Με σεβασμό στην παράδοση...
Πρόκειται γιαί ένα μικρό GTI που παρέχει την δυνατότητα στους νεαρούς οδηγούς να εκπληρώσουν ένα όνειρο και στους λίγο μεγαλύτερους να αναπολήσουν όμορφες αναμνήσεις, καθώς 42 χρόνια μετά το ντεμπούτο του πρώτου Golf GTI, το up! GTI είναι εδώ.
Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης
Ο χαρακτήρας και η απόδοση των 115 ίππων ευθυγραμμίζεται με το Golf GTI Mk1 που είχε παρουσιασθεί το 1976 με ισχύ 110 ίππων. Έτσι, το up! GTI αποτίει φόρο τιμής στο αρχέτυπο GTI με τις κόμπακτ διαστάσεις του, το χαμηλό βάρος και έναν αποδοτικό.
Παράλληλα, διαθέτει αυξημένο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο στον πίσω άξονα, σπορ στήσιμο και με τα κλασικά χαρακτηριστικά ενός GTI (συμπεριλαμβανομένων των κόκκινων λωρίδων στη μάσκα, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και τις καρό επενδύσεις "clark" σκωτσέζικου τύπου των καθισμάτων).
Κινητήρας
Ο 3κύλινδρος TSI με χωρητικότητα 999 κ.εκ. είναι ένα μικρό και ελαφρύ μοτέρ της γενιάς EA211 με διπλό επικεφαλής εκκεντροφόρο και οδοντωτό ιμάντα χρονισμού. Και οι δύο εκκεντροφόροι έχουν ρυθμιστεί για τη βέλτιστη και χαμηλότερη εκπομπή ρύπων και κατανάλωση καυσίμου και ταυτόχρονα με την υψηλότερη απόδοση ισχύος. Την απόδοση και ταυτόχρονη οικονομία του κινητήρα, διασφαλίζουν μία σειρά από καινοτομίες όπως ο ηλεκτρονικός έλεγχος της διάταξης αποσυμπίεσης του turbo, η πολλαπλή εισαγωγής με ενσωματωμένο τον εναλλάκτη αέρα και την πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Με μέγιστη πίεση στο κύκλωμα ψεκασμού τα 350 bar, το καύσιμο μίγμα ψεκάζεται απευθείας στους θαλάμους καύσης. Αυτά και πολλά άλλα χαρακτηριστικά επιτρέπουν στον 1000άρη κινητήρα να αποδίδει 115 ίππους από τις 5.000 έως και τις 5.500 σ.α.λ. Ο άμεσος ψεκασμός συμβάλλει και στη μέγιστη ροπή των 200 Nm (από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ.) που μεταφέρονται στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.
Το σύνολο κινητήρα/κιβωτίου φτάνει το βάρους 1070 κιλών up! GTI στην τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα και σε επιτάχυνση 0-100 σε 8,8 δευτερόλεπτα.
Η έκδοση GTI είναι η πρώτη στο up! που λανσάρεται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων για βενζινοκινητήρα, ενώ χάρη στο εξελιγμένο καταλυτικό μετατροπέα το up! GTI πληροί τις νέες Ευρωπαϊκές προδιαγραφές Euro AG.
Εμφάνιση
Το σπορ up! μπροστά ξεχωρίζει μία κόκκινη ρίγα που διατρέχει τη μάσκα. Λίγο πάνω δεσπόζει το λογότυπο GTI. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που αποτελεί κοινό γνώρισμα των σύγχρονων GTI είναι η τυπική κυψελοειδούς σχήματος γρίλια στη μάσκα σε ματ μαύρο.
Από το πλάϊ διακρίνεται από διπλές λωρίδες που διατρέχουν το προφίλ του. Πίσω η μαύρη πόρτα του πορτμπαγκάζ συνδυάζεται με σκούρα πλαϊνά κρύσταλλα, ενώ στο πάνω μέρος της υπάρχει ένα επανασχεδιασμένο σπόιλερ. Αυτό το μαύρο σπόιλερ είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις up! για να διασφαλίζει αυξημένο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο στον πίσω άξονα και να βελτιστοποιεί την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Εσωτερικό
Ένα υφασμάτινο σκωτσέζικο μοτίβο με τις λευκές και κόκκινες λωρίδες να εναλλάσσονται σε ένα μαύρο φόντο (ονομάζεται "clark" )έχει αποτυπωθεί στις κεντρικές περιοχές των επενδύσεων στα καθίσματα του νέου up! GTI.
Τα λογότυπα GTI υπάρχουν και εσωτερικά, όπως στις λαβές των θυρών, ένα ειδικό λογότυπο βρίσκεται στον επιλογέα ταχυτήτων, αλλά και στο πολύλειτουργικό τιμόνι με την κόκκινη ραφή και το μεγάλο λογότυπο στην κάθετη ακτίνα. Η λαβή του χειρόφρενου είναι επίσης επενδυμένη με δέρμα, ενώ ένα ακόμη ξεχωριστό στοιχείο που χαρακτηρίζει κάθε GTI είναι η οροφή σε σπορ μαύρο χρώμα.
Το up! GTI διατίθεται με ένα συγκεκριμένο πακέτο στοιχείων που το ξεχωρίζουν, όπως ηχοσύστημα Composition Phone, έξι ηχεία, σύστημα αυτόματου κλιματισμού, θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής και σπορ ρύθμιση πλαισίου, ενώ πωλείται με την στάνταρ βαφή "pure white" σε 3θυρο αμάξωμα (το 5θυρο είναι προαιρετικό).
Το νέο μικρό σπορ VW θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από το Φεβρουάριο, σε τιμή που θα ξεκινά κάτω από τις 16.000 €.