Διαθέτει σπορ στήσιμο και τα κλασικά χαρακτηριστικά ενός GTI
H Kosmocar ανακοίνωσε ότι, το νέο VW up! GTI είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα με τιμή από 15.620 € στην 3θυρη έκδοσή, ενώ η 5θυρη ξεκινά από τις 15.990 €.
Το νέο up! GTI δίνει στους πιο νέους τη δυνατότητα να μπουν στον κόσμο του GTI και αφήνει τους λίγο μεγαλύτερους να αναπολήσουν όμορφες αναμνήσεις, 42 χρόνια μετά το ντεμπούτο του πρώτου Golf GTI.
Ο χαρακτήρας και η απόδοση των 115 ίππων του up! GTI, με τελική στα 196 χλμ./ώρα, ευθυγραμμίζεται με το Golf GTI Mk1 που είχε παρουσιασθεί το 1976, με ισχύ 110 ίππων. Το up! GTI διαθέτει σπορ στήσιμο και τα κλασικά χαρακτηριστικά ενός GTI (συμπεριλαμβανομένων των κόκκινων λωρίδων στη μάσκα, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και τις καρό επενδύσεις "clark", σκωτσέζικου τύπου, των καθισμάτων).
Τυπικό χαρακτηριστικό της «φύσης» του είναι το στήσιμό του, που του δίνει ευελιξία τύπου go-kart και ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα άνεσης. Επιπλέον, το πιο δυνατό up! διατηρεί χαμηλό κόστος κτήσης και χρήσης.
Το up! GTI έχει μήκος 3.600 χλστ., 1.478 χλστ. ύψος και 1.641 χλστ. πλάτος (δίχως τους εξωτερικούς καθρέπτες). Το εσωτερικό του νέου μοντέλου είναι ανάλογα ευρύχωρο με του αυθεντικού GTI. Το απόβαρο είναι στα 1.070 κιλά συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων παθητικής (αερόσακοι, χάλυβας υψηλής αντοχής) και ενεργητικής (ηλεκτρονικά συστήματα) ασφάλειας.
«Ψυχή» της κατασκευής, ένας 3κύλινδρος κινητήρας TSI με χωρητικότητα 999 κ.εκ., με υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό (σαν αυτόν που συναντάμε στις πρόσφατες γενιές των Polo και Golf). Διαθέτει διπλό επικεφαλής εκκεντροφόρο και οδοντωτό ιμάντα χρονισμού. Και οι δύο εκκεντροφόροι έχουν ρυθμιστεί για τη βέλτιστη και χαμηλότερη εκπομπή ρύπων και κατανάλωση καυσίμου και ταυτόχρονα την υψηλότερη απόδοση ισχύος. Στο μικρό σπορ VW συναντάμε καινοτομίες όπως ο ηλεκτρονικός έλεγχος της διάταξης αποσυμπίεσης του turbo, η πολλαπλή εισαγωγής με ενσωματωμένο τον εναλλάκτη αέρα και την πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Με μέγιστη πίεση στο κύκλωμα ψεκασμού τα 350 bar, το καύσιμο μίγμα ψεκάζεται απευθείας στους θαλάμους καύσης.
Αυτά και πολλά άλλα χαρακτηριστικά επιτρέπουν στον μικρό και ελαφρύ 3κύλινδρο κινητήρα να αποδίδει 115 ίππους από τις 5.000 έως και τις 5.500 σ.α.λ. Ο άμεσος ψεκασμός συμβάλλει και στη μέγιστη ροπή των 200 Nm (από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ.) που μεταφέρονται στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 110 γρμ./χλμ., η μέση κατανάλωση καυσίμου σε μικτές συνθήκες 4,8 λίτρα/100 χλμ. και τα τέλη κυκλοφορίας για το 2018 ανέρχονται σε 107,8 €.
Όσον αφορά τα διακριτικά γνωρίσματα, εμπρός ξεχωρίζει μία κόκκινη ρίγα που διατρέχει τη μάσκα, με το λογότυπο GTI. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό κοινό γνώρισμα είναι η κυψελοειδούς σχήματος γρίλια στη μάσκα σε ματ μαύρο. Στο πλάι, το up! GTI κοσμείται από διπλές λωρίδες που διατρέχουν το προφίλ του, ενώ οι πόρτες των πορτμπαγκάζ σε όλα τα up! είναι σε μαύρο χρώμα. Συνδυάζεται με σκούρα πλαϊνά κρύσταλλα, ενώ στο πάνω μέρος της υπάρχει ένα επανασχεδιασμένο σπόιλερ, μεγαλύτερο σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου για να διασφαλίζει αυξημένο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο στον πίσω άξονα και να βελτιστοποιεί την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Εσωτερικά, πέρα από τα λογότυπα GTI, έχουμε το κλασικό υφασμάτινο σκωτσέζικο μοτίβο με τις λευκές και κόκκινες λωρίδες να εναλλάσσονται σε ένα μαύρο φόντο, ενώ η ίδια εικόνα έχει αποτυπωθεί και στις κεντρικές περιοχές των επενδύσεων στα καθίσματα. Τα εξωτερικά μέρη των καθισμάτων είναι μαύρα. Τα λογότυπα GTI βρίσκονται στις λαβές των θυρών, ένα ειδικό λογότυπο στον επιλογέα ταχυτήτων, όπως και στο πολυλειτουργικό τιμόνι με την κόκκινη ραφή και το μεγάλο λογότυπο στην κάθετη ακτίνα. Η λαβή του χειρόφρενου είναι και αυτή επενδυμένη με δέρμα ενώ η οροφή επίσης είναι ιδιαίτερη, σε σπορ μαύρο χρώμα.
Το up! GTI διατίθεται με ένα συγκεκριμένο πακέτο στοιχείων που περιλαμβάνουν το ηχοσύστημα Composition Phone, έξι ηχεία, σύστημα αυτόματου κλιματισμού, θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής και σπορ ρύθμιση πλαισίου. Επίσης, είναι διαθέσιμο με την στάνταρ βαφή "pure white" σε 3θυρο αμάξωμα.
Η επίσημη πρεμιέρα του στο ελληνικό κοινό θα γίνει στην έκθεση Auto Festival, στη Θεσσαλονίκη, από 16 – 18 και από 23 – 25 Μαρτίου.
Νίκος Τσάδαρης