Το νέο Dacia Duster ήρθε για να μείνει

Το νέο Dacia Duster ήρθε για να μείνει

Ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην Ευρωπαϊκή αγορά, περνάει στη 2η γενιά του

Το Dacia Duster, το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Ρουμάνικης φίρμας και ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην Ευρωπαϊκή αγορά, περνάει στη 2η γενιά του. Πλήρως ανανεωμένο, με νέο σχεδιασμό εκτός/εντός, συνεχίζει να αποτελεί το μέτρο σύγκρισης όσον αφορά στην αντοχή, προσφέροντας πλέον κορυφαία πρακτικότητα, εργονομία και αναβαθμισμένη χειροπιαστή ποιότητα. Εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων νέων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, το νέο Duster συνεχίζει να είναι εξαιρετικά ικανό στις εκτός δρόμου διαδρομές και παράλληλα άνετο, ασφαλές και πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Πρόκειται για ένα αυθεντικό Crossover σε επίπεδο ευκολίας χρήσης και ένα αυθεντικό SUV, όσον αφορά στις δυνατότητες του να κινηθεί με αποτελεσματικότητα σε όλα τα εδάφη.

Όμως, παρά τη σημαντική αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα, το νέο Duster θα διατίθεται στις ίδιες χαμηλές τιμές όπως και ο προκάτοχος του, διατηρώντας στο ακέραιο τον κορυφαίο Value for Money χαρακτήρα του.

Εμφάνιση

Το νέο Duster έχει πιο έντονη προσωπικότητα, τόσο όσον αφορά στην εξωτερική εμφάνιση, όσο και στο εσωτερικό. Το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από τις δυναμικές γραμμές, ενώ το εσωτερικό ξεχωρίζει για την άνεση που προσφέρει, τα προσεγμένα υλικά, το φινίρισμα και το επίπεδο ποιότητας.

Ιδιάιτερα στο εσωτερικό, η εστίαση βρίσκεται στη εντελώς αναθεωρημένη θέση οδήγησης, η οποία τώρα προσφέρει άνεση και πρακτικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις.

Κατά τα λοιπά:

• Οι αναλογίες του νέου ταμπλό είναι πιο μεγάλες

• Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται τοποθετημένη ψηλότερα και σε πιο εργονομική θέση (+74 χλστ.), η οθόνη του συστήματος MediaNav Evolution, για πιο εύκολη χρήση.

• Τα τρία κυκλικά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού συνεχίζουν το μοτίβο που καθορίζουν οι τρείς αεραγωγοί στο κέντρο του ταμπλό.

• Στην κεντρική κονσόλα οι νέοι διακόπτες τύπου piano, ξεχωρίζουν για την αισθητική τους, αλλά και την ευκολία χρήσης.

• Ο επανασχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας δημιούργησε επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους, ενώ επέτρεψε και την τοποθέτηση του επιλογέα του συστήματος 4κινησης στη βέλτιστη θέση (δίπλα στο χειρόφρενο).

• Το τιμόνι ρυθμίζεται και στους δύο άξονες (ύψος κατά 40χλστ. και βάθος κατά 50χλστ.).

• Η θέση του οδηγού διαθέτει υποβραχιόνιο, ρύθμιση οσφυϊκής μοίρας και ένα νέο σύστημα ρύθμισης του ύψους που προσφέρει 60χλστ. διαδρομής (σε σχέση με τα 40χλστ. της πρώτης γενιάς του Duster).

• Η έδρα του καθίσματος έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 20χλστ. για καλύτερη στήριξη.

• Ο νέος σχεδιασμός των καθισμάτων προσφέρει καλύτερη πλευρική στήριξη, άνεση και αντοχή στη χρήση.

• Στο πίσω κάθισμα τα 3 προσκέφαλα τύπου «κόμμα» προσφέρουν βελτιωμένη ορατότητα όταν δεν φιλοξενούνται πίσω επιβάτες.

Επιπλέον, το εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για να ανταπεξέλθει στον χρόνο και τις απαιτήσεις των χρηστών, χάρη και στην προσεκτική επιλογή των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν ως εξής:

• Το ταμπλό χρησιμοποιεί υλικά με πιο εκλεπτυσμένη υφή και ματ φινίρισμα.

• Τα πάνελ στις πόρτες είναι πιο στιβαρά και διαθέτουν επενδύσεις που είναι πιο ευχάριστες στην αφή.

• Τα νέα υφάσματα προσφέρουν βελτιωμένη άνεση και ξεχωρίζουν για το μοντέρνο σχεδιασμό τους.

• Ο επιλογέας έχει μικρότερο μήκος και διαθέτει στοιχεία από σατινέ χρώμιο.

• Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, το τιμόνι είναι επενδεδυμένο με ειδικό δέρμα το οποίο διαθέτει ευχάριστη αφή και είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στη χρήση.

Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα φτάνουν τα 27,2 λίτρα, συμπεριλαμβανομένων και 2,8 λίτρων που προσφέρει ένα νέο συρτάρι το οποίο βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Ο χώρος αποσκευών κάτω από την εταζέρα είναι 478 λίτρα για την έκδοση 2WD και 467 λίτρα για την έκδοση 4WD. Με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 1,623 λίτρα.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στον τομέα της ηχομόνωσης με το θόρυβο στο εσωτερικό να έχει μειωθεί κατά 50% μέσω της χρήσης αναβαθμισμένων ηχομονωτικών υλικών.

Η μόνωση της καμπίνας βελτιώθηκε μέσω:

• αύξησης του ποσοστού των ηχομονωτικών υλικών στην καμπίνα και το χώρο του κινητήρα σε ποσοστό από 20% έως και 50%,

• μείωσης του θορύβου χάρη στη χρήση βελτιωμένων ελαστικών παρεμβυσμάτων,

• χρησιμοποίησης κρυστάλλων με αυξημένο πάχος (+ 0.35χλστ.) στα εμπρός παράθυρα.

• Ελάττωσης του θορύβου και των κραδασμών από τον κινητήρα χάρη και στην αυξημένη ακαμψία του εμπρός μέρους (υποπλαίσιο κινητήρα, ράμφη, βάση παρμπρίζ).

Το νέο Duster εφοδιάζεται με μια σειρά νέων συστημάτων που του επιτρέπουν να είναι εξαιρετικά ευέλικτο και πρακτικό στις εντός και εκτός δρόμου διαδρομές. Επιπλέον, έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία το κάνουν ικανό στις εκτός δρόμου διαδρομές, ένα στοιχείο που συνετέλεσε σημαντικά στην επιτυχία της πρώτης γενιάς του μοντέλου.

Με διαστάσεις 4,34μ. Χ 1,80μ. (ΜχΠ), έχει απόσταση από το έδαφος 21 εκ., γωνία προσέγγισης: 30°, γωνία διαφυγής 34° (33° έκδοση 4WD) και γωνία ράμπας: 21°

Όσον αφορά τα συστήματα υποστήριξης οδηγού, έχουν ως εξής:

• Νέα ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα. Το νέο σύστημα μειώνει κατά 35% τη δύναμη που πρέπει να ασκήσει ο οδηγός, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τους ελιγμούς στάθμευσης. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης έχει κατά 6% μικρότερο λόγο μετάδοσης, προσφέροντας γρηγορότερη απόκριση και βελτιωμένη ευελιξία. Ο βαθμός υποβοήθησης είναι μεταβλητός ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος για καλύτερη σταθερότητα στις μεγαλύτερες ταχύτητες, ενώ συνολικά προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση, ιδιαίτερα στις εκτός δρόμου διαδρομές.

• Το σύστημα multi-view camera, αποτελείται από τέσσερις κάμερες (μία εμπρός, από μία σε κάθε πλευρά του οχήματος και μία στο πίσω μέρος) και επιτρέπει στον οδηγό να έχει μια περιμετρική εικόνα του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο, βοηθώντας τον σημαντικά κατά τη διάρκεια των ελιγμών στάθμευσης. Το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή της όπισθεν και αν ο οδηγός επιλέξει την 1η στην οθόνη προβάλλεται η εικόνα από την εμπρός κάμερα. Παράλληλα η κάμερα μπορεί να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα, πατώντας το κουμπί “MVC”. Με το ίδιο κουμπί ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει το σύστημα, το οποίο απενεργοποιείται σε κάθε περίπτωση αυτόματα αν η ταχύτητα του οχήματος ξεπεράσει τα 20χλμ./ώρα. Οι πλαϊνές κάμερες είναι τοποθετημένες στο κάτω μέρος των εξωτερικών καθρεπτών.

• Το Hill Descent Control επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει με άνεση και ασφάλεια την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε κατηφορικές διαδρομές με μεγάλη κλίση. Το σύστημα επενεργεί στα φρένα του οχήματος παρέχοντας εξαιρετική σταθερότητα.

• Ο συνδυασμός των συστημάτων Hill Start Assist και Hill Descent Control κάνουν την οδήγηση σε δρόμους με μεγάλη κλίση πολύ πιο εύκολη και ασφαλή.

• Για τους θιασώτες της εκτός δρόμου οδήγησης, η απεικόνιση 4X4 στο σύστημα MediaNav Evolution περιλαμβάνει πυξίδα και κλινόμετρα (διαμήκης και εγκάρσιος άξονας) που ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο τον οδηγό για τις κλίσεις του οχήματος.

• Το νέο Duster είναι διαθέσιμο και με σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί. Το σύστημα αυτόματα ξεκλειδώνει όλες τις πόρτες καθώς ο οδηγός πλησιάζει το όχημα και αντίστοιχα τις ασφαλίζει καθώς απομακρύνεται. Επίσης ο οδηγός δεν χρειάζεται να βγάλει το κλειδί από την τσέπη του χάρη στο σύστημα εκκίνησης με κουμπί start/stop.

• Το σύστημα πολυμέσων MediaNav Evolution περιλαμβάνει και το σύστημα Driving Eco2 , το οποίο ενημερώνει και βοηθά τον οδηγό ώστε να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο με τη μέγιστη οικονομία καυσίμου.

Κινητήρες - Κιβώτια

Το Duster συνεχίζει να εφοδιάζεται με μία σειρά αξιόπιστων κινητήρων του Groupe Renault. Οι κινητήρες αυτοί ξεχωρίζουν για την πολιτισμένη λειτουργία τους, την οικονομία καυσίμου, αλλά και το χαμηλό κόστος συντήρησης. Πρόκειται για τους εξής:

• Ο κινητήρας βενζίνης 1.6 SCe 115 (εκδόσεις 2WD και 4WD) που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο.

• Ο κινητήρας πετρελαίου 1.5 dCi 110 (εκδόσεις 2WD και 4WD) ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο, αλλά και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (μόνο στην έκδοση 2WD).

Πλέον των παραπάνω, μία σειρά τεχνολογιών διατίθεται για την προστασία του οδηγού και των επιβατών, όπως το ενισχυμένο πλαίσιο, το νέο πλαίσιο καθισμάτων με μεγαλύτερα (σε μέγεθος και πάχος) εμπρός προσκέφαλα, τους νέους αερόσακους τύπου κουρτίνας, τους πυροτεχνικοί προεντατήρες για τις εμπρός και πίσω θέσεις, τα σημεία πρόσδεσης Isofix, το σύστημα ειδοποίησης για τις ζώνες ασφάλειας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, προφυλακτήρας και καπό με βελτιωμένα χαρακτηριστικά για την προστασία των πεζών και τους κατά 8% μεγαλύτερους, εξωτερικούς καθρέπτες.

Παράλληλα, εφοδιάζεται με μια σειρά χρήσιμων οδηγικών βοηθημάτων για μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια, όπως:

• Προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Warning) σύστημα που αποτελείται από 4 αισθητήρες υπερήχων τοποθετημένων στο εμπρός και πίσω μέρος του οχήματος. Οι αισθητήρες εντοπίζουν οχήματα που κινούνται στις πλευρές του αυτοκινήτου σε ένα πλαίσιο απόστασης 3 - 5 μέτρων. Μια προειδοποιητική λυχνία ανάβει στους εξωτερικούς καθρέπτες όταν υπάρχει όχημα στην τυφλή γωνία του Duster ειδοποιώντας τον οδηγό. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες από 30χλμ./ώρα έως 140 χλμ./ώρα

• Το Cruise Control με σύστημα περιορισμού ταχύτητας επιτρέπει στον οδηγό είτε να επιλέξει την ταχύτητα που επιθυμεί και να τη διατηρεί σταθερή, είτε να επιλέξει την ταχύτητα που δεν θέλει να ξεπεράσει.

• Το αυτόματο σύστημα ενεργοποίησης των φώτων.

Τέλος, η είδηση είναι ότι, παρά τις εκτεταμένες αλλαγές και βελτιώσεις στο νέο Duster, οι τιμές παραμένουν ίδιες με αυτές της προηγούμενης έκδοσης, ξεκινώντας από τις 13.670 ευρώ, ενώ η πλήρως εξοπλισμένη έκδοση 1.5 dCi 110 4Χ4 Sportive, παραμένει στις 17.350 ευρώ. Εδώ αν συνυπολογίσουμε την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και την 3ετή οδική βοήθεια, εύκολα οδηγούμεθα στον χαρακτηρισμό “One of the Best Value for money”.

Περισσότερα για την οδική του συμπεριφορά, σε προσεχές άρθρο.

Νίκος Τσάδαρης