Τα χαρακτηριστικά που δίνουν έμφαση στον σπορ χαρακτήρα της
Εδώ έχουμε να κάνουμε με το επόμενο κεφάλαιο της επιτυχημένης ιστορίας του πρώτου Sports Activity Coupe της μεσαίας κατηγορίας, που ξεπέρασε σε πωλήσεις τις 200.000 μονάδες. Η δεύτερη γενιά της BMW X4, που θα παρουσιαστεί σε λίγες ημέρες στην Γενεύη, δίνει μεγαλύτερη έμφαση στον σπορ χαρακτήρα και στην εκφραστική σχεδίαση.
Η εξωτερική σχεδίαση της νέας X4 δηλώνει δυναμική ευελιξία και αυτοπεποίθηση. Αυξημένο ύψος (+81 mm), πλάτος (+37 mm) και μεταξόνιο (+54 mm) και μειωμένο ύψος κατά 3 mm συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο.
Μοντέρνα, premium αίσθηση στο εσωτερικό, ένα γνώριμο μίγμα στιβαρότητας και αριστοκρατικής κομψότητας. Το κλασικό, οδηγοκεντρικό cockpit και τα νέας σχεδίασης εμπρός καθίσματα με τις επενδύσεις γονάτων, συμπληρώνουν την εικόνα.
Οι εκδόσεις xLine, M Sport X και M Sport αυξάνουν τις δυνατότητες εξατομίκευσης, ενώ η X4 διατίθεται για πρώτη φορά με αποκλειστικές προτάσεις της σειράς Individual, για να μπορεί ο πελάτης να αποτυπώσει το προσωπικό του στυλ.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τρεις βενζινοκινητήρες και τέσσερις κινητήρες diesel και ισχύ από 184 έως 360 ίππους (κατανάλωση μικτού κύκλου: 9,0 – 5,4 l/100 km, Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 209 – 142 g/km). Η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου Steptronic και του συστήματος τετρακίνησης xDrive (και τα δύο στάνταρ σε όλα τα μοντέλα).
Επιπλέον θα υπάρχουν δύο μοντέλα M Performance: η X4 M40i και η X4 M40d με πανίσχυρους κινητήρες, αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία και εξοπλισμό.
Η νέα Χ4 έχει αισθητά βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά, χάρη στην αναβαθμισμένη τεχνολογία πλαισίου, προσαρμοσμένη για το συγκεκριμένο μοντέλο και τη μείωση βάρους. Κορυφαία συστήματα πλαισίου διατίθενται στάνταρ ή προαιρετικά: Variable Sport Steering (σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού), Performance Control (έλεγχος επιδόσεων), προσαρμοζόμενη ανάρτηση Adaptive M, διαφορικό M Sport και φρένα M Sport.
Το συνολικό βάρος έχει μειωθεί έως 50 κιλά συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στα μέτρα EfficientLightweight και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) είναι τώρα 0,30.
Η τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος iDrive και ευφυής φωνητικός έλεγχος (voice control) στάνταρ, Control Display με λειτουργία οθόνης αφής και σύστημα ελέγχου μέσω αναγνώρισης χειρονομιών, θα διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Τέλος τα στάνταρ συστήματα υποστήριξης οδήγησης αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, ενώ προαιρετικά θα διατίθεται Driving Assistant Plus με Steering & lane control assistant και Lane Keeping Assistant με προστασία από πλευρική σύγκρουση.
Όσον αφορά την συνδεσιμότητα, υπάρχει η ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών BMW ConnectedDrive. Ο προσωπικός βοηθός μετακίνησης BMW Connected εξασφαλίζει άριστη συνδεσιμότητα μεταξύ αυτοκινήτου και ψηφιακού lifestyle του πελάτη.
Εκδόσεις Χ4
X 4 xDrive 20 i :
4κύλινδρος βενζινοκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.998cc, ισχύς: 184 hp στις 6.500 rpm,
μέγιστη ροπή: 290 Nm στις 1.350 – 4.250 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 8,3 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 215 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 7,3 – 7,1 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 168 – 163 g/km.
X 4 xDrive 30 i :
4κύλινδρος βενζινοκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.998cc, ισχύς: 252 hp στις 6.500 rpm,
μέγιστη ροπή: 350 Nm στις 1.450 – 4.800 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,3 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 240 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 7,3 – 7,2 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 168 – 164 g/km.
X 4 M 40 i (διαθεσιμότητα από παραγωγή Αυγούστου 2018):
6κύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 2.998cc, ισχύς: 360 hp στις 5.500 – 6.500 rpm.
μέγιστη ροπή: 500 Nm στις 1.520 – 4.800 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 4,8 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 250 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 9,2 – 9,0 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 213 – 209 g/km.
X 4 xDrive 20 d :
4κύλινδρος κινητήρας diesel, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.995cc, ισχύς: 190 hp στις 4.000 rpm,
μέγιστη ροπή: 400 Nm στις 1.750 – 2.500 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 8.0 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 213 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 5,6 – 5,4 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 149 – 142 g/km.
X 4 xDrive 25 d :
4κύλινδρος κινητήρας diesel, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.995cc, ισχύς: 231 hp στις 4.400 rpm,
μέγιστη ροπή: 500 Nm στις 2.000 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,8 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 230 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 5,7 – 5,5 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 149 – 145.
X 4 xDrive 30 d (διαθεσιμότητα από παραγωγή Αυγούστου 2018):
6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 2.993 cc, ισχύς: 265 hp στις 4.000 rpm,
μέγιστ ροπή: 620 Nm στις 2.000 – 2.500 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5,8 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 240 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 6,2 – 5,9 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 163 – 156 g/km.
X 4 M 40 d :
6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 2.993cc, ισχύς: 326 hp στις 4.400 rpm,
μέγιστη ροπή: 680 Nm στις 1.750 – 2.750 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 4,9 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 250 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 6,6 – 6,4 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 173 – 170 g/km.
Νίκος Τσάδαρης