Η διαδρομή μας συνεχίζεται. Ξεκινήσαμε από τα βόρεια προάστια με κατεύθυνση προς το κέντρο. Από εκεί θα κινηθούμε παραλιακά μέχρι Λαγονήσι και Σούνιο, πίσω προς Μεσόγεια και κατόπιν - μέσω Αττικής Οδού - θα βρεθούμε στο βουνό, μέχρι την Πάρνηθα. Μια διαδρομή, που ανταποκρίνεται στον πολύπλευρο χαρακτήρα του 500L, το οποίο - ως το μοναδικό αυτοκίνητο μιας νέας οικογένειας - θα κληθεί να αντιμετωπίσει τους αστικούς λαβυρίνθους και τις ανάγκες τις καθημερινότητας, να ταξιδέψει στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και να εκδράμει στη φύση.
Στη "δική" μας περίπτωση, με το μικρό ντίζελ των 1.248 κ.εκ. τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 14,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ./ώρα. Σίγουρα όχι τα πιο εντυπωσιακά νούμερα επιδόσεων, όμως, ας μην ξεχνάμε πως το συγκεκριμένο σύνολο αποτελεί τη φιλική ως προς το περιβάλλον και την τσέπη του ιδιοκτήτη εκδοχή του 500L. Με εκπομπή 110 γρ./χλμ. CO2 και ονομαστική μικτή κατανάλωση 4,2 λίτρων/100 χλμ. μάλλον πετυχαίνει απόλυτα το σκοπό του. Μάλιστα, ο ίδιος κινητήρας με το αυτόματο κιβώτιο Dualogic, θα καταφέρει να κινηθεί περισσότερο οικονομικά –με χαμηλότερη κατανάλωση-, αλλά και πιο άνετα στην πόλη.
Η κίνηση του κέντρου της πόλης αρχίζει να αραιώνει, καθώς κατευθυνόμαστε προς τη λεωφόρο Ποσειδώνος. Έχουμε ακόμα αρκετό δρόμο μπροστά μας και αρxίζουμε να "σκαλίζουμε" την τελευταία εξέλιξη της φιλικής προς το περιβάλλον εφαρμογής eco:Drive LIVE που απεικονίζεται σε πραγματικό χρόνο στην οθόνη αφής των 5 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό του 500L. Οι οδηγικές συμβουλές (π.χ αλλαγή ταχυτήτων) μπορούν να βοηθήσουν τον οδηγό να μειώσει την κατανάλωση μέχρι και κατά 16%. Επίσης είναι δυνατή η αποθήκευση των δεδομένων κάθε διαδρομής σε ένα συμβατό USB stick και στο smartphone. Αυτό, όμως, που προέχει αυτή τη στιγμή είναι μια στάση για καφέ. Το παρκάρισμα αποδεικνύεται παιχνιδάκι, χάρη στο μπουτόν "city" που αυξάνει την ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού και διευκολύνει στους ελιγμούς. Είμαστε έτοιμοι για τη συνέχιση της διαδρομής, με τον καφέ να βρίσκει θέση στη θήκη της κεντρικής κονσόλας, μια από τις συνολικά 22 θήκες που προσφέρει το αυτοκίνητο στους επιβάτες του, δικαιώνοντας τον πολυμορφικό του χαρακτήρα. Πέραν αυτών, το ταμπλό που θυμίζει διασταύρωση Panda και 500 αποδεικνύεται και λειτουργικό σε σχέση με την εργονομία όλων των χειριστηρίων του.
Περνάμε τη λίμνη της Βουλιαγμένης και χαιρόμαστε γιατί επιτέλους αφήσαμε πίσω μας το άχαρο αστικό περιβάλλον, έχοντας μπροστά μας αρκετά ενδιαφέροντα χιλιόμετρα. Τόσο για τα μάτια όσο και για τα... χέρια και πόδια του οδηγού, αφού εδώ ξεκινά το οδηγικά ενδιαφέρον κομμάτι του οδοιπορικού. Προείπαμε πως ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν είναι σχεδιασμένος με γνώμονα τις επιδόσεις, αλλά τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Όπως σε κάθε σχεδόν ντίζελ δεν έχει, μάλιστα, και νόημα να τον πιέσεις ψηλά για να πάρεις το μέγιστο, αλλά αντίθετα τον απολαμβάνεις στις χαμηλομεσαίες στροφές, όπου ξεδιπλώνει τα 200 Nm ροπής του. Στους γρήγορους ρυθμούς με τους οποίους περνάμε τις απανωτές στροφές θα εκτιμήσεις, ωστόσο, το στήσιμο της ανάρτησης: Παρότι μαλακά ρυθμισμένη ώστε να αποσβένει υποδειγματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος, φανερώνοντας την καλή δουλειά που έχει γίνει τόσο στη σχέση αμορτισέρ-ελατηρίων, όσο και την επιλογή αντιστρεπτικών κατάλληλης διαμέτρου. θα ελαφρώσει το πίσω μέρος σε γρήγορες στροφές διαρκείας, όσο και σε πολύ κλειστές ή σε στροφές με εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά ουδέν μεμπτόν ως προς την οδική συμπεριφορά του πολυμορφικού 500. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα, τόσο από άποψης αποτελεσματικότητας, όσο και αίσθησης του μεσαίου πεντάλ. Ασφαλές σε κάθε περίσταση θα μεταφέρει του επιβάτες του σίγουρα, ευχάριστα και σβέλτα σε κάθε γωνιά της πόλης. Είτε μέσω μιας αδιάφορης αστικής διαδρομής, είτε σε οδηγικά ενδιαφέροντες δρόμους, που θα κάνουν τον οικογενειάρχη να θυμηθεί τα περασμένα χρόνια...
Το be continued…