Μετά την πρόσφατη εμπειρία που είχαμε στο τιμόνι του AudiA3 g-tron, ήρθε η σειρά ενός Golf, του TGIBluemotion , το οποίο κινείται με φυσικό αέριο και καταναλώνει ανά χιλιόμετρο, κάτι περισσότερο από ένα μικρού κυβισμού σκούτερ.
Η VAG έχοντας ήδη εμπειρία 20 χρόνων στην κατασκευή μοντέλων με κινητήρες διπλού καυσίμου, εφοδιάζει και το δημοφιλές Golf με μια τεχνολογία που είναι δοκιμασμένη και ασφαλής.
Βέβαια στη χώρα μας η αεριοκίνηση είναι ακόμη σε βρεφική ηλικία με το δίκτυο διανομής σε φάση ανάπτυξης ή κάπως έτσι, καθώς σε όλο το λεκανοπέδιο υπάρχουν μόνο 3 πρατήρια (8ο χλμ. Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας, Ανθούσα & Λ. Κηφισίας) που παρέχουν φυσικό αέριο (από το δίκτυο βεβαίως) για αυτοκίνητα, ενώ –ενδεχομένως- στους επόμενους μήνες θα προκύψουν κάποιοι ενδιάμεσοι σταθμοί στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Ας γυρίσουμε όμως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που δεν διαφέρει σε τίποτα από ένα βενζινοκίνητο Golf, εκτός τις δύο φιάλες συνολικής χωρητικότητας 15 κιλών φυσικού αερίου, με τα οποία το Golf TGI μπορεί –θεωρητικά τουλάχιστον- να καλύψει 420 χιλιόμετρα μικτού κύκλου.
Η ύπαρξη των φιαλών αυτών που είναι τοποθετημένες στο πίσω μέρος του 5θυρου αμαξώματος, δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την καμπίνα, αλλά μειώνει κατά 90 λίτρα (290 αντί 380) τον χώρο αποσκευών, ενώ εξυπακούεται πως δεν υπάρχει ρεζέρβα, παρά μόνον τα «σύνεργα» για την επισκευή τροχού.
Επιπλέον, στο εσωτερικό, η μόνη διαφοροποίηση σε σχέση με το συμβατικό Golf είναι ο δείκτης της ποσότητας φυσικού αερίου στον πίνακα οργάνων.
Ο κινητήρας διπλού καυσίμου είναι μια εξελιγμένη έκδοση του TSI των 1.395 κ.εκ. που αντί για 122 ίππους, τώρα αποδίδει 110 στις 6.000 σ.α.λ., καθώς η κεφαλή είναι προσαρμοσμένη ώστε να τοποθετηθούν τα μπεκ του φυσικού αερίου στους αυλούς εισαγωγής. Η δύναμη σίγουρα δεν εντυπωσιάζει, όμως η ροπή των 20,4 χγρμ. που αποδίδεται από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ., κάθε άλλο παρά μικρή θεωρείται για ένα κινητήρα 1,4 λτ.
Ο κινητήρας εργάζεται κατά βάση με το φυσικό αέριο που είναι αποθηκευμένο υπό συνθήκες υψηλής πίεσης στις φιάλες που προαναφέραμε και όταν αυτό τελειώσει, παραλαμβάνει βενζίνη από το 50λιτρο κλασσικό ρεζερβουάρ του Golf που είναι ίδιο με αυτό των βενζινοκίνητων. Η μετάβαση από τον έναν τύπο καυσίμου στον άλλον δύσκολα θα γίνει αντιληπτή και φυσικά δεν απαιτεί την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, ή την διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα.
Όσον αφορά τις επιδόσεις και με βάρος κοντά στα 1300 κιλά, η μείωση της ιπποδύναμης σίγουρα έχει τις συνέπειές της, αλλά τα αποθέματα ροπής σε συνδυασμό με το καλά κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο, δίνει ιδιαίτερη σβελτάδα ειδικά στις μεσαίες στροφές, επιτρέποντας τις γρήγορες/άνετες μετακινήσεις εντός ή εκτός πόλης.
Η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται μέσα σε 10.9'' και η τελική ξεπερνά τα 195 χλμ./ώρα, ενώ η οδική συμπεριφορά σε άνεση, ποιότητα και αποτελεσματικότητα, δεν έχει καμία διαφορά από τη γνωστή συνταγή του Golf, που είναι στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας.
Τελικά η όποια απόφαση έχει να κάνει με οικονομοτεχνικά (και λίγο οικολογικά) κριτήρια, οπότε θα πρέπει να συνυπολογίσουμε την επιπλέον τιμή κτήσης σε σχέση με την οικονομία που παρέχει το φυσικό αέριο (μέση κατανάλωση της δοκιμής μας 4,2 κιλά/100χλμ.) με τιμή 92 λεπτά το κιλό και το μέχρι στιγμής ανύπαρκτο δίκτυο εξυπηρέτησης.
Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το ρεζερβουάρ βενζίνης (μέση κατανάλωση δοκιμής 7,2 λτ/100χλμ) , όπως επίσης και τη θεωρητική αυτονομία που με βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης του κατασκευαστή, φθάνει τα 1370 χιλιόμετρα!
Από την άλλη, το κόστος κτήσης που ξεκινά από τις 18.500 ευρώ (1700 περισσότερα από το GolfTSI των 122 ίππων), μπαίνει στην οικονομική εξίσωση, όπως και η απαλλαγή των τελών κυκλοφορίας, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μέχρι να δημιουργηθεί επαρκές δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, όποιος επιλέξει TGI είναι σαν να κάνει καθολικό γάμο…
Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο δρόμος άνοιξε και το μέχρι τώρα πολλαπλώς συμφέρον πετρέλαιο βρήκε ένα πολύ δυνατό αντίπαλο, το φυσικό αέριο που όταν δικτυωθεί πιθανότατα θα πάρει κεφάλι.
Υπέρ
Κατά