Τα δυο πρωτότυπα ενσαρκώνουν την προηγμένη τεχνολογία και σχεδίαση MMC για το παρόν και το μέλλον
Η Mitsubishi θα γιορτάσει δύο πρεμιέρες στην 88η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, 6 - 18 Μαρτίου, 2018: την Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του e-Evolution Concept, και την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Outlander PHEV model year 2019, που θα παρουσιαστεί στην Ευρωπαϊκή αγορά στις αρχές του φθινοπώρου.
Τα δυο πρωτότυπα ενσαρκώνουν την προηγμένη τεχνολογία και σχεδίαση MMC για το παρόν και το μέλλον. Επίσης εκφράζουν, το καθένα με το δικό του τρόπο, την προϊοντική στρατηγική της, στο πλαίσιο των φιλοδοξιών της μάρκας, που είναι ένα μίγμα τεχνογνωσίας SUV και τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης με προηγμένες τεχνολογίες ενσωμάτωσης συστημάτων για μία εξελιγμένη οδηγική εμπειρία.
New Outlander PHEV
Το Outlander PHEV ήταν Ευρωπαϊκό best-seller στην κατηγορία plug-in υβριδικών οχημάτων το 2015, 2016 και 2017. Πάνω από 100.000 μονάδες έχουν πουληθεί στην Ευρώπη μέχρι τώρα, ενώ με αθροιστικές πωλήσεις πάνω από 140.000 μονάδες σε όλο τον κόσμο, θεωρείται το παγκοσμίως δημοφιλέστερο plug-in υβριδικό SUV.
Η PHEV τεχνολογία του έφερε την επανάσταση στην αυτονομία, που παραμένει ανασχετικός παράγοντας στην κατηγορία EV. Το Outlander PHEV έδωσε λύση στο πρόβλημα των εκπομπών ρύπων και θορύβων, που ήταν συνυφασμένο με τα οχήματα diesel.
Η έκδοση του 2019 χρησιμοποιεί σύστημα επόμενης γενιάς, επαναστατικό τόσο για EV όσο και για SUV. Περισσότερο SUV και EV από ποτέ, η νέα εκδοχή που αποκαλύπτεται στη Γενεύη θα ανοίξει νέους ορίζοντες, μεταξύ άλλων, με ένα πλήρως ανασχεδιασμένο σύστημα κίνησης υψηλότερων επιδόσεων, πιο αθόρυβο εσωτερικό και μία διακριτική σχεδιαστική εξέλιξη.
Το σύστημα PHEV
Ένας βενζινοκινητήρας 2.4lt. κύκλου Atkinson αντικαθιστά τον προηγούμενο κύκλου Otto 2.0 L. Αυτός επιτρέπει υψηλότερη ροπή, πιο ομαλή λειτουργία και συνολική υψηλότερη απόδοση.
Η ισχύς της γεννήτριας αυξάνεται κατά 10%.
Η ισχύς του πίσω μοτέρ αυξάνεται κατά 10%.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας κίνησης αυξάνεται κατά 15%.
Η ισχύς της μπαταρίας κίνησης αυξάνεται κατά 10%.
Το σύστημα 4WD
Τα NORMAL και 4WD LOCK modes των προηγούμενων μοντέλων πλαισιώνονται από δύο πρόσθετα προγράμματα κίνησης. Ένα SPORT mode χαρίζει στον οδηγό πιο άμεσο έλεγχο για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση σε δρόμους με στροφές Ένα SNOW mode προσφέρει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε χιονισμένους δρόμους ή ολισθηρό οδόστρωμα.
Σχεδίαση
Η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί με αρκετές διακριτικές βελτιώσεις, όπως νέοι προβολείς LED με τεχνική εμφάνιση, ορθογώνια πλαίσια προβολέων ομίχλης, μεγαλύτερη μάσκα με την οπτική ταυτότητα Dynamic Shield και μία εμπρός κεντρική ποδιά. Οι νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και η προσθήκη μια μεγαλύτερης αεροτομής χαρίζουν στο αυτοκίνητο πιο εκφραστική και προηγμένη εμφάνιση.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές αποπνέουν αίσθηση ποιότητας, που τονίζεται από τη νέα καπιτονέ δερμάτινη ταπετσαρία, τα νέα εμπρός καθίσματα που αγκαλιάζουν τους γοφούς, τους αναβαθμισμένους μοχλοδιακόπτες, ένα νέο πίνακα οργάνων, νέα διακοσμητικά ένθετα, πίσω αεραγωγούς A/C και πολλά ακόμα.
e-Evolution Concept
Το e-Evolution Concept είναι ένα τεχνικό πρωτότυπο που αποτυπώνει τις στρατηγικές κατευθύνσεις της μάρκας. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των SUV & EV, και την ενσωμάτωση νέων συστημάτων για μία εμπειρία συνδεδεμένης μετακίνησης.
Η σχεδίαση
Η σχεδίασή του e-Evolution Concept εκφράζει την ετοιμότητά του να ‘κρατηθεί’ στο έδαφος και με τους τέσσερις τροχούς και την ευελιξία ενός cross-country υψηλών επιδόσεων.
Το εξωτερικό
Πρόκειται για μία φρέσκια εκδοχή της αρχέτυπης σχεδίασης Dynamic Shield της φίρμας. Η μαύρη μάσκα ‘προστατεύεται’ από κρύσταλλο, κάτι που υποδηλώνει διακριτικά ότι πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα υψηλών επιδόσεων. Προστατευμένα κάτω από το κρύσταλλο και τονισμένα από μπλε γραμμές βρίσκονται κάμερες και αισθητήρες. Η αεροδυναμική βελτιώθηκε με μεγάλους αεραγωγούς κάτω από τους προβολείς. Αυτοί βοηθούν επίσης να ψύχονται αποτελεσματικά ο ηλεκτρικές δαγκάνες των φρένων.
Σε προφίλ άποψη, η σχεδίαση δίνει έμφαση στην SUV προσωπικότητα χρησιμοποιώντας έντονους ‘ώμους’ και χαμηλότερο αμάξωμα με χαρακτηριστική καμπύλη προς τα μέσα μαζί με μία ζωηρή, ανάγλυφη, οριζόντια χαρακτηριστική γραμμή και μεγάλη απόσταση από το έδαφος.
Οι κοντοί πρόβολοι προδίδουν σβελτάδα και ευελιξία, ενώ οι έντονες γωνίες εκφράζουν την ισχυρή ροπή που οι τέσσερις τροχοί είναι έτοιμοι να περάσουν στο οδόστρωμα.
Η μεγάλη κλίση του εμπρός παρμπρίζ, και οι κοντοί πρόβολοι δημιουργούν μία μοναδική σιλουέτα, που είναι εφικτή μόνο σε μοντέλο EV.
Το μεγάλο, εξαγωγικό σχήμα πίσω, είναι εμπνευσμένο από το κάλυμμα της ρεζέρβας του θρυλικού Pajero σημείο αναφοράς της off-road οδήγησης, και ένα από τα πιο εμβληματικά κεφάλαια την ιστορία της Mitsubishi.
Η σχεδίαση της κολόνας C θυμίζει ουραίο πτερύγιο αεροσκάφους. Η εισαγωγή αέρα και ο διαχύτης που εκτείνονται από την κολόνα C μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα ενισχύουν την αεροδυναμική
Το εσωτερικό
Ο πίνακας οργάνων μοιάζει να αιωρείται μπροστά από τον οδηγό και υιοθετεί τη χαρακτηριστική οριζόντια σχεδίαση της μάρκας, με έμφαση στις πληροφορίες πάνω από τον άξονα και στις λειτουργίες κάτω. Λειτουργώντας σαν ορίζοντας ηλεκτρονικού σκοπεύτρου, ο οριζόντιος πίνακας οργάνων διευκολύνει το οδηγό να παρακολουθεί την κατάσταση του οχήματος ενώ οδηγεί.
Μία μεγάλη, επίπεδη οθόνη εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό, προβάλλοντας τις εξωτερικές συνθήκες, οδηγίες πλοήγησης και πληροφορίες καθοδήγησης. Η μεγάλη οθόνη πλαισιώνεται από δύο μικρότερες, με εικόνες από τις εμπρός και πίσω κάμερες. Σε στενούς χώρους, ο οδηγός θα εκτιμήσει μία κάμερα στραμμένη πάνω από τους εμπρός τροχούς, για να εκτελεί ελιγμούς πρωτοφανούς ακρίβειας.
Οι εκτεταμένες κρυστάλλινες επιφάνειες παρέχουν ορατότητα σχεδόν 360 μοιρών χωρίς εμπόδια, με αίσθηση που θυμίζει περισσότερο μαχητικό αεροσκάφος παρά αυτοκίνητο.
Η τεχνολογία
Σύστημα EV: Το πρωτότυπο χρησιμοποιεί υψηλόρροπους, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, που συνεργάζονται με ένα σύστημα μπαταρίας υψηλής χωρητικότητας για ομαλή και δυναμική απόκριση που κάνει τα EV να ξεχωρίζουν από τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, στη μέση του οχήματος, προσφέροντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους, για βέλτιστη οδηγική ευστάθεια.
Σύστημα 4WD: Το σύστημα Triple Motor 4WD χρησιμοποιεί ένα μοτέρ που κινεί τους εμπρός τροχούς και ένα νέο σύστημα Dual Motor Active Yaw Control (AYC) που συνδέει τους πίσω ηλεκτροκινητήρες μέσω μιας ηλεκτρονικά ελεγχόμενης μονάδας κατανομής ροπής (AYC). Όλα αυτά είναι ενσωματωμένα στο σύστημα δυναμικού ελέγχου οχήματος της MMC Super All-Wheel Control (S-AWC). Η συμπεριφορά στις στροφές και η πρόσφυση βελτιώνονται. Τα φρένα ελέγχουν άμεσα και με ακρίβεια τις κινητήριες δυνάμεις με ηλεκτρικές δαγκάνες που αντικαθιστούν τις συμβατικές υδραυλικές.
AI system: Εγκέφαλος του e-Evolution Concept είναι ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης - Artificial Intelligence (AI) που βελτιώνει τις ικανότητες του οδηγού. Μία σειρά αισθητήρων επιτρέπει στο σύστημα AI να διαβάζει άμεσα τις αλλαγές στις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες καθώς και τις προθέσεις του οδηγού. Συντονίζοντας τις προθέσεις του οδηγού με τις επιδόσεις του οχήματος, το σύστημα υποστηρίζει οδηγούς όλων των ικανοτήτων.
Με τον ευκολότερο και ασφαλέστερο έλεγχο του οχήματος, η οδηγική εμπειρία προάγεται σε νέα επίπεδα. Με μία ειδική λειτουργία καθοδήγησης (coaching), το σύστημα AI μπορεί να μεταφέρει γνώσεις στον οδηγό και να αυξήσει διακριτικά τις οδηγικές του ικανότητες. Αφού ‘κατασκευάσει’ μία εικόνα με το επίπεδο ικανοτήτων του οδηγού, το σύστημα φτιάχνει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης που παρέχει συμβουλές μέσω φωνητικού διαλόγου και μιας μεγάλης οθόνης στο ταμπλό. Σαν αποτέλεσμα, οδηγοί όλων των ικανοτήτων γρήγορα έχουν στα χέρια τους ένα όχημα που συμπεριφέρεται όπως οι ίδιοι επιθυμούν και σύντομα απολαμβάνουν ακόμα περισσότερο την οδηγική εμπειρία.
Νίκος Τσάδαρης