Οδηγούμε το MiniCooper 1.5 3cyl, 136HP

Το καινούργιο Mini παρουσιάστηκε τέλη του 2013 και έφτασε στη χώρα μας άνοιξη του 2014. Η εξωτερική εμφάνιση διαφέρει αισθητά από το προηγούμενο, χωρίς όμως να αποκλίνει από τη βασική γραμμή που δεν είναι τίποτα περισσότερο από στρογγυλεμένο και μεγαλύτερο με βάση το δημιούργημα του σερ Άλεκ Ισιγόνη, 53 χρόνια πριν.

Βασική αλλαγή η μεγαλύτερη και δευτερεύουσες, το «δαχτυλίδι» LED στους εμπρός προβολείς και τα μεγαλύτερα πίσω φώτα.

Επιπλέον, αυξήθηκαν και άλλο οι διαστάσεις (μήκος, πλάτος και ύψος), αλλά και το μεταξόνιο που έφτασε τα 2.495 χλστ. δίνοντας και άλλους χώρους σε επιβάτες και αποσκευές (211 λτ. χωρητικότητα το πορτ μπαγκάζ).

Υπεράνω κριτικής είναι το εσωτερικό, όπου δεσπόζει το στρογγυλό τεράστιο πολυόργανο στη μέση του ταμπλό και το headupdisplay, όπου ο οδηγός κατ’ επιλογή μπορεί να βλέπει βασικές πληροφορίες χωρίς να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο.

Βασικοί και δευτερεύοντες διακόπτες πάνω και κάτω θυμίζουν αεροπορικό κόκπιτ και χρειάζονται γερό διάβασμα του manual προκειμένου να αξιοποιήσει κανείς όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Τα τύπου μπάκετ καθίσματα ρυθμίζονται πολλαπλώς και πίσω από το σπορ τιμόνι, δυο αναλογικά όργανα πληροφορούν για στροφές κινητήρα και ταχύτητα.

Στον εξοπλισμό εκτός των βασικών περιλαμβάνονται πλήθος συστημάτων υποστήριξης οδηγού, όπως προειδοποίησης ατυχήματος και αναγνώρισης πεζών, αυτόματου φρεναρίσματος με ταχύτητες αστικού περιβάλλοντος και την κάμερα οπισθοπορείας που σχεδόν υπεραπλουστεύει το παρκάρισμα. Πλέον αυτών, συστήματα αυτόματης χρήσης της μεγάλης σκάλας των φώτων κατά τις νυχτερινές ώρες αλλά και της επαναφοράς στα φώτα πορείας (αν εντοπιστεί αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα), καθώς και το εξελιγμένο cruise control που ειδοποιεί όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειωθεί αλλά και η κάμερα που αναγνωρίζει (και εμφανίζει στον πίνακα των οργάνων) τα όρια ταχύτητας, είναι δικλείδες ασφαλείας για όποιον οδηγό, αλλά και ευχάριστη… απασχόληση στις μακροχρόνιες μετακινήσεις.

Το νέο Mini βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα BMW UKL1 που θα χρησιμοποιηθεί σε περίπου 20 νέα Mini και BMW. H πλατφόρμα αυτή διαθέτει μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Η ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα McPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, όντας ριζικά ανανεωμένη. Τα αμορτισέρ είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα με δυο διαφορετικές χαρτογραφήσεις που ενεργοποιούνται μέσω ενός διακόπτη. Ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού, μπορεί να επιλέγεται η σπορ ή η άνετη ρύθμιση. Καινούριο είναι και το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού EPS (Electronic Power Steering) με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας, ενώ συνδυάζεται και με λειτουργία υποβοήθησης παρκαρίσματος (parking assist).

Κερασάκια στην «τούρτα», το χαμηλό κέντρο βάρους, τα φαρδιά μετατρόχια, οι κοντοί πρόβολοι και το ιδιάιτερα άκαμπτο αμάξωμα, στοιχεία που δίνουν οδική συμπεριφορά επιπέδου (αποτελεσματικότητας και όχι άνεσης) go-kart.

Καρδιά της όμορφης κατασκευής ο νέος 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας βενζίνης (TwinPower Turbo) με απόδοση 136 ίππων (4.500-6.000σ.α.λ.) και ροπή 220Nm/1250σ.α.λ.

Οι αριθμοί αυτοί, αξιοποιούμενοι από το 6τάχυτο κιβώτιο επιταχύνουν το βάρους 1200 κιλών αμάξωμα από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 7,8΄΄ και το φτάνουν σε τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Οι επιδόσεις αυτές έχουν –θεωρητικά- πολύ μικρή κατανάλωση, που σε μικτό κύκλο είναι μόλις 4.7λτ./100χλμ. και οι ρύποι 105γρ./χλμ.

Να σημειώσουμε εδώ ότι, ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος διαθέτει 3 διαφορετικές χαρτογραφήσεις (Sport, Mid, Green), που ανταποκρίνονται στο στιλ οδήγησης που ανά περίπτωση επιλέγει ο χρήστης.

Από τη θέση του οδηγού πάντως, η συνολική εικόνα/αίσθηση της κατασκευής είναι τόσο ευχάριστη και λειτουργική, που δύσκολα εντοπίζονται (αν υπήρχαν) βασικά μειονεκτήματα. Το εσωτερικό και η ευκολία χρήσης δίνει την εικόνα playroom, ή αίθουσας ψυχολογικής ανάνηψης, κάτι που υποστηρίζεται και από την πλήρη έλλειψη κραδασμών (παρά τον 3κύλινδρο κινητήρα) και θορύβων. Η οδική συμπεριφορά θυμίζει καρτ, εκτός της άνεσης που βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ ο πλήρης εξοπλισμός παραπέμπει σε πολύ πιο ακριβές προτάσεις μεγαλύτερων κατηγοριών.

Με φρένα και φώτα υπεράνω κριτικής, θα ψιλογκρινιάξουμε λίγο για την εργονομία, αν και αυτή τελικά είναι θέμα συνήθειας.

Κατά τα λοιπά, οι επιδόσεις ανταποκρίνονται σχεδόν σε αυτές που δίνει ο κατασκευαστής, αλλά η κατανάλωση (ακόμα και σε greenmode) υπολείπεται αισθητά, καθώς ο μέσος κύκλος της δοκιμής μας (χωρίς πολύ αστικό περιβάλλον) κυμάνθηκε μεταξύ 6,2-6,5 λτ./100χλμ.

Όλα τα παραπάνω σε τιμή κάτι περισσότερο από 18.992 ευρώ (με όφελος απόσυρσης), για ένα αξιόπιστο, ευχάριστο, μοντέρνο και ταυτόχρονα κλασσικό μέσο μεταφοράς, που εκτός από τις όποιες ανάγκες μετακίνησης κυριολεκτικά φτιάχνει τη διάθεση του οδηγού, αλλά και του συνεπιβάτη (για τους πίσω έχουμε μια επιφύλαξη γιατί τα παράθυρα δεν ανοίγουν).

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Κινητήρας
  • Ποιότητα κατασκευής/συναρμολόγησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευχάριστη αίσθηση χρήσης

Κατά

  • Εργονομία
  • Σταθερά πίσω παράθυρα