Δοκιμή NEWS.GR: Οδηγούμε την A.R. MiTo QV

Του Νίκου Τσάδαρη

Το «πράσινο τετράφυλλο» (Quadrifoglio Verde), ένα σύμβολο 90 ετών της Alfa Romeo, βρίσκεται σήμα κατατεθέν στην ανανεωμένη έκδοση της MiTo Quadrifoglio Verde, του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε για εσάς λίγες ημέρες πριν, για πολλά χιλιόμετρα (σχεδόν 700) εντός και εκτός πόλης.

Το πανέμορφο 3θυρο αμάξωμα (δείχνει σαν έργο καλλιτέχνη σε μέταλλο), βαμμένο σε γκρι ματ (Magnesio Grey), αιχμαλωτίζει τα βλέμματα ακόμα και των πλέον αδιάφορων περί την αυτοκίνηση.

Εκτός από τα σήματα στα φτερά, η MiTo QV ξεχωρίζει χάρη στις 18άρες ανθρακί ζάντες ελαφρού κράματος, τα φουσκωμένα φτερά, το διακριτικό σπόϊλερ πίσω και σε πολλές μικροαλλαγές στα φώτα και τους προφυλακτήρες που τονίζουν την σπορ καταγωγή του μοντέλου.

Εσωτερικά, τα σπορ εμφάνισης καθίσματα (σχεδιασμένα από τη Sabelt με το ανάγλυφο της φίρμας τυπωμένο στις πλάτες), τα «φιλέτα» με look ανθρακονήματος, τη δερμάτινη επένδυση με άσπρες ραφές και τα αλουμινένια πεντάλ, δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα πλαστικά που προσομοιάζουν σε κάρμπον, η κεντρική οθόνη και ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων, ολοκληρώνουν μια εικόνα μακράν μπροστά από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας.

Αντίστοιχα και ο εξοπλισμός είναι ο πλουσιότερος σε βασική έκδοση της κατηγορίας. Ενημέρωση, σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγηση αναλαμβάνει το σύστημα πολυμέσων UConnect, όπου μέσω της έγχρωμης οθόνης 5’’ θα λαμβάνεις πληροφορίες σχετικά με το ηχοσύστημα, το Bluetooth και κάθε σύγχρονης διαδραστικότητας με smartphones.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και ανανεωμένη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, αλλά και το κλασικό DNA με τρία προγράμματα διαχείρισης του κινητήρα, του κιβωτίου και του συστήματος διεύθυνσης: All Weather, Natural και Dynamic.

Όσον αφορά τους χώρους, κανένα πρόβλημα για τους εμπρός, εκτός από τις περιορισμένες θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ οι πίσω θα ζηλέψουν τόσο όσον αφορά τον ωφέλιμο χώρο (κυρίως για τα πόδια), όσο και για την δυνατότητα πρόσβασης. Στα ίδια επίπεδα και ο χώρος αποσκευών που χωρίς να είναι μικρός, δυσκολεύει με το ψηλό κατώφλι. 

Όμως, ο «επιθετικός» προσδιορισμός QV, δικαιώνεται κυρίως χάρη τον 1.4 MultiAir Turbo των 170 ίππων/5.500σ.α.λ., όσο και το 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT (δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου).Η υπερτροφοδότηση, ο άμεσος ψεκασμός, η ηλεκτρουδραυλική μεταβλητή ενεργοποίηση των βαλβίδων εισαγωγής και η κατάργηση της κλασικής πεταλούδας, το ειδικό σύστημα ενίσχυσης του ήχου εισαγωγής είναι μερικά μόνο θεωρητικά στοιχεία που αφορούν τον κινητήρα.
Το μέγιστο της ροπής φτάνει τα 23,4 χγρμ στη ρύθμιση Normal και τα 25,5 χγρμ στη Dynamic, ενώ αποδίδεται και στις δύο περιπτώσεις στις 2.500 στροφές!

Κάπως έτσι η MiTo QV, βάρους 1.170 κιλών, επιταχύνει από 0- 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και φτάνει 219 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.

Ο κινητήρας, διαθέτει σύστημα Stop&Start συγκρατώντας την εργοστασιακή τιμή μέσης κατανάλωσης στα 5,4 λίτρα / 100 χλμ., ενώ η εκπομπή CO2 δεν ξεπερνά τα 124 γραμ./χλμ.

Σαν εγγύηση καλής λειτουργίας όλων των παραπάνω, έρχεται η σωστά ρυθμισμένη (και όχι τόσο άνετη βέβαια) ανάρτηση και τα αεριζόμενα φρένα Brembo, με διάμετρο 305 χλστ εμπρός και 251 πίσω. 

Στο δρόμο τώρα, όπου η σωστή και βολική για όλους τους σωματότυπους θέση οδήγησης, παρά την μειωμένη πλευρική στήριξη, προδιαθέτει για …άλλα κόλπα. Απλά ο οδηγός πρέπει να διαλέξει ανάμεσα σε δυο λειτουργίες.

H πρώτη, είναι με το κιβώτιο σε θέση Auto και τον κινητήρα σε modeNatural ή AllWeather, όπου τα γεγονότα εξελίσσονται πολύ πιο εύκολα, αλλά και ράθυμα για όσους ξέρουν τι σημαίνει η ένδειξη QV. Στη θέση αυτή η αργή συμπεριφορά γίνεται αισθητή κυρίως στην φάση της προσπέρασης, όπου με το που βγεις απέναντι αν δεν κατεβάσεις μόνος σου (υπάρχουν παντλς κρυμμένα πίσω από το τιμόνι), τουλάχιστον εκνευρίζεσαι. Επιπλέον, το τιμόνι παρά το ότι είναι γρήγορο και με σωστή επαναφορά, δεν πληροφορεί τον οδηγό όσο θα περίμενε κανείς από ένα καθαρόαιμο σπορ A.R.

Όλα όμως αλλάζουν με το πρόγραμμα Dynamic, όπου το τιμόνι μεταμορφώνεται και το εκπληκτικά ρυθμισμένο ESP, επιτρέπει στην MitoQV να σερφάρει από στροφή σε στροφή και να τοποθετείται με απόλυτη ακρίβεια, όπου το τιμόνι παίζει το ρόλο του μαέστρου της «ορχήστρας QV» διορθώνοντας αν χρειαστεί με σχεδόν αδιόρατο τρόπο.

Η «πανέμορφη Ιταλίδα» ελίσσεται σαν χέλι φορτώνοντας με πληροφορίες τα αισθητήρια του οδηγού για τον τρόπο που καλύπτει κάθε εκατοστό του δρόμου. Ο κινητήρας τραβά γερά, ακόμα και στις ψηλές στροφές, ενώ το ηλεκτρονικό διαφορικό eQ2 μετατρέπει όλη την ώθηση της ροπής σε γραμμική επιτάχυνση. Η ανάρτηση -αν και χτυπάει- διαβάζει τον δρόμο και σπάνια θα σε αφήσει εκτεθειμένο ενώ τα πανίσχυρα φρένα δεν θα προβληματίσουν ποτέ, ακόμα και σε συνεχείς οριακές επεμβάσεις.

Με το DNA στο D η MiTo συνολικά ακούει ταχύτερα και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης VDC χαλαρώνει όσο χρειάζεσαι για να απολαύσεις την οδήγηση. Οι τοποθετήσεις της ουράς είναι εφικτές και βοηθούν την οδήγηση με γωνίες, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι θα επιτρέπονται «αγωνιστικές παρεκκλίσεις» από την τροχιά του …θεού. Κάπου εκεί βέβαια, χάνεται ο έλεγχος της κατανάλωσης που περνάει σε διψήφιους αριθμούς, ενώ με πολύ αυτοσυγκράτηση και μειωμένη χρήση της ρύθμισης Dynamic, όπως λειτουργήσαμε στη διάρκεια της δοκιμής μας, τότε η μέση κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί εντός του 8 (δική μας 8,7λτ/100χλμ.)

Αυτό που δε μας άρεσε ήταν τα αδύνατα (για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου) φώτα και κάποια ασάφεια όσον αφορά την ευθεία σε χαλαρούς και μόνο ρυθμούς, που όμως πιθανότατα οφείλετο στα ιδιαίτερα κακοπαθημένα ελαστικά του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.
Συνοψίζοντας, πρέπει να επισημάνουμε ότι τα διακριτικά QV, δίνουν στην ήδη μεσήλικη Mito δυνατό αέρα ανανέωσης, που σε συνδυασμό με τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά, την τοποθετούν στις πρώτες θέσεις του ανταγωνισμού της, ενώ βέβαια σε επίπεδο εμφάνισης απλά, δεν έχει αντίπαλο.

Η MiTo QV διατίθεται στην ελληνική αγορά, με τιμή 20.840 Ευρώ (με όφελος απόσυρσης). 

Υπέρ 

  • Σχεδίαση

  • Φινίρισμα

  • Εμφάνιση

  • Απόδοση κινητήρα

  • Οδική συμπεριφορά

  • Επιδόσεις

  • Φρένα

  • Εξοπλισμός

Κατά

  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων

  • Άνεση

  • Χώροι

  • Κατανάλωση

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας 1.368 κ.εκ., i4, 2 ΕΕΚ 16v, τούρμπο
  • Ισχύς 170 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
  • Ροπή 23,4 (25,5 στο Dynamic) χγρμ/2.500 σ.α.λ.
  • Μετάδοση Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο Διπλού συμπλέκτη, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
  • 0-100 χλμ/ώρα  7,3”
  • Τελική ταχύτητα 219χλμ/ώρα
  • Φρένα 100-0 χλμ/ώρα  38,9 μ
  • Κατανάλωση(δοκιμής)  8,7 λτ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2  124 γρ/χλμ
  • Διαστάσεις 4.063 x 1.720 x 1.446 χλστ
  • Βάρος 1.170 κιλά