέπει σε αύξηση της παγκόσμιας παραγωγής, βελτίωση της αναγνωρισιμότητας και στην παρουσίαση νέων, ανταγωνιστικών αυτοκινήτων. Όπου στην κατηγορία των «ανταγωνιστικών αυτοκινήτων» σημειώστε δίπλα στο “value for money”, που παραδοσιακά προσφέρει η κορεατική εταιρεία στους πελάτες της, αξίες όπως η βελτίωση της απτής ποιότητας και του σχεδιασμού των προϊόντων.
Πράγματι, χάρη στο “fluidic sculpture” ντιζάιν, το νέο 5θυρο i30 είναι αισθητικά σύγχρονο και αποπνέει μια αίσθηση συνεχούς κίνησης, ακόμη και όταν είναι σταθμευμένο. Διαθέτει, στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, ενώ χαρακτηρίζεται από τη δυναμική εμφάνιση, αλλά και την οικογενειακή ταυτότητα, «δένοντας» άριστα με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας.
Το i30 σχεδιάστηκε στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της εταιρείας στο Ρίσελσχάιμ της Γερμανίας, κατασκευάζεται στο Νοσόβιτσε της Τσεχίας και είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς. Ως εκ τούτου δεν προκαλεί εντύπωση πως στο εσωτερικό οι επιφάνειες του ταμπλό καλύπτονται από μαλακό πλαστικό και ότι το φινίρισμα και η εργονομία δεν αφήνουν κανένα παράπονο. Με διαστάσεις 4.300x1.780x1.470 χλστ. και μεταξόνιο 2.650 χλστ. (το μεγαλύτερο της κατηγορίας) προσφέρει πλέον μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και για τις αποσκευές τους, αφού το πορτ-μπαγκάζ χωρητικότητας 378 λίτρων είναι μεγαλύτερο των Golf, Auris, Focus, Astra και Leon.
Θα διατίθεται στην ελληνική αγορά με τρεις διαφορετικούς κινητήρες συνδυασμένους με 6τάχυτα κιβώτια, τους γνωστούς βενζίνης και ντίζελ 1,4 λίτρων με απόδοση 100 και 90 ίππων αντίστοιχα και ένα νέο ντίζελ 1,6 λίτρων ισχύος 128 ίππων και εκπομπής μόλις 97 γρ. CO2/χλμ., ο οποίος αναμένεται να προστεθεί σύντομα στη γκάμα. Χωρίς να βάζουν φωτιά στο δρόμο ή να αποτελούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, οι δύο κινητήρες είναι αρκούντως δυνατοί -ο ντίζελ είναι, μάλιστα, ιδιαίτερα αθόρυβος και πολιτισμένος για την κατηγορία του- και μπορούν να συνδυάσουν ικανοποιητικές επιδόσεις με οικονομία καυσίμου.
Το βελτιωμένο πλαίσιο του i30 δείχνει, ωστόσο, ικανό να αντεπεξέλθει με ευκολία σε μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις και ίσως ο νέος 1600αρης ντίζελ να αποτελέσει την καλύτερη δυνατή επιλογή κατανάλωσης, ισχύος και οικονομίας (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Η νέα ανάρτηση -με γόνατα Μακφέρσον και ψαλίδια βάσης εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω- προσφέρει τεράστια βελτίωση στον τομέα της ποιότητας κύλισης, ενώ παράλληλα αποσβένει τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος με μεγάλη επιτυχία.
Εξίσου αναβαθμισμένη είναι η οδική συμπεριφορά, με ελαφρά υποστροφικά χαρακτηριστικά, χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Το –ηλεκτρικά υποβοηθούμενο- τιμόνι προσφέρει ακρίβεια και σαφώς μεγαλύτερο όγκο πληροφορίας σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο. Διαθέτει, μάλιστα, τρεις βαθμίδες υποβοήθησης (comfort, normal και sport), που επιλέγονται μέσω ενός, τοποθετημένου στο τιμόνι, μπουτόν και διευκολύνουν τη ζωή στην αστική κίνηση και το παρκάρισμα.
Βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, το νέο i30 αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Όχι μόνο λόγω της παραδοσιακά χαμηλής τιμής του (από 13.950 και 15.950 ευρώ οι βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις αντίστοιχα), αλλά επειδή είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με ποιότητα, εργονομία και καλή ποιότητα κύλισης.