Το news.gr οδηγεί την BMW 530e

Το news.gr οδηγεί την BMW 530e

Ουσία ή απλά επίδειξη τεχνολογίας;

Ο τίτλος της δοκιμής μας έχει να κάνει όχι με αυτήν καθεαυτή την νέα σειρά 5 της BMW που σε γενικές γραμμές είναι υπεράνω κριτικής, αλλά με την υβριδική έκδοση που οδηγήσαμε για πολλές ημέρες και ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα. Στην πορεία αυτή είναι αλήθεια ότι, απολαύσαμε τις κορυφαίου επιπέδου υπηρεσίες μετακίνησης που προσφέρει, αλλά μπερδευτήκαμε όσον αφορά την αναγκαιότητα (και την ωφέλεια κυρίως) της υβριδικής τεχνολογίας, τουλάχιστον σε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας.

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Ας πάρουμε όμως τα γεγονότα με την σειρά. Το φρέσκο αμάξωμα της σειράς 5 δεν δείχνει όσο μεγάλο είναι (μήκος 4,935 μ.) χάρη στην αρμονική του σχεδίαση, ενώ είναι και κατά 100 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του.

Στην περίπτωση της δοκιμής μας, οι ενδείξεις “eDrive” στις πίσω κολώνες, το 530e στο πίσω καπό, το καπάκι στο εμπρός αριστερό φτερό, το logo “i” χαμηλά στα μπροστινά φτερά και οι αλουμινένιες ζάντες με τις μπλε λεπτομέρειες, είναι αρκετά τα διακριτικά της υβριδικής έκδοσης.

Κινητήρας-Κιβώτιο

Έτσι, κάτω από το επιβλητικό καπό υπάρχει ένας 4κύλινδρος 2λιτρος βενζινοκινητήρας 185 ίππων, που συνδυάζεται μ' έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων (συνολική ισχύς 252 ίπποι) και 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic, που δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς.

Ο συνδυασμός προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ/ώρα σε 6,2'', τελική 235 χλμ/ώρα), όντας ταυτόχρονα εξαιρετικά ροπάτος καθώς η μέγιστη ροπή προσφέρεται από τις 1.250 στροφές. Επιπλέον η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα πριν το 8άρι κιβώτιο επιτρέπει τη χρήση των σχέσεων του κιβωτίου και στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα καταργώντας την ανάγκη μετατροπέα ροπής, κάτι που γλυτώνει την κατασκευή από βάρος.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 9,2 KW βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα και το αντίτιμο είναι 120 λίτρα λιγότερα (410 αντί 530 λίτρα) από την χωρητικότητα του χώρους αποσκευών σε σχέση με μια συμβατική 5άρα.

H μπαταρία αυτή για να φορτιστεί πλήρως με οικιακό ρεύμα χρειάζεται 5 ώρες και τότε προσφέρει –θεωρητική- αυτονομία 45 περίπου χλμ. με τη BMW να ανακοινώνει μια μικτή κατανάλωση 1,9 λίτρων/100 χλμ.

Η ηλεκτρική αυτονομία πάντως στην πράξη, ποτέ δεν ξεπέρασε τα 25-30 χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Βέβαια ακόμα και έτσι περιορίζεται σημαντικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου, ειδικά στη πόλη (και ακόμα περισσότερο αν έχει κανείς τη δυνατότητα να το φορτίζει στο σπίτι του και στη δουλειά του). Όσον αφορά τώρα την συνολική μέση κατανάλωση (για διαδρομές 70-100 χιλιομέτρων), ξεκινώντας με την μπαταρία στο φουλ, αυτή στην διάρκεια των δοκιμών μας ήταν στα 7,3 λτ/100χλμ, παρά το ότι οδηγούσαμε συνεχώς στο πιο οικονομικό πρόγραμμα (eco pro) το βαρύ (1770 κιλά) αυτοκίνητο.

Πάντως εάν για την φόρτιση χρησιμοποιούμε το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος το κόστος κίνησης με ηλεκτροκίνηση πέφτει ακόμα και κάτω από τα 2 ευρώ/100 χλμ.. Βέβαια ακόμα και στις καθημερινές αστικές διαδρομές όπου δεν αρκεί η αυτονομία της μπαταρίας και γίνεται χρήση του βενζινοκινητήρα, η μέση κατανάλωση είναι μικρή για τις δυνατότητες και την κατηγορία του αυτοκινήτου. Το γεγονός αυτό έχει σαν αποτέλεσμα χαμηλές εκπομπές CO2, (44 γρ/χλμ) και κατά συνέπεια απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Εκτός αυτού η χαμηλή μέση κατανάλωση επέτρεψε τη χρησιμοποίηση μικρότερου δοχείου καυσίμου (από την συμβατική 5άρα) με χωρητικότητα 46 λίτρα αντί 66 και την εξ αυτού εξοικονόμηση χώρου και βάρους.

Βέβαια εδώ χρειάζεται η προσοχή του οδηγού, όσον αφορά την αυτονομία στα μεγάλα ταξίδια, ειδικά αν οδηγεί στο πρόγραμμα sport, όπου και η οικονομία καυσίμου πάει …περίπατο.

Για να καταλάβετε πάντως πόσο ευαίσθητη στην εκφόρτιση είναι η μπαταρία, σκεφτείτε πως το πρωί ξεκινώντας με πλήρη φόρτιση ο υπολογιστής έδινε 45 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, τα οποία μειώνονταν στα μισά αμέσως μόλις έθετες σε λειτουργία το σύστημα θέρμανσης.

Στην χρήση

Κατά τα λοιπά, σε ένα αυτοκίνητο σαν την σειρά 5 της BMW δεν έχει νόημα να μιλάμε ποιότητα κατασκευής, φινίρισμα και χώρους επιβατών, που είναι πολύ πάρα πάνω από τον μέσο όρο. Η εξαιρετική θέση οδήγησης και ο εξοπλισμός (με έξτρα που περιλαμβάνουν ακόμα και σύστημα ασύρματης φόρτισης για κινητό τηλέφωνο), μαζί με τα πάμπολλα οδηγικά βοηθήματα, τα συστήματα ασφαλείας και τα συστήματα πληροφόρησης/επικοινωνίας/ψυχαγωγίας, κάνουν την 530e ένα μεταφορικό παράδεισο, που όταν λειτουργεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα (χωρίς απολύτως κανένα θόρυβο, χάρη και στην κορυφαία ποιότητα κύλισης), νομίζεις ότι τον «ζεις» σε όνειρο.

Στα συν και η μεγάλη οθόνη πληροφόρησης (όπου για να εξαντλήσεις τις δυνατότητές της πρέπει να είσαι τουλάχιστον απόφοιτος ΤΕΙ ηλεκτρονικών…) που μπορεί να λαμβάνει εντολές και από την κίνηση των χεριών.

Στον δρόμο το ακριβές και γρήγορο το τιμόνι βοηθάει πολύ τον οδηγό στον έλεγχο του μεγάλου αμαξώματος, που στην πράξη αποδεικνύεται απρόσμενα γρήγορο και ευέλικτο, ενώ τα δυνατά φρένα ολοκληρώνουν μια εικόνα απόλυτης ασφάλειας.

Σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύεις σαν με «μαγικό χαλί», ενώ όταν αρχίζουν οι στροφές εντυπωσιάζεσαι με το πόσο εύκολα ελέγχονται τα σχεδόν 1800 κιλά βάρους, ακόμα και σε πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Το μακρύ αμάξωμα είναι προβλέψιμο σε κάθε περίπτωση, σε κάνει να ξεχνάς τον όγκο του και το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται πίσω δεν του στερεί ίχνος πρόσφυσης. Αν βέβαια το παρακάνεις, τότε είναι τα άριστα -και διακριτικά στην λειτουργία τους- ηλεκτρονικά συστήματα που διατηρούν εντός επιθυμητής τροχιάς το μεγάλο σεντάν.

Ταυτόχρονα η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα παρά τα runflat ελαστικά (σώζουν κάπως την ανυπαρξία ρεζέρβας), τα σκληρά πλαϊνά των οποίων δεν απορροφούν όσο πρέπει τις ανωμαλίες των δρόμων.

Συμπέρασμα

Με λίγα λόγια, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια «οικολογική» BMW σειράς 5, που δεν θα αρνηθεί να ανταποκριθεί σε σπορτίφ απαιτήσεις του οδηγού της. Το υβριδικό σύστημα προσφέρει την δυνατότητα για γρήγορες επιδόσεις, σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση σε ένα μεγάλο, πολυτελές, εύχρηστο και τελικά ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο.

Από την άλλη σε βάζει σε μια συνεχή διαδικασία εξεύρεσης πρίζας για ένα μικρό τελικά όφελος ηλεκτρικής αυτονομίας, που όμως σε αποζημιώνει για όσα χιλιόμετρα διαρκεί (στο ξεκίνημα είναι πάντα ηλεκτροκίνητη, αν η μπαταρία έχει ρεύμα) και στη συνέχεια επηρεάζει θετικά την μέση κατανάλωση.

Όσον αφορά την τιμή, παρά την υψηλού επιπέδου τεχνολογία που διαθέτει, παραμένει σε πολύ χαμηλά (για όσους έχουν και κατέχουν…) επίπεδα, ξεκινώντας από τα 67.080 ευρώ (μόλις 1200 περισσότερα από την 520 diesel & σχεδόν 3.000 λιγότερο από την 530i), ενώ θα πρέπει να συνυπολογίσουμε πως δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας.

Θα την αγόραζα; Εάν ήθελα κάτι ανάλογο και μπορούσε να αντέξει το πορτοφόλι μου, μάλλον ναι, αν και θα σκεφτόμουν την συνεχή αναζήτηση πρίζας και το άγχος να μην αδειάσει η μπαταρία.

Υπέρ

- Υβριδική Τεχνολογία

- Ποιότητα κατασκευής

- Οδική συμπεριφορά

- Ασφάλεια / Εξοπλισμός

- Επιδόσεις

- Οδική συμπεριφορά

- Τιμόνι / Φρένα

- Χαμηλή κατανάλωση

Κατά

- Τιμή

- Αυτονομία σε μεγάλα ταξίδια

- Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κυβισμός: 1.998κ.εκ. Ισχύς 2λιτρου θερμικού κινητήρα 185 ίππους
  • Συνολική ισχύς συστήματος: 252 ίπποι στις 4.460 – 6.500 σαλ
  • Μέγιστη ροπή συστήματος: 420 Nm στις 1.450 – 4.000 σαλ
  • Επιτάχυνση (0–100 χλμ/ώρα): 6,2΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 235 χλμ/ώρα
  • Ηλεκτρική αυτονομία (εργοστασιακή): 45 χλμ
  • Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων Steptronic
  • Μεικτή κατανάλωση (δοκιμής): 7,3 λτ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2: 44 γρ/χλμ
  • Βάρος: 1.770 κιλά
  • Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.936/1.868/1.485 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 410 lt
  • Ρεζερβουάρ: 46 λίτρα