Οδηγώντας το νέο Kia Picanto 1.2 84 ίππων

Οδηγώντας το νέο Kia Picanto 1.2 84 ίππων

Σημαντικό θετικό στοιχείο είναι η καλή οδική συμπεριφορά

Ένα ακόμη σημαντικό γεγονός στην εξέλιξη της αυτοκίνησης είναι η προσπάθεια των κατασκευαστών αυτοκινήτων να αναβαθμίσουν τα μικρά μοντέλα. Ακόμη και αυτοκίνητα που έχουν μήκος κάτω από τα 3,5 μ. διαθέτουν στοιχεία τα οποία συναντάμε σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα. Η πρόοδος σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένης και της ασφάλειας είναι σημαντική και καθορίζει το μέλλον της αυτοκίνησης.

Η πρόταση της Kia για την κατηγορία των μίνι είναι το νέο Picanto. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μήκους 3,59 μ., το οποίο απευθύνεται σε όσους κινούνται συνήθως στην πόλη. Ανταγωνίζεται, τα γνωστά μοντέλα Toyota Aygo, VW up!, Peugeot 108, Citroen C1, Hyundai i10 κ.α.

Η δοκιμή έγινε με την έκδοση που φέρει τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.200 κ.εκ. απόδοσης 84 ίππων. Το πεντάπορτο αυτοκίνητο με την μοντέρνα σχεδίαση έχει ύψος 1,48 μ. και πλάτος 1.59 μ. Η τρίτη γενιά του αυτοκινήτου διαθέτει μεταξόνιο που φθάνει τα 2.400 χιλ., αυξημένο κατά 15 χιλ., σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Αυτή η αύξηση στο μεταξόνιο έδωσε την δυνατότητα στους σχεδιαστές να εξασφαλίσουν περισσότερους χώρους για τους επιβάτες.

Όπως διαπιστώθηκε, το μοτέρ έχει ικανοποιητική απόδοση σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Καλύπτει τις ανάγκες κίνησης στο αστικό περιβάλλον και εξασφαλίζει άνετη μετακίνηση σε ένα μικρό ταξίδι. Το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε ΄΄ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα ++++ χλμ./ώρα. Ο θόρυβος παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο, αν διέθετε έκτη σχέση στο κιβώτιο θα ήταν μικρότερο το επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα και επιπλέον θα μειωνόταν η κατανάλωση καυσίμου. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση ήταν 6,7 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή 5,4 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 124 γραμ./χλμ.

Σημαντικό θετικό στοιχείο είναι η καλή οδική συμπεριφορά. Αν και έχει μήκος μόλις 3,59 μ. δίνει την εντύπωση στον οδηγό ότι χειρίζεται μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Είναι ευέλικτο στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο παραμένει σταθερό ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Καλή είναι η συμπεριφορά του και στους πλευρικούς ανέμους. Οι αναρτήσεις έχουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις για να απορροφούν σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του δρόμου. Περιορισμένες είναι οι κλίσεις στις στροφές.

Αξίζει να τονισθεί η προσπάθεια των μηχανικών να αναβαθμίσουν την ποιότητα κύλισης. Η επιτυχημένη μελέτη για την ηχομόνωση, ο περιορισμός των κραδασμών και οι κατάλληλες ρυθμίσεις του πλαισίου συμβάλουν στην επίτευξη καλής ποιότητας κύλισης.

Ο εσωτερικός χώρος είναι φροντισμένος και διαθέτει πολλά μοντέρνα στοιχεία. Στο ανώτερο επίπεδο της κατηγορίας των μίνι είναι και το επίπεδο άνεσης που παρέχει στους επιβάτες. Οι σχεδιαστές του εσωτερικού χώρου κατάφεραν να τοποθετήσουν τα μπροστινά καθίσματα του μεσαίου μοντέλου Optima. Όπως διαπιστώθηκε, αυτή η επιλογή εξασφαλίζει περισσότερη άνεση για τους επιβάτες, γιατί η πλάτη των καθισμάτων έχει μεγάλο πλάτος και η έδρα μεγάλο μήκος.

Η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου διατηρήθηκε στα 200 λίτρα και φθάνει μέχρι τα 225 λίτρα αξιοποιώντας τον χώρο κάτω από το πάτωμα. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αγγίζει τα 1.010 λίτρα.

Η μάρκα έχει δώσει μεγάλη έμφαση στα συστήματα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Στις πλούσιες εκδόσεις προσφέρει υψηλό επίπεδο συνδεσιμότητας.

Η τιμή του Kia Picanto 1.2 84 ίππων καθορίστηκε στα 10.990 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στην έλλειψη της έκτης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων και στη μεγάλη ποσότητα σκληρών πλαστικών.

Πηγή ΑΠΕ