Νέα μελέτη δείχνει ότι ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνει δραματικά μετά από μόνο δύο λεπτά αφηρημάδας
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι σκοτώνονται στον κόσμο σε τροχαία κάθε χρόνο. Η απόσπαση της προσοχής και η αφηρημάδα αποτελούν βασικές αιτίες τέτοιων δυστυχημάτων (τουλάχιστον για ένα στα δέκα).
Νεαροί άνδρες, όσοι είναι εξωστρεφείς ή νευρωτικοί ως προσωπικότητες και όσοι οδηγούν πολύ συχνά, είναι εκείνοι που είναι περισσότερο αφηρημένοι στο τιμόνι όταν οδηγούν, σύμφωνα με μια νέα νορβηγική έρευνα.
Αντίθετα, οι γυναίκες, ιδίως οι μεγαλύτερες ηλικίας, παρόλο που θεωρούνται «ύποπτες», στην πραγματικότητα είναι λιγότερο πιθανό να αφαιρεθούν. Το ίδιο και όσοι άνθρωποι έχουν αυτοέλεγχο και μπορούν να ελέγξουν τους «πειρασμούς» της απόσπασης της προσοχής τους.
Η κυριότερη αιτία απόσπασης της προσοχής είναι η ενασχόληση του οδηγού με το ραδιόφωνο και ακολουθεί το κινητό τηλέφωνο.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Όλε Γιόχανσον του Ινστιτούτου Οικονομικών των Μεταφορών, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ψυχολογίας "Frontiers in Psychology".
Η νέα μελέτη δείχνει ότι ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνει δραματικά μετά από μόνο δύο λεπτά αφηρημάδας.
Πολύ πιο επικίνδυνες οι μοτοσικλέτες από τα ΙΧ
Μια άλλη καναδική έρευνα επιβεβαιώνει ότι ο κίνδυνος θανατηφόρου δυστυχήματος είναι πολύ μεγαλύτερος για τον οδηγό μοτοσικλέτας από ό,τι αυτοκινήτου.
Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο καναδικό ιατρικό περιοδικό "Canadian Medical Association Journal", ανέλυσαν στοιχεία για δεκάδες χιλιάδες θύματα τροχαίων σε διάστημα επταετίας στον Καναδά.
Διαπιστώθηκε ότι τα τροχαία με μοτοσικλέτες προκαλούν τριπλάσιους τραυματισμούς, πενταπλάσιους θανάτους και εξαπλάσιες ιατρικές δαπάνες σε σχέση με τα τροχαία με ΙΧ.
Η σοβαρότητα των τραυμάτων είναι περίπου δεκαπλάσια σε σχέση με τους τραυματισμούς των επιβαινόντων σε αυτοκίνητο. Οι μοτοσικλετιστές είναι πολύ πιθανότερο να εισαχθούν σε εντατική μονάδα νοσοκομείου από ό,τι οι οδηγοί αυτοκινήτου.
Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι, παρόλο που βελτιώνεται η ασφάλεια των μοτοσικλετών, οι τραυματισμοί των οδηγών δεν εμφανίζουν αντίστοιχη βελτίωση διαχρονικά. Η μέση ηλικία οδηγού που εμπλέκεται σε τροχαίο με μοτοσικλέτα, είναι τα 36 έτη και στην πλειονότητα (81%) πρόκειται για άνδρες.