Τα έγγραφα που απαιτούνται είναι τόσο πολλά και ακριβά που επί της ουσίας εγκαταλείπεται εκ των προτέρων ως εντελώς ασύμφορη κάθε τέτοια συναλλαγή
Το νέο νομοσχέδιο που ανακοίνωσε στα ΜΜΕ στις 31-10-2017 ο Υπουργός Μεταφορών κος Σπίρτζης, ουσιαστικά περιορίζει δραματικά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, όπως –τουλάχιστον- ισχυρίζεται ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ).
Το νομοσχέδιο που οδεύει στη Βουλή προς ψήφιση, καθιστά την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρα της ΕΕ, ουσιαστικά και εκ των πραγμάτων απαγορευτική.
Οι διαδικασίες και τα έγγραφα που πρέπει να συγκεντρωθούν από τον εισαγωγέα Έλληνα έμπορο για τον εκτελωνισμό και την ταξινόμηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι τόσο πολλά, πολύπλοκα, χρονοβόρα και κοστοβόρα, που επί της ουσίας εγκαταλείπεται εκ των προτέρων ως εντελώς ασύμφορη κάθε τέτοια συναλλαγή.
Βέβαια, οι έμποροι ισχυρίζονται ότι, η προτεινόμενη ρύθμιση δια των πολλαπλών νομοθετικών και διοικητικών εμποδίων που θέτει, παραβιάζει ουσιώδεις διατάξεις του Ευρωπαϊκού Δικαίου και τον πυρήνα της ελευθερίας κυκλοφορίας των προϊόντων και αγαθών μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι έμποροι υποστηρίζουν πως εάν τελικά ψηφιστεί, θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να μπούν λουκέτα σε χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου και να στερηθούν οι εργαζόμενοι σε αυτές την εργασία τους, ως επίσης και την τεράστια απώλεια εσόδων για την πολιτεία αφού θα σταματήσουν αμέσως όλες οι εισαγωγές των εν λόγω αυτοκινήτων.
Παράλληλα ο Έλληνας καταναλωτής, θα στερηθεί ένα προϊόν που λειτουργεί ανταγωνιστικά υπέρ του, καθώς εάν δεν μπορεί να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο θα στραφεί στην αγορά παλαιότερου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που κυκλοφορεί στην Ελλάδα, συμβάλλοντας στην ανακύκλωση του παλαιού υφισταμένου εγχώριου στόλου αυτοκινήτων.
Βέβαια, δεν είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν ότι, η χώρα μας ήταν η «χωματερή» των παλαιών αυτοκινήτων της Ευρώπης, κάτι που σε συνδυασμό με τα «κόλπα» των επιτηδείων προκειμένου να επιτύχουν τον μικρότερο δασμό (αύξηση χιλιομέτρων στο κοντέρ του μεταχειρισμένου) και στη συνέχεια το μεγαλύτερο δυνατό όφελος από τον αγοραστή (εξωπραγματική μείωση των διανυθέντων χιλιομέτρων στο κοντέρ), προκαλούσε μεγάλη επιβάρυνση στο περιβάλλον και κατά συνέπεια στην ποιότητα της ζωής μας.
Η συνέχεια επί του πρακτέου...
Νίκος Τσάδαρης