Οδηγούμε το Citroen C4 Cactus

Tο C4 Cactus, είναι η πρόταση της Citroen στη δημοφιλή και συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV/Crossover. Πρόκειται για ένα όχημα που μόνο απαρατήρητο δεν περνάει, καθώς καταφέρνει να κερδίσει τις ματιές ακόμα και των αδιάφορων περί την αυτοκίνηση, ειδικά δε των παιδιών της εφηβικής ηλικίας.

Εδώ να θυμίσουμε ότι, η Citroën πάντα ξέφευγε από τις βασικές σχεδιαστικές φόρμες, όντας τολμηρή και πολλές φορές αιρετική.  Όμως με την πάροδο του χρόνου έχασε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της, για να επιστρέψει σιγά σιγά τα τελευταία λίγα χρόνια, με αποκορύφωμα το νέο C4 Cactus. To Cactus δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο, ούτε καν με κάποιο από τα Citroen που κυκλοφορούν στους δρόμους.

   

Η σχεδίασή του είναι ιδιαίτερα μοντέρνα, συνδυάζοντας τις γραμμές ενός crossover με αυτές ενός μικρομεσαίου hatchback. Στοιχεία όπως οι μεγάλες πλαστικές επιφάνειες στο πλάι και τα ιδιόμορφα φώτα εμπρός τραβούν το ενδιαφέρον των περαστικών. Το μήκους 4,16 μ. αμάξωμά του με την ευφάνταστη σχεδίαση διακρίνεται από τις απαλές καμπύλες επιφάνειες, τα στενόμακρα εμπρός φώτα ημέρας LED και τους παραλληλόγραμμους προβολείς από κάτω, τα μικρά πίσω φανάρια, τις ράγες οροφής που θυμίζουν σανίδα του σερφ και κυρίως το Airbump στις πόρτες.

Τι είναι όμως το Airbump; Πρόκειται για μια «θωράκιση» των περιφερειακών μερών, από εύκαμπτο υλικό (TPU) που περιλαμβάνει θύλακες αέρα ώστε να απορροφούνται οι μικροσυγκρούσεις. Το Airbump δεν απαιτεί ιδιαίτερη συντήρηση και τελικά μειώνει το κόστος επισκευής του οχήματος. για το αμάξωμα.

Το Cactus διαθέτει ξεχωριστό σχεδιασμό και στο εσωτερικό, όπου υπάρχουν μεν κάποιες μικροατέλειες, αλλά κυριαρχούν η άνεση, το καλό φινίρισμα και οι καινοτομίες όπως, η μεταφορά του αερόσακου συνοδηγού στην οροφή, αφήνοντας περισσότερο χώρο για θήκες στο ταμπλό. Τα φαρδιά, μεγάλα και άνετα εμπρός καθίσματα θυμίζουν πολυθρόνα, οι χειρολαβές των θυρών είναι ιμάντες, τα πίσω παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω σαν φινιστρίνια (για περιορισμό βάρους όπως λένε οι άνθρωποι της φίρμας), ενώ το τιμόνι δεν διαθέτει τηλεσκοπική ρύθμιση.  Όσον αφορά τους χώρους, παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, φιλοξενεί εύκολα τρεις επιβάτες στο πίσω ενιαίο κάθισμα τύπου καναπέ, ενώ ο χώρος αποσκευών χωρά 358λτ, αλλά το ψηλό κατώφλι φόρτωσης και η ενιαία πλάτη του πίσω καθίσματος δεν ευνοούν την την πρακτικότητα.

Στη θέση του πίνακα οργάνων υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη, από την οποία απουσιάζει το στροφόμετρο και ο δείκτης θερμοκρασίας νερού του κινητήρα, ενώ στην μίνιμαλ κεντρική κονσόλα εντυπωσιάζει η μεγάλη διαδραστική ψηφιακή οθόνη αφής 7 ιντσών. Μέσω της οθόνης αυτής γίνεται ο έλεγχος του κλιματισμού (πραγματική σπαζοκεφαλιά, καθώς δεν υπάρχουν τα κλασικά χειριστήρια) και όλων των λειτουργιών που περιλαμβάνει ένα σύστημα infotainment τύπου tablet και ελέγχονται μέσω 6 βασικών εικονιδίων. Αυτό που λείπει για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι θήκες για ποτήρια και διάφορα αντικείμενα, ενώ στη δεξιά πλευρά του ταμπλό δεν υπάρχει αεραγωγός, όπως επίσης τα ηλεκτρικά παράθυρα δεν έχουν λειτουργία auto.

Τέλος, τo ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό, τα υπόλοιπα πλαστικά είναι σκληρά με άγρια υφή αλλά προσεγμένη συναρμογή, ενώ στον εξοπλισμό υπάρχουν 6 αερόσακοι, ESP και άλλα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως η κάμερα οπισθοπορείας, το Hill-Start και οι προβολείς ομίχλης με cornering lights.

Κινητήριος δύναμη του Cactus που δοκιμάσαμε για σχεδόν 1000χλμ., ο ντίζελοκινητήρας των 1.6 λίτρων με απόδοση 100 ίππων και 25,9 χγρμ ροπής στις 1.750 σ.α.λ., που κινεί άνετα το σχεδόν 1100 κιλών βάρους αμάξωμα, με ταυτόχρονη εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου. Η μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής μας έδειξε 5,2 λτ./100 χλμ., αλλά υπήρχαν περιθώρια περεταίρω μείωσης. και άλλο. Ο κινητήρας «τραβά» από τις χαμηλές στροφές χωρίς κραδασμούς, ενοχλητικό θόρυβο και κομπιάσματα, αλλά «στολάρει» ψηλά και δεν υπάρχει κανένας λόγος ο οδηγός να επιμένει μετά τις 4000σ.α.λ.

Η μετάδοση γίνεται μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου με μακριές σχέσεις (που ταιριάζουν στη ροπή του κινητήρα) και ακόμα μακρύτερες διαδρομές του λεβιέ, αλλά είναι θέμα συνήθειας ώστε οι απαιτούμενες αλλαγές να γίνονται σχετικά γρήγορα, αν ο οδηγός το θελήσει.

Οι επιδόσεις πάντως είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές με 10.7’’ για τα 0-100 και 184 χλμ. τελικής ταχύτητας, αριθμοί που σε συνδυασμό με την κατανάλωση, την τιμή (ξεκινά από περίπου 16570 ευρώ με απόσυρση) και την μοναδική προσωπικότητα του Cactus, υποδεικνύουν μια πολύ ενδιαφέρουσα αγοραστική πρόταση.

Στο δρόμο πάντως το πρώτο που αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός, είναι επιπέδου Citroen άνεση που προσφέρει η «κλασική» ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, θυμίζοντας τις υδροπνευματικές αναρτήσεις του παρελθόντος. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος ισοπεδώνονται χάρη στις αυξημένες διαδρομές και την μαλακή ρύθμιση, ενώ η αρχική αίσθηση ότι, «βαρκάρει» το αμάξωμα, τελικά συνηθίζεται και στις στροφές διαπιστώνεις πως, παρά τις μεγάλες κλίσεις η τροχιά παραμένει σταθερή και προβλέψιμη.

Το Cactus εμπνέει εμπιστοσύνη και σε γρήγορους ρυθμούς στις ευθείες, με το τιμόνι να είναι όσο πρέπει σφιχτό και άμεσο, ενώ στους ελιγμούς είναι ιδιαίτερα «κοφτερό» και ελαφρύ.

Κατά τα λοιπά, μας εντυπωσίασαν τα φρένα, όσο και η άριστη λειτουργία του συστήματος start/stop με το οποίο είναι εφοδιασμένη η μονάδα ελέγχου του κινητήρα.

Στο δια ταύτα τώρα, θεωρούμε το C4 Cactus σαν μια από τις πιο πρωτοποριακές προτάσεις στην μικρομεσαία κατηγορία, με εντυπωσιακή εμφάνιση και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, που σε συνδυασμό με το ότι, είναι ένα από τα αυτοκίνητα «που σου φτιάχνουν την μέρα», αναδεικνύεται σε μια πολύ καλή πρόταση της εποχής, κάτι που αποδεικνύεται και από την αύξηση παραγωγής στο εργοστάσιο όπου κατασκευάζεται. 

 

Υπέρ

- Σχεδίαση

- Χώροι

- Άνεση

- Οδική συμπεριφορά

- Φρένα

- Κατανάλωση

- Τιμή

 

Κατά

- Τιμόνι χωρίς τηλεσκοπική ρύθμιση

- Πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω

- Έλλειψη στροφομέτρου

- Ενιαία πλάτη πίσω καθίσματος

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4κυλ., 16βάλβιδος, 1,6λτ

Καύσιμο : Πετρέλαιο

Κυβισμός (κ.εκ.) : 1.560

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) : 100/3.500

Ροπή (χγρμ/σ.α.λ.) : 25,9/1.750

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: 5άρι, χειροκίνητο

0-100 χλμ./ώρα (δλ.) : 10,7

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) : 184

Κατανάλωση (δοκιμής) 5,2 λτ/100χλμ.

Βάρος: 1070-1145κιλά