Η 4η γενιά του Honda CR-V, παρουσιάστηκε πρόσφατα και έφερε τα πάνω κάτω στα SUV της κατηγορίας του, καθώς κατάφερε να συνδυάσει, επιβλητική εμφάνιση, άφθονους χώρους, κινητήρα μικρού κυβισμού (1,6) αλλά μεγάλης ιπποδύναμης και τετρακίνηση (που μέχρι τώρα υπήρχε μόνο στη 2λιτρη έκδοση).
Έχοντας μια μικρή εμπειρία από την παρουσίασή του πριν λίγους μήνες, καθίσαμε στην υπερυψωμένη θέση του οδηγού για μια ολόκληρη εβδομάδα, διανύοντας μαζί του περισσότερα από 800 χιλιόμετρα σε όλων των ειδών τους δρόμους, εμπειρία αρκετή για να αλλάξει την προσωπική μας κατάταξη, σε μια κατηγορία που επί σειρά ετών πρωταγωνιστούσε το Rav4.
Το ανανεωμένο CR-V μεγάλωσε και άλλαξε look καθώς η νέα μάσκα εμπρός σε συνδυασμό με τους ανασχεδιασμένους προβολείς και τον προφυλακτήρα δίνουν μια πιο δυναμική εμφάνιση, ενώ οι αλλαγές πίσω είναι λιγότερο αισθητές (ουσιαστικά αλλάζουν τα φώτα).
Το εσωτερικό έχει αλλαγές στα υλικά και το διάκοσμο (πιο ποιοτική αίσθηση), ενώ υπάρχει κι ένα συρόμενο υποβραχιόνιο ανάμεσα στις δύο μπροστινές θέσεις. Βασικό πλεονέκτημα εδώ είναι οι μεγάλοι προσφερόμενοι χώροι, στους οποίους μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις έως και πέντε εύσωμοι επιβάτες. Στα συν και οι πίσω πόρτες που ανοίγουν σε γωνία 90 μοιρών διευκολύνοντας το μπες-βγες, ενώ το μόνο με το οποίο θα χρειαστεί να συμβιβαστεί ο τρίτος επιβάτης, είναι το σκληρό μεσαίο τμήμα του πίσω καθίσματος. Ανάλογα μεγάλος και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 589 λίτρων (φθάνει τα 1669 λτ με αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, διαδικασία που γίνεται πολύ εύκολα με το τράβηγμα ενός ιμάντα από το εσωτερικό, ή το πάτημα ενός μοχλού από το χώρο αποσκευών), ενώ άφθονοι είναι και οι χώροι για μικροπράγματα που βρίσκονται διάσπαρτοι στο εσωτερικό. Κάτω από το χώρο αποσκευών υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού και το μήκος του χώρου φόρτωσης φτάνει τα 1.570 χλστ, διάσταση που μπορεί να μετατρέψει το CR-V σε «μικρό φορτηγό».
Ο διάκοσμος όμως αναβαθμίστηκε αισθητά, ενώ όμορφος είναι και ο αναλογικός, τρισδιάστατος πίνακας οργάνων, «χτισμένος» σε τρία επίπεδα με ευανάγνωστη ψηφιακή οθόνη στο κέντρο. Το ανέκαθεν ποιοτικό CR-V, δείχνει ακόμα καλύτερο σε αυτόν τον τομέα, με τα μαλακά υλικά και τα σκληρά πλαστικά να συνδυάζονται άριστα μεταξύ τους, τόσο χρωματικά, όσο και σε υφή, αλλά και σε συναρμογή.
Σαν στάνταρ σε όλη τη γκάμα προσφέρεται ένα νέο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 7 ιντσών, που έχει προεγκατεστημένες 7 εφαρμογές και δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης με το Internet, καθώς και προαιρετικές επιπλέον λειτουργίες, όπως σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας κλπ. Το σύστημα είναι συμβατό με την τεχνολογία MirrorLink, που προσφέρει συνδεσιμότητα με smartphones, αλλά η χρήση του χρειάζεται αρκετή εξοικείωση.
Εντυπωσιακό είναι το επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία σταθεροποίησης τρέιλερ και hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ενεργής πέδησης εντός πόλης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους/αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αισθητήρες στάθμευσης (με πίσω κάμερα), υπολογιστή ταξιδιού, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα σύνδεσης στο internet, σύστημα πλύσης προβολέων, σύστημα Start-Stop, μπουτόν οικολογικής οδήγησης, κ.ά. Προαιρετικά διατίθεται και δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin που ενσωματώνεται στο Honda Connect με προ-φορτωμένους χάρτες.
Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή εποπτεία του δρόμου, μέτρια πλευρική στήριξη και σχετικά εύκολη ρύθμιση αν και το κάθισμα έχει κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση της πλάτης. Η κλειστή θήκη ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, λειτουργεί και σαν υποβραχιόνιο, αλλά ευτυχώς δεν δυσκολεύει τις αλλαγές ταχυτήτων καθώς ο μοχλός του κιβωτίου είναι τοποθετημένος ψηλά και πολύ κοντά στο τιμόνι.
Αν καταφέρεις να ανοίξεις το καπώ (αφού ο μοχλός βρίσκεται και ενεργοποιείται δύσκολα) βλέπεις το «βαρύ χαρτί» της κατασκευής, που είναι ο 1600άρης ντιζελοκινητήρας, τοποθετημένος πάνω στη νοητή γραμμή του εμπρός άξονα, διάταξη ιδανική για την κατανομή βάρους.
Πρόκειται για τον νέο 4ύλινδρο 1.6 i-DTEC των 160 ίππων της σειράς Earth Dreams Technology της Honda (που αντικαθιστά τον 2.2 i-DTEC diesel) και έχει την καλύτερη αναλογία ισχύος/ κατανάλωσης της κατηγορίας. Με απόδοση160 ίππους/ 4.000 σ.α.λ. και ροπή 35,7 χγρμ./2.000 σ.α.λ. πετυχαίνει –κατά δήλωση του κατασκευαστή- μέση κατανάλωση καυσίμου 4,9 λτ/100χλμ και εκπομπές CO2 129 γρ/χλμ.
Το σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων αποτελείται από δύο turbo εν σειρά τοποθετημένα ως προς τη ροή των καυσαερίων. Το πρώτο είναι υψηλής πίεσης «ευθύνεται» για την εισαγωγή αέρα στον κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ το δεύτερο (χαμηλής πίεσης) λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Στις μεσαίες στροφές και τα δύο turbo λειτουργούν μαζί. Το μικρότερο είναι μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) για γρήγορη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και μείωση των απωλειών ροής στις χαμηλές στροφές, ενώ το turbo χαμηλής πίεσης ελέγχεται από μία βαλβίδα διαφυγής (waste gate). Στην πράξη ο κινητήρας αυτός είναι εύστροφος, ελαστικός κι έχει την δύναμη για να κινήσει άνετα το μεγάλο, βάρους 1630 κιλών αμάξωμα προσφέροντάς του εκτός των άλλων ασφαλή προσπεράσματα. Χάρη στα δύο turbo, τραβάει άνετα από τις 1.000 σ.α.λ., μέχρι σχεδόν τον κόφτη των 5.000 σ.α.λ., την ώρα που η άριστη ηχομόνωση, η γραμμικότητα λειτουργίας και η έλλειψη κραδασμών, κάνουν να αναρωτιέσαι αν πράγματι πρόκειται ναι ντιζελοκινητήρα 160 ίππων.
Το «διαμάντι» αυτό συνεργάζεται –στην περίπτωση της δοκιμής μας- με χειροκίνητο με ταχύτατες αλλαγές κιβώτιο 6 σχέσεων (ή αυτόματο 9άρι!), συνδυασμός που αποδεικνύεται εκρηκτικός αφού τα 0-100 έρχονται σε 9,6’’ και η τελική ξεπερνά τα 200 χλμ/ώρα (για την ακρίβεια 202).
Αλλαγές έχουν γίνει και στο αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, στο οποίο το υδραυλικό σύστημα διπλής αντλίας που υπήρχε, αντικαταστάθηκε από ένα σύστημα ηλεκτρονικής ενεργοποίησης, που προσφέρει σχεδόν άμεση απόκριση όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης. Εξακολουθεί να χρησιμοποιεί πολύδισκο συμπλέκτη για σύνδεση του κινητήριου άξονα με το πίσω διαφορικό, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί το συμπλέκτη μέσω υδραυλικής αντλίας. Ο ηλεκτροκινητήρας ελέγχεται από το Intelligent Control System, που επιτρέπει την κατανομή ροπής ανάλογα με τις συνθήκες. Το σύστημα ανιχνεύει τις αλλαγές στις ταχύτητες περιστροφής κάθε τροχού πολύ γρήγορα βοηθώντας στην αποφυγή της ολίσθησης των τροχών σε επιφάνειες με μικρό δείκτη πρόσφυσης. Το σύστημα μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πότε το αυτοκίνητο κινείται σε ανηφόρα και να στείλει πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς.
Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω θα σκεφτεί κανείς πως το συγκεκριμένο CR-V χρειάζεται ένα βυτίο καυσίμου συνοδεία… Κι όμως. Οι τεχνικοί της Honda κατάφεραν (δεν ξέρω πως) να περιορίσουν δραστικά την κατανάλωση, που στην περίπτωσή μας ήταν 6,7λτ/100χλμ., ενώ με κάποιον πιο …ορμηχτερό στα πηδάλια το πολύ να αυξανόταν 1 με 2 λτ.
Στο δρόμο γίνεται αμέσως αντιληπτή η δουλειά των Ιαπώνων τεχνικών που έχουν κάνει άριστη δουλειά στο πλαίσιο, δίνοντάς του σφιχτή ρύθμιση χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις σε άνεση. Το CR-V κρατάει καλά, στρίβει εύκολα με ασφάλεια, γλιστράει δύσκολα και γέρνει ελάχιστα παρά το μεγάλο υπερυψωμένο αμάξωμα, ενώ την ίδια στιγμή περνά με άνεση πάνω από τις κακοτεχνίες των δρόμων απορροφώντας τες αποτελεσματικά. Στην συμπεριφορά αυτή συμβάλλουν το βελτιωμένο γρήγορο με αίσθηση τιμόνι, η σωστή κατανομή βάρους και τα δυνατά φρένα. Η ποιότητα κύλισης εξασφαλίζει άνετα ταξίδια και η τετρακίνηση δίνει ακρίβεια στην τροχιά και καλύτερο έλεγχο των όποιων υποστροφικών τάσεων τυχόν εμφανισθούν.
Εκτός δρόμου οι δυνατότητες δεν είναι αυτές ενός «καθαρόαιμου», αλλά θα καλύψουν τις ανάγκες της πλειοψηφίας των οδηγών που θα επιχειρήσουν να κινηθούν σε ένα δασικό δρόμο, μια αμμώδη παραλία ή σε χιόνι, λάσπη, κ.ά. σαθρά εδάφη, όπου εξυπακούεται πως οι δυνατότητες του CR-V είναι ευθέως ανάλογες με τις προδιαγραφές των 17ιντσών διαμέτρου ελαστικών.
Το αμάξωμα παρότι απέχει μόνο 165 mm από το έδαφος δεν βρίσκει εύκολα κάτω, η άνεση είναι εξαιρετική και οι κραδασμοί δεν φτάνουν ποτέ στο τιμόνι.
Με όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα, το μέτριο σύστημα κλιματισμού και τα σχετικά αδύναμα φώτα, φαντάζουν ασήμαντες λεπτομέρειες, για ένα μοντέλο που έκανε άλματα από την πρώτη του εμφάνιση, φθάνοντας σήμερα στην 4η γενιά, να προβάλει σαν κορυφαία λύση ανάμεσα στον πολύ δύσκολο ανταγωνισμό.
Με τιμή που ξεκινά από τα περίπου 32.300 ευρώ (τετρακίνητο με απόσυρση), είναι μεν ακριβό για την εποχή, αλλά ταυτόχρονα είναι και μια εξαιρετική πρόταση για όσους θέλουν (και μπορούν βέβαια) να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις.
Υπέρ
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Άνεση/οδική συμπεριφορά (για τα δεδομένα των SUV)
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Τέλη κυκλοφορίας/τεκμήρια
Κατά
- Τιμή
- Αδύναμα φώτα
- Μέτριο σύστημα κλιματισμού
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κινητήρας: diesel, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος με 2 turbo
- Κυβισμός: 1.597 κ.εκ.
- Ισχύς: 160 ίπποι/4.000σ.α.λ.
- Ροπή: 35,7χγρμ/2.000σ.α.λ.
- Μετάδοση: Στους 4 τροχούς αυτόματα
- Κιβώτιο: 6άρι μηχανικό
- Ανάρτηση: Εμπρός ανεξάρτητη με γόνατα McPherson/ πίσω πολλαπλών συνδέσμων
- Τροχοί: 225/65/17
- Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι/Πίσω δίσκοι
- Διαστάσεις: Μήκος4.570/Πλάτος1.820/Ύψος1.685 χλστ
- Μέγιστο ύψος: 1.685 χλστ
- Μεταξόνιο: 2.630 χλστ
- Βάρος: 1.630 κιλά
- Επιτάχυνση 0-100: 9,6’’
- Τελική ταχύτητα: 202 χλμ/ώρα
- Κατανάλωση (δοκιμής): 6,7λτ/100χλμ
- Ρεζερβουάρ: 58 λτ
- Χώρος αποσκευών: 589 / 1669 λτ