Η επιτυχία της μάρκας είναι τέτοια, ώστε η εμπορική αξία του σήματος της πλέον υπολογίζεται στα $47,8 δισεκατομμύρια!
Για τέταρτη συνεχή χρονιά η Mercedes-Benz κατακτά την πρώτη θέση στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων στη χώρα μας, σημειώνοντας μερίδιο αγοράς της τάξεως του 4,5% και 3.920 ταξινομήσεις επιβατηγών οχημάτων. Ταυτόχρονα σημειώνει αύξηση 20% και στις ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων έναντι του 2016 και κατατάσσεται πρώτη στις πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών στην κατηγορία των μεσαίων και μεγάλων vans (Vito & Sprinter) για 5η συνεχόμενη χρονιά.
Συγκεκριμένα ταξινομήθηκαν 3.920 επιβατηγά οχήματα, 259 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, 139 βαρέα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά) και 16 λεωφορεία Μercedes & Setra (πηγή: ΣΕΑΑ). Τόσο στα φορτηγά όσο και στα λεωφορεία, η Mercedes Ελλάς κατετάγη επίσης 1η στις πωλήσεις, ενώ ειδικά στα λεωφορεία, το μερίδιο αγοράς ξεπερνά το 32% (32,6%).
Ικανοποιητική ήταν και η πορεία των smart, με 616 ταξινομήσεις το 2017.
Η Mercedes παγκοσμίως
Η εμπορική επιτυχία της μάρκας είναι τέτοια, ώστε μόνο η εμπορική αξία του σήματος της να ανέβει σε μόλις ένα χρόνο κατά 10% έναντι του 2016 και πλέον υπολογίζεται στα $47,8 δισεκατομμύρια! (πηγή: www.interbrand.com) Όσον αφορά στις πωλήσεις, παρέδωσε παγκοσμίως στους πελάτες της περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ. Η μάρκα της Στουτγάρδης με σήμα το «αστέρι» πούλησε συνολικά 2.289.344 οχήματα (+9,9%) σημειώνοντας για 7η συνεχόμενη χρονιά νέο ρεκόρ έναντι της προηγούμενης. Αυτό σημαίνει, ότι η μάρκα παρέμεινε η πλέον ταχέως αναπτυσσόμενη μάρκα σε σχέση με τους κύριους Γερμανούς ανταγωνιστές της παγκοσμίως.
To 2017 η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη premium μάρκα σε πολλές χώρες του κόσμου, όπως η Γερμανία, η Μ. Βρετανία, η Γαλλία, η Ελβετία, η Ελλάδα, η Πολωνία, η Πορτογαλία, η Τουρκία, η Δανία, η Τσεχία, η Φινλανδία, η Ν. Κορέα, η Ιαπωνία, η Αυστραλία, η Ταϊβάν, η Ινδία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Μεξικό και η Βραζιλία.
Επίσης, για ακόμη μία χρονιά, η Ευρώπη αποτέλεσε την καλύτερη αγορά της Mercedes. H ζήτηση για οχήματα της μάρκας αυξήθηκε κατά 6,4% το 2017: 955.301 νέα αυτοκίνητα παραδόθηκαν στους νέους τους ιδιοκτήτες με πρωταγωνιστές τις E-Class (λιμουζίνες και στέισον-βάγκον) και τα SUV της μάρκας. Μόνο στη Γερμανία κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών πωλήθηκαν περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα (+3,5%). Σημαντική αύξηση παρουσίασε η μάρκα και στις υπόλοιπες μεγάλες αγορές της Ευρώπης. Ενδεικτικά: Μεγάλη Βρετανία (+6,4%), Γαλλία (+9,7%), Ισπανία (+11,9%) και Βέλγιο (+15,1%).
Σημαντική ήταν η αύξηση και για τα “Dream Cars” της φίρμας σε σχέση με το 2016. Το χαρτοφυλάκιο της Mercedes διαθέτει δώδεκα “Dream Cars”, τα οποία είναι τόσο δημοφιλή ώστε το 2017 οι πωλήσεις τους ξεπέρασαν αυτές του 2016 κατά 22,4%! Περίπου 170.000 νέα κουπέ, roadsters & κάμπριο με σήμα το αστέρι, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους δρόμους ανά τον κόσμο.
Επιτυχία σημειώνει και η Χ-Class, το νεότερο μοντέλο στη γκάμα της Mercedes που έκανε την πρώτη της εμφάνιση σε συγκεκριμένες – προς το παρόν – χώρες, τον Νοέμβριο του 2017.
Περισσότερα από 1.900 pick-up πουλήθηκαν ήδη σε πελάτες εντός Ευρώπης. Η αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων θα συμβεί με το λανσάρισμα του μοντέλου σε νέες αγορές, καθώς στις αρχές του 2018 το αυτοκίνητο θα εμφανιστεί στις αγορές της Ν. Αφρικής και της Αυστραλίας, ενώ θα ακολουθήσουν η Αργεντινή και η Βραζιλία το 2019.
Τέλος, η Mercedes-AMG, που το 2017 γιόρτασε τα 50α της γενέθλια, πέτυχε νέο ρεκόρ πωλήσεων με 131.970 πωλήσεις (αύξηση πωλήσεων 33%).
Οι μεγαλύτερες αγορές για τα μοντέλα AMG είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία και ο Καναδάς όπου η AMG κατέγραψε αύξηση πωλήσεων άνω του 40% σε κάθε μία από αυτές.
Όσον δε αφορά την Smart, αυτή συνέχισε την επιτυχημένη της πορεία και το 2017 με περισσότερες από 135.000 πωλήσεις, εκ των οποίων οι 23.097 στην Κίνα (αύξηση 9,8%).
Νίκος Τσάδαρης