Μεταξύ μικρού και SUV, το μοντέλο διαθέτει όλα τα βασικά «καλούδια» για την ασφάλεια των επιβατών και του οδηγού
Διαφοροποιημένο από τον ανταγωνισμό δημιουργεί από μόνο του μια ξεχωριστή κατηγορία. Το Suzuki Ignis με το ιδιόμορφο ντιζάιν δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μικρό, αλλά ούτε και SUV. Βρίσκεται κάπου στη μέση και αισιοδοξεί να πάρει μερίδιο αγοράς και από τις δύο κατηγορίες.
Σε γενικές γραμμές το νέο Suzuki Ignis είναι αυτοκίνητο πόλης. Όμως μπορεί εύκολα να ανταποκριθεί και σε καλέσματα εκτός πόλεων. Οικονομικό και ευκολοδήγητο καταφέρνει να κερδίσει από την αρχή τον οδηγό του. Με επιδόσεις που είναι καλές για την κατηγορία του αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή. Η τιμή του μοντέλου που οδηγήσαμε ήταν 15.500 ευρώ.
Το μήκος του δεν ξεπερνά τα 3.7 μέτρα (με το πλάτος να είναι 1,69μ και το ύψος 1,59μ). Οι μικρές διαστάσεις του -ωστόσο- δίνουν τη δυνατότητα για άνετη κίνηση στην πόλη και εύκολο παρκάρισμα. Με τα 18 εκατοστά από το έδαφος, αλλά και πλαστικά προστατευτικά στα φτερά, υποδηλώνει ότι μπορεί να κινηθεί και σε ανώμαλους δρόμους.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο, πρόκειται για εύκολο αυτοκίνητο, με πολλά προτερήματα, οικονομικό και με καλή απόκριση του τιμονιού. Όλα αυτά αρκεί να μην φθάσεις το αυτοκίνητο στα όριά του. Προβληματίζει λίγο η γρήγορη οδήγηση σε κακό οδόστρωμα με τάσεις υπερστροφής. Και αυτό λόγο του ύψους και του χαμηλού βάρους του. Ωστόσο αυτό δεν στέκεται εμπόδιο για κάποιον που είναι αποφασισμένος να οδηγεί φυσιολογικά, γιατί στην πράξη θα πάρει περισσότερα από αυτά που θα δώσει.
Εξωτερικά βλέπουμε τα μπροστά ξεχωριστά φωτιστικά σώματα, με την μάσκα και τον προφυλακτήρα να δημιουργούν ένα φουτουριστικό στυλ, ενώ υπάρχουν στο πλάι έντονες γωνίες. Άγριο είναι εκτός από το μπροστινό μέρος και το πίσω. Μάλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί και μοναδικό, καθώς δύσκολα μπορείς να το συναντήσεις σε άλλο αυτοκίνητο.
Οι εσωτερικοί χώροι του είναι επαρκέστατοι για τέσσερα άτομα. Η είσοδος και η έξοδος των υψηλόσωμων ατόμων δεν προβληματίζει, ενώ αυτοί έχουν στη διάθεσή τους πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα. Το πορτ-μπαγκάζ των 267 λίτρων δίνει λύσεις και στην πράξη είναι αρκετό. Όμως θα θέλαμε ένα φωτάκι για το βράδυ. Γενικά το εσωτερικό μπορεί να χαρακτηριστεί ιδιαίτερο. Το ηχοσύστημα «φιλοξενείται» σε ένα πλαίσιο στο κέντρο του ταμπλό το οποίο αρχικά νομίζει κανείς ότι αποτελεί εργοστασιακό μοντέλο. Όμως αν το παρατηρήσει κανείς καλύτερα, θα αντιληφθεί πως το περίβλημα δεν είναι ενωμένο με το ηχοσύστημα. Η διχρωμία του ταμπλό χαρίζουν πόντους και ουσιαστικά ξεπερνούν τη διαφορετικότητα του ηχοσυστήματος. Επίσης πολύ όμορφα είναι και τα γραφικά που έχει ο πίνακας οργάνων, όπως επίσης και οι διακόπτες για τον κλιματισμό και άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Ο οδηγός έχει καλή θέση οδήγησης, με την ορατότητα πίσω να είναι περιορισμένη λόγω της σχεδίασης του αμαξώματος. Επίσης, η ποιότητα κατασκευής μπορεί να χαρακτηριστεί ικανοποιητική.
Αυτός που μπορεί να χαρακτηριστεί διαμάντι είναι ο κινητήρας. Ο τετρακύλινδρος Dualjet βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων με τους 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 120 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. μας ικανοποίησε για δύο λόγους. Για τις επιδόσεις του και για την κατανάλωση. Από τις χαμηλές στροφές εμφανίζει τη δύναμή του η οποία είναι γραμμική και φθάνει μέχρι και τις υψηλές στροφές. Οι τεχνικοί της Suzuki έκαναν καλή δουλειά και στην ηχομόνωση, καθώς δεν περνάει ήχος στην καμπίνα. Το ιαπωνικό μοντέλο από την στάση μέχρι και τα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 12,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 170χλμ/ώρα. Η κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται κοντά στα 6 λίτρα στον κύκλο της πόλης.
Η ποιότητα κύλισης μπορεί να θεωρηθεί καλή, ενώ δόθηκε μεγάλη βαρύτητα στην αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς. Καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη καλών οδηγικών χαρακτηριστικών παίζουν το νέο πλαίσιο υψηλής ακαμψίας, οι νέες αναρτήσεις και οι αναθεωρημένες ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης. Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι άνετη και απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Η πρόσφυση μέχρι ενός σημείο που παρέχουν οι 16άρηδες τροχοί με τα ελαστικά διάστασης 175/60/16 είναι ικανοποιητική.
Το μοντέλο διαθέτει όλα τα βασικά «καλούδια» για την ασφάλεια των επιβατών και του οδηγού. Στην οδήγηση και όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα άνω των 60 χλμ/ώρα και αλλάζει λωρίδα χωρίς την ενεργοποίηση του φλας από τον οδηγό, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό μέσω λυχνίας στον πίνακα οργάνων και δόνησης του τιμονιού. Επίσης υπάρχει σύστημα που ανιχνεύει τις διαχωριστικές γραμμές λωρίδας εκατέρωθεν του αυτοκινήτου και ειδοποιεί τον οδηγό μέσω λυχνίας και ηχητικής ειδοποίησης στην περίπτωση που εντοπίσει κίνδυνο εκτροπής του αυτοκινήτου, ενώ σε περίπτωση απότομης πέδησης άνω των 55χλμ/ώρα, τα αλάρμ αναβοσβήνουν γρήγορα προκειμένου να ειδοποιήσουν τα οχήματα που ακολουθούν.