Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ένα πράγματι επαναστατικό για την φίρμα την οποία εκπροσωπεί, καθώς πρόκειται για ένα BMW, που διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς και είναι της κατηγορίας των πολυμορφικών, που εύκολα θα μπορούσε να λέγεται και, πολυχρηστικών.
Από τα παραπάνω, το πλέον σημαντικό είναι το ότι, η βαυαρική φίρμα μετά από 76 χρόνια ιστορίας, αποφάσισε να προσχωρήσει –έστω και μεμονωμένα- στο κινητήρας/μετάδοση: εμπρός.
Εδώ, για όσους βιαστούν να πουν: τι θέλει η αλεπού στο παζάρι, να θυμίσουμε ότι, ότι οι Γερμανοί κατασκευάζουν χρόνια τώρα τα Mini και το συγκεκριμένο πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο με τα σήματα της φίρμας,
βασίζεται στο ίδιο δάπεδο (πλατφόρμα UKL1) με το Countryman. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια δοκιμασμένη συνταγή από πλευράς μηχανικών μερών, πάνω στην οποία κτίστηκε ένα μικρομεσαίο πολυμορφικό αυτοκίνητο, όπου η εκμετάλλευση χώρου είναι το βασικό ζητούμενο.
Μια όμως και μιλάμε για Γερμανούς κατασκευαστές, να θυμίσουμε πως, το ίδιο είχε αναγκαστεί να κάνει και η Mercedes, με την A-Class πριν 17 χρόνια.
Με λίγα λόγια έχουμε να κάνουμε με μια δοκιμασμένη συνταγή, όπου ακόμα και οι κινητήρες ήταν έτοιμοι, με αιχμή (για την Ελλάδα τουλάχιστον) τον 3κύλινδρο 1.5 Twin Power Turbo, που γνωρίσαμε πρόσφατα και στη δοκιμή του MiniCooper 5d.
Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται είναι το πόσο καλή είναι η BMW Active Tourer, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, που εκφράζεται από μοντέλα όπως το VW Golf Sportsvan (δείτε τη σχετική δοκιμή μας), το FordC-Max, κ.α.
Η αλήθεια είναι πάντως πως, η αισθητική του αμαξώματος είναι ξεχωριστή και παρουσιάζει ένα σύνολο διαφορετικό από οτιδήποτε έχουμε μέχρι σήμερα συνηθίσει από την BMW. Πάντως το ιδιόμορφο σχήμα της είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας επίλυσης πρακτικών προβλημάτων.
Το μήκους 4,3. (μεταξόνιο 2,67μ.) αμάξωμα της 218i Active Tourer, με αυξημένο ύψος, μπορεί να μεταφέρει 5 άτομα με τις αποσκευές τους, ενώ δικαιολογεί τον όρο «πολυμορφικό», με τη δυνατότητα πολλαπλής διάταξης των καθισμάτων, που αλλάζει τη χωροταξία του εσωτερικού καθώς τα πίσω καθίσματα κινούνται κατά τον διαμήκη άξονα με πλήρως ρυθμιζόμενες πλάτες.
Η εύκολη αναδίπλωση της πίσω πλάτης διευκολύνει περισσότερο την αξιοποίηση των χωρών, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος, καθώς με 468 λίτρα καλύπτει έτσι άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Ταυτόχρονα ο χώρος που υπάρχει κάτω από το δάπεδο, επιτρέπει τη μεταφορά μικρότερων αντικειμένων, ή αντικειμένων που δεν θέλει κανείς να φαίνονται όταν ανοίγει πίσω πόρτα.
Το πολύ ευχάριστο πάντως είναι το ότι, στην καμπίνα επιβατών, υπάρχουν άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως άλλωστε αρμόζει σε μία BMW, καθώς υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, ενώ η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και η πλευρική στήριξη έντονη, αν και το πλάτος των εμπρός καθισμάτων θα δυσκολέψει τους ογκώδεις σωματότυπους.
Επίσης –όπως άλλωστε είναι αναμενόμενο από μια BMW- η ποιότητα υλικών/φινιρίσματος είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο, η ορατότητα απρόσκοπτη χάρη και στο ύψος των καθισμάτων και ο εξοπλισμός δεν χρειάζεται πολλά πρόσθετα, ειδικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που διέθετε, navigator, Bluetooth, autolights, κ.ά., έως και headupdisplay με τις βασικές οδηγίες για τον οδηγό, προκειμένου αυτός να μην διασπά την προσοχή του από το δρόμο.
Κάτω από το έντονα κεκλιμένο ρύγχος, ζει ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας, twinpowerturbo των 1499κ.εκ. με απόδοση 136 ίππων και ροπή 22,4χγρμ., που σε συνδυασμό με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, έχει να «αντιμετωπίσει» ένα βάρος 1430κιλών, με χαρτογράφηση 3 επιπέδων (EcoPro, Comfort & Sport) στην ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης, ενώ διατίθεται και απολύτως λειτουργικό σύστημα Stop/Start, για πρόσθετη οικονομία καυσίμου.
Η κίνηση φυσικά μεταδίδεται στους σχετικά ψηλοπρόφιλους (τεχνολογίας runflat) τροχούς και οι όποιες τάσεις σπιναρίσματος ή γλιστρήματος, ελέγχονται αποτελεσματικά από ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας.
Ο συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου, σαφώς δεν δίνει «φτερά» στο βαρύ και ογκώδες αμάξωμα (τουλάχιστον σε σχέση με το 5θυρο Cooper), αλλά δεν τα πηγαίνει και άσχημα, ειδικά αν ο οδηγός εκμεταλλεύεται την αξιόλογη ροπή, που είναι διαθέσιμη από τις 1.250 έως τις 4.300σ.α.λ.
Η επιτάχυνση 0-100 γίνεται σε 9.4’’, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200χλμ/ώρα και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις αξιοπρεπείς μέχρι και την 5η ταχύτητα. Την ίδια στιγμή τα φρένα, λειτουργούν άψογα ακινητοποιώντας το ActiveTourer από τα 100χλμ. σε λιγότερα από 40μ., ενώ το ABS λειτουργεί υποδειγματικά.
Όσον αφορά την συμπεριφορά στο δρόμο, στην πράξη αποδεικνύεται ότι, το αίμα νερό δεν γίνεται και γι αυτό το πρώτο πολυμορφικό BMW είναι το πλέον σπορτίφ της κατηγορίας που έχουμε οδηγήσει.
Με σχετικά βαρύ και σαφές τιμόνι, εκμεταλλεύεται την δυνατότητα των αναρτήσεων να συνδυάζουν άνεση με αποτελεσματικότητα και κινείται σαν ένα πολύ χαμηλότερο με σπορτίφ καταβολές όχημα. Με μικρές κλίσεις του αμαξώματος, λογικές υποστροφικές τάσεις και σπινάρισμα μόνο σε γλιστερά οδοστρώματα, συμπεριφέρεται περισσότερο σαν ένα παραδοσιακό BMW, παρά σαν πολυμορφικό «εργαλείο». Στο όριο εμφανίζεται πιο έντονη υποστροφή, εύκολα όμως ελεγχόμενη, ενώ σε καμιά περίπτωση δε διαπιστώσαμε τάσεις υπερστροφής, κάτι σχεδόν συνηθισμένο στα υπερυψωμένα MPV (πολυμορφικά).
O κινητήρας δυσκολεύεται περισσότερο από τις μακριές σχέσεις του κιβωτίου, παρά από το βάρος και πρέπει ο οδηγός να συνηθίσει τα χούγια του, προκειμένου να κινείται με τη σωστή σχέση στο κιβώτιο και να μην καταναλώνει άσκοπα καύσιμο. Η κατανάλωση πάντως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, ήταν κατά μέσο όρο 8,2λτ/100χλμ., σημειώνοντας ότι δεν κινηθήκαμε πολύ εντός του αστικού ιστού, ενώ παράλληλα είχαμε επιλεγμένο το πρόγραμμα EcoPro (το πλέον οιμκονομικό).
Τελευταίο αφήσαμε τον τομέα της άνεσης, κυρίως όσον αφορά το θόρυβο, που στην ActiveTourer είναι περισσότερος από ότι θα θέλαμε, τόσο λόγω του κινητήρα (είναι περίεργο το ότι, ο ίδιος στο Mini είναι σχεδόν αθόρυβος), όσο και λόγω της κύλισης των τροχών (πιθανόν εδώ ευθύνονται τα σκληρά σινεμπλόκ, για την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης), αλλά και οι θόρυβοι της σφιχτής ανάρτησης όταν περνά πάνω από σημαντικές κακοτεχνίες των δρόμων.
Εδώ λοιπόν πρέπει να τοποθετήσουμε και το «δια ταύτα» της συγκεκριμένης δοκιμής μας, υπογραμμίζοντας το εξής:
Αν δεις την BMW 218i Active Tourer μόνο σαν ένα πολυμορφικό/πολυχρηστικό όχημα, είναι σίγουρο πως υπάρχουν και άλλες επιλογές. Αν όμως πρόσθετα στα βασικά χαρακτηριστικά μιας BMW (ποιότητα, σπορτίφ αίσθηση, οδική συμπεριφορά και κύρος, συν τα πλεονεκτήματα μιας πολυμορφικής κατασκευής, τότε το αυοκίνητο της δοκιμής μας, είναι μονόδρομος και σαν τέτοιος δικαιολογεί απόλυτα την τιμή κτήσης που ξεκινά από τις 26.500 ευρώ με απόσυρση.
Πρόκειται με άλλα λόγια για ένα «αιρετικό» BMW, που ξεκινά μια νέα σελίδα στην ιστορία της φίρμας.
Yπέρ
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα/φινίρισμα
- Χώροι
- Τιμόνι
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Φρένα
Kατά
- Θόρυβος κινητήρα/κύλισης
- Τιμή
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κινητήρας 1.499 κ.εκ.
- Ισχύς 136 ίπποι/4.500-6.000 α.α.λ.
- Ροπή 22,4 χγρ/1.250-4.300 σ.α.λ.
- Κιβώτιο 6τάχυτο
- Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
- 0-100 9.4’’
- Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
- Κατανάλωση 8,27,9 λτ/100 χλμ
- Διαστάσεις 4.342 x 1.800 x 1.555 χλστ
- Μεταξόνιο 2.670 χλστ
- Χώρος αποσκευών 468 λτ
- Βάρος 1.430κιλά