Οδηγούμε για… λίγο το νέο Honda CR-V των 160 ίππων

Ο Νίκος Τσάδαρης οδηγεί...

Το νέο Honda CR-V, με τετρακίνηση και το νέο 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα των 160 ίππων, παρουσίασε η ελληνική αντιπροσωπεία στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου στη χώρα μας.

Πρόκειται για την 4η γενιά του απόλυτα πετυχημένου μοντέλου που πρωτοεμφανίστηκε το 1997 και έχει μέχρι σήμερα πουλήσει 7.200.000 μονάδες, εκ των οποίων οι 750.000 στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Στο νέο CR-V έχουν γίνει μερικές αισθητικές αλλαγές, που εστιάζονται κυρίως στα νέας σχεδίασης μπροστινά και πίσω φώτα και το νέο προφυλακτήρα εμπρός. Αλλαγές υπάρχουν στα υλικά και τον εσωτερικό διάκοσμο, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ηχομόνωση και την εργονομία.

Συντονισμένο στο πνεύμα της εποχής, το CR-V διαθέτει νέο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 7 ιντσών, που προσφέρει 7 εφαρμογές και δίνει δυνατότητα σύνδεσης με internet, αλλά και επιπλέον λειτουργίες, όπως σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας κλπ. Το σύστημα προσφέρει συνδεσιμότητα με smartphones, και είναι συμβατό με την τεχνολογία MirrorLink. 

Εντυπωσιακός είναι και ο βασικός εξοπλισμός που περιλαμβάνει, έξι αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αισθητήρες στάθμευσης και πίσω κάμερα, υπολογιστή ταξιδιού, ESP με λειτουργία σταθεροποίησης τρέιλερ και hill holder, σύστημα ενεργούς πέδησης στην πόλη, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα σύνδεσης στο internet, σύστημα Start-Stop, σύστημα πλύσης προβολέων κ.ά. 

Οι χώροι είναι υπέρ αρκετοί ακόμα και για 5 άτομα, ενώ ο χώρος αποσκευών με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα χωράει έως και 1660 λίτρα αποσκευών. 

Σημαντικές είναι οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη, με αιχμή το νέο ντίζελ 1,6 λίτρων με δύο τούρμπο εν σειρά. Η απόδοση είναι 160 ίπποι, με εντυπωσιακή ροπή που διατίθεται σε μεγάλο φάσμα στροφών.

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με το στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που οδηγήσαμε, αλλά και με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων (!), που κατά τη Honda επιτυγχάνει μείωση κατανάλωσης κατά 20% σε σχέση με το προηγούμενο 5άρι αυτόματο. Το κιβώτιο αυτό θα έρθει στην ελληνική αγορά στο τέλος του χρόνου. Αλλαγές έχει υποστεί και το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει ένα σύστημα ηλεκτρονικής ενεργοποίησης με ταχύτερη απόκριση όταν «αντιληφθεί» απώλεια πρόσφυσης. Το νέο σύστημα έχει μικρότερο βάρος κατά 17% και μειωμένη τριβή κατά 59%. Αλλαγές επίσης, έχουν γίνει στις αναρτήσεις με βελτιωμένα αμορτισέρ, ελατήρια, διαφορετική γεωμετρία και ένα νέο μπροστινό υποπλαίσιο. 

Οδηγώντας το εντυπωσιακό και βαρύ CR-V στην πανέμορφη όσο και δύσκολη διαδρομή προς και από Στυμφαλία, εντυπωσιαστήκαμε από την απόδοση του κινητήρα και την ποιότητα της ηχομόνωσης.

Εύστροφος, ελαστικός και ροπάτος ο κινητήρας, κάνει παιχνίδι την αλλαγή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου, ενώ η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου αξιοποιεί τα μεγέθη απόδοσης του κινητήρα.

Η ανάρτηση άνετη, επιτρέπει κλίσεις χωρίς να χάνει την αποτελεσματικότητά της, ενώ η συμπεριφορά εμφανίζει μειωμένη υποστροφή, πολύ μικρότερη από αυτή της προηγούμενης γενιάς. Τα φρένα επίσης δεν έδειξαν πουθενά να προβληματίζονται από το βάρος ή την ταχύτητα, ενώ το σύστημα διεύθυνσης δε μας δημιούργησε κανένα προβληματισμό. 

Όλα τα παραπάνω προσφέρονται στην τιμή των 33.700 ευρώ (32.270 με απόσυρση), ενώ περισσότερες λεπτομέρειες προσεχώς, όταν θα οδηγήσουμε το CR-V στην καθιερωμένη δοκιμή διαρκείας.