Η έκδοση 500L δημιουργήθηκε για να καλύψει το κενό της Fiat σε μια αγορά όπου η Mini, έσπαγε ταμεία με το Countryman. Ήταν μια κίνηση που πέτυχε και έτσι άνοιξε την όρεξη για κάτι περισσότερο. Αυτό ήταν η έκδοση Trekking, που απευθύνεται και σε λάτρεις της περιπέτειας, αν και χωρίς τετρακίνηση.
Οι αλλαγές σε σύγκριση με το απλό 500L είναι λίγες αλλά σημαντικές. Αρχικά, το μήκος έχει αυξηθεί λίγο με αποτέλεσμα το Trekking να τοποθετείται ανάμεσα στο απλό 500L και το “οικογενειακό” Living. Οι προφυλακτήρες στο εμπρός μέρος και στο πίσω είναι νέοι με επίσης καινούριες πλαστικές προστατευτικές ποδιές, ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί 10%, φτάνοντας τα 145χλστ.. Την "Offroad" εμφάνιση συμπληρώνουν οι ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με ελαστικά Mud and Snow (Μ+S) και… μέχρις εδώ. Δεν υπάρχει τετρακίνηση, ούτε διαφορικά που κλειδώνουν, ούτε κάτι που να εγγυάται την επιτυχία στα δύσκολα εκτός ασφάλτου. Αλλά…
Το 500L Trekking διαθέτει εμπρός κίνηση, αλλά με ένα …πρόσθετο πλεονέκτημα. Το "Traction+" σύστημα! Πρόκειται για ένα μπουτόν (βρίσκεται στην βάση της κονσόλας, πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων) που ενεργοποιεί το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (λειτουργεί μέχρι και τα 30 χλμ/ώρα) και με τη βοήθεια του ESP, φρενάρει τον τροχό που χάνει πρόσφυση στέλνοντας τη περισσότερη ροπή σε αυτόν με την μεγαλύτερη.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ήταν εφοδιασμένο με τον 1600άρη πετρελαιοκινητήρα MultiJet II. Ο κινητήρας αυτός, αποδίδει 105 ίππους, με 32,6 χγρμ ροπής και συνδυάζεται με το παραδοσιακό 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Στην πράξη, ο συνδυασμός αποδεικνύεται πολύ καλύτερος από όσο δείχνουν οι αριθμοί. Ειδικά τα 32,6 χγρμ ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. είναι περισσότερο από ικανά να κινήσουν τα 1.440 κιλά που ζυγίζει το όχημα με σβελτάδα, τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.
Η παραπάνω συνταγή, δίνει επιδόσεις, 0-100 χλμ/ώρα σε 12’’ και τελική ταχύτητα 175 χλμ/ώρα, αριθμοί που αποδεικνύονται εφικτοί και στην πράξη. Ο οδηγός κινείται άνετα με μία (και δυο) ταχύτητες πάνω, καθώς ο MultiJet II ξυπνά για τα καλά από τις 1.500 σ.α.λ. περίπου, ενώ δεν έχει νόημα να τον πιέζει πέρα από τις 3.500-4.000 σ.α.λ., αφού φεύγει από το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας.
Όσον αφορά την κατανάλωση, η Fiat δίνει στον αστικό κύκλο 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ., στον υπεραστικό 4,1 και στον μικτό 4,7, αριθμούς που βέβαια επιτυγχάνονται με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και ιδανική λειτουργία κινητήρα. Η δική μας μέτρηση στη διάρκεια της δοκιμής των σχεδόν 800 χιλιομέτρων που διανύσαμε επί παντός εδάφους, ήταν (μέσος όρος) 6,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ., με μεγάλη όμως προσπάθεια αυτοσυγκράτησης και έχοντας το μάτι μας συνεχώς στο πρόγραμμα Ecodrive, που μέσω της οθόνης πληροφοριών δίνει στον οδηγό πληροφορίες για το πόσο συγκλίνει ή αποκλίνει από την οικολογική/οικονομική οδήγηση.
Ιδιαίτερα ευχάριστη είναι η εικόνα στο εσωτερικό, όπου δεν συναντάμε καμία διαφορά από το απλό 500L. Υλικά και φινίρισμα είναι πολύ πάνω του μέσου όρου, ενώ ο διάκοσμος δημιουργεί καλή ψυχολογία σε οδηγό και επιβάτες. Σε αυτό βοηθά πολύ και το επίπεδο εξοπλισμού που από τη βασική έκδοση διαθέτει τα περισσότερα που κάνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών καλύτερη.
Βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει: Τηλεχειριστήριο για άνοιγμα/κλείδωμα των θυρών, τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ’ύψος και απόσταση, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, θερμαινόμενο πίσω παράθυρο, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού Dualdrive με λειτουργία City, κεντρικό κλείδωμα, Cargo Magic Space (πλατφόρμα φόρτωσης με ρυθμιζόμενο ύψος), ESC (Ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας με ASR/MSR, Hill Holder, ABS+EBD, ERM - λειτουργία ελέγχου ανατροπής-, DST - λειτουργία ελεγχόμενης αντίδρασης τιμονιού-), κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ύψος, ρεζέρβα, Start&Stop, 6 αερόσακοι (εμπρός, πλευρικοί, τύπου κουρτίνας), πρίζα 12 V, πίσω κάθισμα διαιρούμενο, συρόμενο, ρυθμιζόμενο και αναδιπλούμενο Fold &Tumble, ειδικοί off road προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, προστατευτικές ποδιές, λεπτομέρειες στο εξωτερικό με σατινέ φινίρισμα, ζάντες αλουμινίου 17” με διαμαντένιο φινίρισμα, σύστημα Traction+, υπερυψωμένη ανάρτηση, ειδικές ταπετσαρίες καθισμάτων, σύστημα πολυμέσων Uconnect CD/MP3 με οθόνη αφής 5” με Bluetooth Audio Streaming, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, δερμάτινο πόμολο λεβιέ ταχυτήτων, Air Condition.
Η εκμετάλλευση του χώρου (μεταξόνιο 2612 χλστ.) από τους Ιταλούς μηχανικούς είναι απλά υποδειγματική, καθώς ακόμα και 5 επιβάτες μπορούν να βολευτούν για πολύωρο ταξίδι, τακτοποιώντας τα μικροπράγματά τους στους 18 (!) εσωτερικούς χώρους αποθήκευσης. Την ίδια ώρα η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 455 λίτρα.
Οδηγώντας το απολαμβάνεις την άνετη και συγχρόνως σπορτίφ αίσθηση που σου προσφέρει η ανάρτηση και γενικότερα το στήσιμο του αυτοκινήτου. Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή (και γίνεται πολύ ελαφριά στην επιλογή city) ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ευστάθεια. Αν και ο προσανατολισμός είναι η άνετη μετακίνηση, το 500LTrekking δεν φέρνει αντίρρηση για πιο σβέλτους ρυθμούς, κάτι στο οποίο συνηγορούν και τα δυνατά φρένα. Ο θόρυβος του πετρελαιοκινητήρα σαφώς και γίνεται αντιληπτός, χωρίς όμως να ενοχλεί, ενώ παρά το ογκώδες αμάξωμα οι αεροδυναμικοί θόρυβοι παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
Εκτός δρόμου; Φυσικά και πήγαμε, ή μάλλον για να ακριβολογούμε, το οδηγήσαμε σε λάσπες και χωματόδρομους. Δεν αντιμετωπίσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα, εκτός από την σχετικά μικρή διαδρομή της ανάρτησης και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών που –ψυχολογικά τουλάχιστον- φοβίζει όταν ο δρόμος έχει πέτρες. Έτσι κι αλλιώς δεν μιλάμε για ένα 4×4, αν και σε εδάφη με σαθρό έδαφος που δεν βολεύεται ένα συμβατικό όχημα θα τα καταφέρει καλά, κυρίως χάρη στο επιπλέον ύψος του αμαξώματος από το έδαφος. Αν βέβαια κάποιος θέλει σκληροπυρηνικό εκτός δρόμου όχημα, δεν πρόκειται να πάρει το 500L Trekking, όμως με τα M&S ελαστικά, τα 145χλστ από το έδαφος και το Traction+, καλύπτει το 95% των μετακινήσεων του μέσου οικογενειάρχη, χωρίς να θυσιάζει τίποτα ουσιαστικό, αποτελώντας ένα από τα καλύτερα οικογενειακά, crossover της αγοράς. Είναι μάλιστα τόσο καλό που ενδεχομένως να δημιουργεί εσωτερικό ανταγωνισμό, αφού εύκολα όποιος υποψήφιος αγοραστής του απλού 500L θα λοξοκοίταζε ένα όχημα "τελευταία λέξη της μόδας".
Συνοψίζοντας, θα επισημάνουμε πως, το 500LTrekking ένα όμορφο και ευχάριστο πολυμορφικό όχημα, με μεγάλους χώρους, μεγάλη ροπή, μεγάλη αυτονομία (σχεδόν 900 χλμ) και σχετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, που θα ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας, αλλά και μεμονωμένων χρηστών με ποικίλα ενδιαφέροντα. Επιπλέον διαθέτει τη φινέτσα και το στυλ της οικογένειας Fiat 500, σε τιμή που σίγουρα δεν είναι εποχής λιτότητας, αλλά βρίσκεται σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα από αυτή του ανταγωνισμού.
Υπέρ
- Εμφάνιση
- Κατανάλωση
- Χώροι επιβατών/αποσκευών
- Ευχάριστο εσωτερικό
- Ορατότητα/εργονομία
- Εξοπλισμός
- Ροπή κινητήρα
- Ευχρηστία
- Ποιότητα κύλισης
Κατά
- Τιμή
- Μειωμένη διαδρομή ανάρτησης
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,14/1,78/1,68
- Κινητήρας (κ.εκ.): 1.598
- Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 105ίπποι/3.700σ.α.λ.
- Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 32,6χγρμ/1.750σ.α.λ.
- Βάρος (κιλά): 1395
- Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 4,7 λτ
- Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 12,0’’
- Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175 χλμ./ώρα
- Τιμή: Από 18.590 με απόσυρση & προσφορά με τον κινητήρα 1,4 T-Jet 120hp