Το νέο λογότυπο βασίζεται στο τρισδιάστατο στυλ απεικόνισης
Στη νέα εκδοχή του, το λογότυπο της μάρκας συνδυάζει στιλιστικά στοιχεία από την εποχή του κλασικού Mini με μία λιτή εμφάνιση επικεντρωμένη στη μελλοντική εξέλιξη. Έτσι ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην πολυτάραχη ιστορία του λογοτύπου Mini που θα συνοδεύει όλα τα μοντέλα της από το Μάρτιο του 2018.
Στο επίκεντρο της νέας ταυτότητας συνυπάρχουν κλασικές, παραδοσιακές αξίες και το πνεύμα μιας μελλοντοκεντρικής εξέλιξης. Αυτή η φιλοσοφία αντανακλάται επίσης στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Βρετανικής premium μάρκας, κεντρικό στοιχείο της οποίας είναι το λογότυπο. Η νέα ερμηνεία του πασίγνωστου λογοτύπου ορίζεται από μία μινιμαλιστική σχεδίαση που εστιάζει στα απαραίτητα.
Το νέο λογότυπο βασίζεται στο τρισδιάστατο στυλ απεικόνισης, το οποίο καθιερώθηκε από την εποχή του επαναλανσαρίσματος της μάρκας (2001), και εκφράστηκε μέσα από το λεγόμενο ‘flat design’, μία σχεδιαστική προσέγγιση που δίνει έμφαση στα απαραίτητα. Η διατήρηση του βασικού, παραδοσιακού μοτίβου ενός φτερωτού τροχού με το όνομα της μάρκας με κεφαλαία γράμματα στο κέντρο εξασφαλίζει την άμεση αναγνωρισιμότητα. Η σκόπιμη αποφυγή σκιών και γκρι τόνων δημιουργεί μία έντονη αντίθεση άσπρου – μαύρου, που αποπνέει αίσθηση αυθεντικότητας και σαφήνειας της νέας ταυτότητας, ενώ τα γραφικά δύο διαστάσεων επιτρέπουν γενική χρήση. Το νέο λογότυπο θα χρησιμοποιείται σαν προϊοντική ετικέτα σε όλα τα μοντέλα Mini, στο καπό, το πίσω τμήμα, στο κέντρο του τιμονιού και στο τηλεχειριστήριο.
Η τελευταία αισθητική ανανέωση εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στην πλούσια ιστορία του λογοτύπου της μάρκας. Υπάρχει μία εντυπωσιακή ομοιότητα με την ταυτότητα του κλασικού Mini από τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Εκείνη την εποχή, το όνομα της μάρκας εμφανιζόταν επίσης με κεφαλαία γράμματα στη μέση ενός κύκλου με αφηρημένα φτερά.
Αυτό ο συνδυασμός τροχού και φτερών χρονολογείται από τα πρώτα χρόνια του κλασικού Mini. Όταν η British Motor Corporation (BMC) κυκλοφόρησε το Morris Mini-Minor μαζί με το βασισμένο στο ίδιο πλαίσιο Austin Seven το 1959, το πρώτο, έφερε το λογότυπο της μάρκας Morris. Αυτό απεικόνιζε ένα κόκκινο βόδι και τρία μπλε κύματα (το σύμβολο της πόλης της Οξφόρδης) που εμφανιζόταν μέσα σε ένα κύκλο με δύο αφηρημένα φτερά, αριστερά και δεξιά. Αντίθετα, το αδελφάκι του, που άκουγε στο όνομα Austin Mini από το 1962 και μετά, έφερε το εξαγωνικό του λογότυπο πάνω από τη μάσκα, με την επιγραφή και το έμβλημα της μάρκας. Δύο ακόμα ανεξάρτητες εκδόσεις του επαναστατικού μικρού αυτοκινήτου κυκλοφόρησαν με δύο άλλα ονόματα μαρκών της BMC – Wolseley και Riley. Τα Wolseley Hornet και Riley Elf ξεχώριζαν περισσότερο σχεδιαστικά, όχι μόνο λόγω τροποποιημένου αμαξώματος και αποκλειστικού εξοπλισμού, αλλά και με το δικό τους διαφορετικό λογότυπο.
Τελικά, το 1969 η πολυσύνθετη ταυτότητα του κλασικού Mini έλαβε τέλος. Από τότε και μετά, το μοντέλο κατασκευαζόταν μόνο στο εργοστάσιο του Longbridge στο Ηνωμένο Βασίλειο και ταυτόχρονα έφερε την μοναδική, ένδοξη ονομασία Mini. Σηματοδοτώντας αυτό το βήμα, το κλασικό Mini απέκτησε νέο λογότυπο: το μοτίβο ήταν ένα κλασικό έμβλημα με αφηρημένο σχέδιο που καμία ομοιότητα δεν είχε με τα αρχικά σύμβολα. Η επονομαζόμενη ασπίδα Mini συνέχισε να χρησιμοποιείται για δεκαετίες, και η σχεδίασή της προσαρμόστηκε σε αρκετές περιπτώσεις. Αρκετά, ειδικά μοντέλα του κλασικού Mini απέκτησαν ατομικά λογότυπα, αν και όλα τους βασίστηκαν στη γενική φόρμα του εμβλήματος.
Η νέα έκδοση του Mini Cooper το 1990 επέφερε μία αλλαγή σε αυτές τις αυστηρές αρχές: υπήρξε μία επιστροφή στη σχεδίαση του παραδοσιακού λογοτύπου με έμφαση στα σπορ διαπιστευτήρια του κλασικού Mini. Ένας χρωμιωμένος τροχός με αφηρημένα φτερά απηχούσε το λογότυπο του Morris Mini-Minor, αλλά αντί για το βόδι και τα κύματα, η κόκκινη επιγραφή “Mini Cooper” εμφανιζόταν με ένα πράσινο δάφνινο στεφάνι σε λευκό φόντο. Το 1996, αυτή η έκδοση χρησιμοποιήθηκε και στα άλλα μοντέλα με διαφορετικό φόντο και την επιγραφή “Mini” να ξεχωρίζει σε ένα πράσινο φόντο.
Μετά από μερικά χρόνια, κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών για το επαναλανσάρισμα της μάρκας, ελήφθη η απόφαση να αναθεωρηθεί όχι μόνο η ταυτότητα αλλά και το λογότυπό της. Σε αυτή την περίπτωση, σαν βάση χρησιμοποιήθηκε το πιο πρόσφατο λογότυπο του κλασικού Mini, το οποίο εκσυγχρονίστηκε. Στην πρεμιέρα του, το Νοέμβριο του 2000, το σύγχρονο Mini εμφανίστηκε με ένα υψηλής ποιότητας, τρισδιάστατο λογότυπο με το όνομα της μάρκας σε λευκό πάνω σε μαύρο φόντο. Ο χρωμιωμένος τροχός και τα αφηρημένα φτερά παρέμειναν ίδια για 15 χρόνια και έγιναν παγκοσμίως γνωστά ως σύμβολο διασκεδαστικής οδήγησης, ατομικού στυλ και premium ποιότητας σε ένα μικρό αυτοκίνητο του 21ου αιώνα. Το νέο λογότυπο αντανακλά ομοίως μία σαφή δέσμευση στην παράδοση της Βρετανικής μάρκας, που τώρα πλησιάζει τα 60 χρόνια.